Gå til innhold

PostgreSQL får synkron replikering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min erfaring er liten, resonerer og grubler litt av innteresse dog.

 

Jeg går utifra at det er først snakk om meget store database systemer at det blir kritisk for usynkron datalagring. Hvor størrelse er det mest vanlige da ? Det er jo såklart avhengig av applikasjon, bruksområdet og organisasjon osv, men har vi alikevel et generelt bilde ?. Vil da tro at siden synkroniseringen sendes ut paralelt, vil responstiden det tar å få lagret være lik den tregeste nodens responstid + det nanosekundet det tar å skrive bytene lokalt.

Lenke til kommentar
Spent på korleis ytelsen blir, eg er redd det kan bli skikkeleg treigt.

Det kan strengt talt også bli bedre ytelse. Usikker på hvilken implementasjon av replikering de planlegger her, men med Clustra benyttet man logging av transaksjon til minnet på sekundærnoden for å kunne comitte transaksjonen før den var skrevet til disk og allikevel ivareta durabillity-delen av acid. Altså hadde både sekundær og primær til enhver tid samme informasjon (men i to forskjellige varianter). Clustra ble forøvrig nettopp utviklet på oppdrag for telekombransjen som krevde bedre responstid på transaksjoner enn det søketiden var på harddisker den gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...