Gå til innhold

Asus Eee med touchskjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vista blir trolig for tungt og XP fases ut. Det kan jo bare bety mer Linux, dersom ikke MS gjør noe. (Mindre ressurskrevende Vista har jeg lite tro på så det på i så fall bety ytterligere forlenget salg av XP) Håper vi får valgmulighet mellom Xandros, Ubuntu og helst ennå flere distroer.

 

Håper Asus får et energieffektivt brikkesett til disse snart. Samt bedre GPU, større oppløsning på skjermen og mindre ramme rundt skjermen. Dagens EEE synes jeg er et litt for ungt og uferdig produkt.

Lenke til kommentar
AtW: Tenker du på en helt flat maskin, med bare en skjerm som man kan vippe opp? :)

 

Egentlig så tenker jeg bare at maskinen ligger "inne" i skjermen, mao en litt tykk skjerm som er herle maskinen. Kan brukes til mye artig. Som en litt står PDA eller liknende.

 

AtW

 

Tenkte på det samme, hadde vert kult å bare ha en touchskjerm med en tastaturløsning på skjermen.

Er jo begerenset hvor lange ting man skriver på en slik pc. Som sagt, som en stor PDA:D

Endret av Timster
Lenke til kommentar

Hvorfor skal Vista være så fryktelig tungt? Greit nok at det hadde gjort seg med litt ekstra RAM, men det koster jo ikke allverdens.

 

Skjermkortet trenger strengt tatt ikke å være så kraftig, da ingen tvinger deg til å kjøre Aero. Selv med Aero påslått vil vel onboard-skjermkort greie å kjøre det.

 

Når det kommer til prosessor er vel dette irrelevant? Er applikasjoner, og ikke OS-et som bruker mest CPU?

 

I og med at Vista har mye diskaktivitet kan jeg ikke skjønne annet enn at det bare gagner EEE, siden disse maskinene gjerne leveres med SSD-disker.

 

Det er ikke dermed sagt at jeg ønsker Vista noen som helst type maskin - jeg sier bare at det er mulig (slik jeg ser det).

 

Daniel :)

Lenke til kommentar
AtW: Tenker du på en helt flat maskin, med bare en skjerm som man kan vippe opp? :)

 

Egentlig så tenker jeg bare at maskinen ligger "inne" i skjermen, mao en litt tykk skjerm som er herle maskinen. Kan brukes til mye artig. Som en litt står PDA eller liknende.

 

AtW

Det jeg tenkte på var noe liknende en tabletPC, bare uten den ekstra tykkelsen et tastatur påfører maskinen :)

 

Selvom det hadd vært dødskult med to skjermer! *drømme*

Lenke til kommentar
AtW: Tenker du på en helt flat maskin, med bare en skjerm som man kan vippe opp? :)

 

Egentlig så tenker jeg bare at maskinen ligger "inne" i skjermen, mao en litt tykk skjerm som er herle maskinen. Kan brukes til mye artig. Som en litt står PDA eller liknende.

 

AtW

 

Tenkte på det samme, hadde vert kult å bare ha en touchskjerm med en tastaturløsning på skjermen.

Er jo begerenset hvor lange ting man skriver på en slik pc. Som sagt, som en stor PDA:D

 

Litt som en stor Ipod Touch, hadde vært genialt til sofasurfing.

Lenke til kommentar

Det er ganske lett å modde dagens eee til en eee med touchscreen. Men det som er litt irriterende da er jo at man faktisk må ha tastaturet oppe for å se på skjermen.

 

Så man bør kunne vippe den opp, og snu den og klappe den sammen igjen til en tablet-PC :)

 

Håper de har tenkt på det iallefall.

 

Sitter fortsatt med min 701 som fyller snart ett år...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...