Gå til innhold

Spammerne lurer seg unna


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

USA har faktisk så mange som 300mill+ innbyggere.

(Oh yeah, fikk slengt på en saftig anti-USA der ja! :D)

 

Menja, det er nok av de.

 

 

Ellers vil jeg bare si at gmail > spam. Om folk fortsatt føler for å bruke outlook så kan de ha det så godt spør du meg, finnes så utrolig mye bedre tilbud uansett.

Endret av kjeksomanen
Lenke til kommentar

Årsaken til at SPAM eksisterer er ikke "deg og meg". Spam er big business og det et mellommenn i flere ledd som selger advertising som til slutt ender opp som spam.

 

Problemet "deg og meg" utgjør er at vi ikke bryr oss om å sikre maskinene våre mot hijacking, virus etc. slik at de får tak i store botnets for distribusjon. Uten botnets og open relays har ikke spammerne noen transport.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Har outlook dårligere spam-filter enn GMAIL? Fins det i såfall dokumentasjon på dette, eller er dette noe såkallt "alle vet"?

Spamfilteret til gmail er veldig bra. Har hatt en gmail-konto i noen år som har mottatt mange hundre spammeldinger (kanskje over tusen), men absolutt alle har blitt korrekt identifisert og flyttet til spam-folderen :thumbup:

 

Jeg har ikke opplevd at noen lokale løsninger har fungert så bra. Nå er det en stund siden jeg har brukt outlook, men thunderbird og andre løsninger også da. Tar veldig mye, men ikke like mye som gmail.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Ellers vil jeg bare si at gmail > spam. Om folk fortsatt føler for å bruke outlook så kan de ha det så godt spør du meg, finnes så utrolig mye bedre tilbud uansett.

 

Jeg har GMail konto og henter mailen med Outlook, tror ikke jeg har fått noe av spammen som det snakkes om her.

 

Den fikser vel kanskje det før den kommer til outlooken?

 

Har outlook dårligere spam-filter enn GMAIL? Fins det i såfall dokumentasjon på dette, eller er dette noe såkallt "alle vet"?

 

Det har dårligere. Har selv opplevd dette uhyre mange ganger.

Lenke til kommentar
Løsningen er såre enkel, få ISP'er til å blokkere sluttkunder fra å sette opp smtp osv. Vet om en håndfull ISP'er som faktisk gjør dette.

 

Evt. få noen til å skrive en ordentlig e-postprotokoll.

Hva slags løsning er dette da?!?!?!

 

Jeg er veldig glad for å kunne ha egen mail server. Og det mest irriterende jeg vet er når jeg ikke engang kan sende mail fra min egen mail server fordi en eller annen dust hos en ISP har besluttet å stenge SMTP porten.....

 

men med mail server følger det selvsagt ansvar.

 

Det som derimot hadde vært en glitrende løsning var å avgiftsbelegge mail. Behøver jo ikke være rare summen, men for en spammer blir det fort tusenlapper. Dette kunne man gjort rimelig enkelt ved å pålegge ISP å legge sendmail kostnaden på nett avgiften.

Endret av HDSoftware
Lenke til kommentar
Outlook er en klient ikke en antispam løsning.

Thunderbird er jo også en klient, men den er ikke så altfor gæli på å luke ut spam. Dog krever den litt opplæring, så man må regne med litt spam helt i starten, men den lærer kjapt ;)

 

Tipper den tar hvertfall 90-95% hos meg, uten at jeg har undersøkt nærmere.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...