Gå til innhold

Guide: Slik ser du video på mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en N95 8GB og hittil har jeg brukt SUPER for konvertering til den medfølgende mediespilleren (Real Player). Etter at jeg la inn Nokia Ovi ble det lettere å konvertere, og filene fikk bedre kvalitet, men jeg sliter med at de hakker ca 1 gang i minuttet.

 

I det siste har jeg testet DivX-spilleren og denne er utvilsomt bedre enn Real Player. Filene blir dessuten mindre i størrelse etter konvertering med DrDivX (gratis). Men også her sliter jeg med hakking (ett lite hakk pr min). Dessuten skjer det litt for ofte at DrDivX ikke greier å konvertere filen (error).

 

Hittill er det bare videoer fra SUPER i Real Player som går 100% glatt.

 

Noen som har et opplegg som funker bra?

Endret av Slikape
Lenke til kommentar
Er det noen som faktisk frivillig vil se lengre videoer (filmer) på mobilen?

 

Har faktisk sett en del filmer og serier på mobilen f.eks. når jeg er ute og flyr uten laptop o.l. Har da en mobil med 2.8" skjerm, så det er ikke så gale. Med slik størrelse kan man faktisk få med seg undertekster også hvis man vil ha det.

 

Det får i hvert fall tiden til å gå fortere på lengre flyturer for min del (spesielt siden du kan velge filmer du selv vil se, i stedet for in-flight filmen for dagen :p)

Lenke til kommentar

Men hvordan er batteritiden når man ser på film? Har bare brukt min Navigator til korte musikkvideoer foreløbig, men ser for meg at dette trekker enda mer batteri enn f.eks. telefonsamtaler og da må du stort sett ha med ekstra batteri eller ha mulighet for å lade må du ikke det da?=

Lenke til kommentar
Er det noen som faktisk frivillig vil se lengre videoer (filmer) på mobilen?

Jeg så Equilibrium på min Cowon D2 (ikke en mobil, men det blir det samme). Det var i en religionstime på videregående. Mens de andre så en dårlig, gammel jesusfilm så satt jeg og så på en mye bedre film. :p

 

Jeg ville ikke sett en film for første gang slik, det ville ødelagt opplevelsen, men å se en film slik for andre eller nte gang er ikke så galt. Da kan også hjernen fylle inn mange av de detaljene som mistes pga. oppløsningen.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg prøvde det konverteringsprogrammet som de annbefalte. Det kaltes noe med Coyote eller noe sånt (programmet i seg selv kalles Free Video Converter V1.2.0.0.). Men når jeg har konvertert filene så finner jeg dem ikke. Kan noen hjelpe meg? Jeg går på det "parameters" og viser hvor jeg vil sende det etter at jeg har konvertert filen, men jeg finner dem aldri igjen... Iriterende!!

Lenke til kommentar
Jeg prøvde det konverteringsprogrammet som de annbefalte. Det kaltes noe med Coyote eller noe sånt (programmet i seg selv kalles Free Video Converter V1.2.0.0.). Men når jeg har konvertert filene så finner jeg dem ikke. Kan noen hjelpe meg? Jeg går på det "parameters" og viser hvor jeg vil sende det etter at jeg har konvertert filen, men jeg finner dem aldri igjen... Iriterende!!

Hvis du vet hva filen heter så kan du søke etter den. Ikke ta med filetternavnet og søk i systemmapper og skjulte mapper. Det tar tid, men du burde finne filen du søker etter. Finner du en så finner du nok alle, for de havner nok i samme mappe.

 

Før du søker så anbefaler jeg at du går grundig gjennom dokumenter mappen og mappen programmet er innstallert i.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Pass alltid på å ha en egen "Konvertert" mappe. Helst på skrive bordet. Der senders alle konverterte filer så du har orden på dem. Også smart å ha en undermappe per enhet du konverterer for.

 

Er det noen som vet hva frekvensinnstillingen for lyd har å si? Hva går det "opplegget" ut på? Har lurt litt på dette en stund og har ikke turt å stille på det...

Endret av PowerTorsk
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...