Gå til innhold

Eee 1000H får norsk lansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og når eee først kom så kostet den litt over 2000kr?

Det begynner å bli litt for dyrt nå.

 

Det var en maskin med 7" skjerm og ellers mindre å skryte av. Nå som etterspørselen og skjermstørrelsen har steget har prisen naturligvis fulgt etter.

 

Du kan fremdeles kjøpe EEE 701 til under 2000kr.

 

Holdt på å glemme: denne leveres med Windows. De billige maskinene ble levert med Linux, som gir en betydligere prisforskjell.

Endret av Wulong
Lenke til kommentar

Nei og nei, her var det mye sørgelige spesifikasjoner :(

* 1 GB DDR2-minne

* 10-tommers skjerm (1024 x 600 piksler)

* Intel 945GSE brikkesett

* Windows XP

* Vekt: 1,45 kg

Hvorfor fikser de ikke dette snart? Jeg vil ha:

* 4 GB DDR2-minne

* 10-tommers skjerm (1280 x 800 piksler)

* Geforce 9100M G eller AMD M780G brikkesett

* Linux (helst Ubuntu)

* Vekt: 0,99 kg

Jeg blir nok sittende på gjærdet til det kommer en minibærbar jeg kan bli fornøyd med.

Lenke til kommentar

Bestilte meg en slik idag.

Pluss en 2 gigs ram brikke, koster jo ingenting lenger :)

 

Enig med andre her at oppløsningen på skjermen burde vært hakket bedre.

Men tror jeg skal klare meg bra.

Vekta bryr meg minst, 1,45kg er ingenting i mine øyne.

 

Kanskje noe stiv pris...men det får man ta seg råd til :p

Lenke til kommentar

Jeg ville heller hatt en Eee 1000 (uten "H" i modellnavnet), som leveres med Flash/SSD på 40 GB, Linux, har lengre (ca. 1 t.) batterilevetid, og er 120 g. lettere.

 

Men jeg er enig med dem som sier at pris/ytelse må bli bedre før det blir virkelig interessant. Jeg vil også ha 4 GB minne og høyere skjermoppløsning. I tillegg ønsker jeg meg 3G (kommer i en senere Eee-modell), GPS, og et 9-cellers batteri. Vekten er jeg ikke så opptatt av, men jo lettere jo bedre selvsagt.

Lenke til kommentar

Jeg har lenge siklet på 1000 serien. Litt dumt at bare H er tilgjenglig, iogmed at jeg installerer eeeubuntu på den med en gang.

Det som har vært viktig for meg er normalt tastatur, god byggekvalitet (mistroisk til msi) og meget bra batteri!

Batteri og tastatur er det viktigste da jeg må kunne bruke den som en aktiv student maskin fjernt fra div. utak.

 

Vurderer også lenovo pga byggkvalitet.

Lenke til kommentar
Må vel også si meg enig med Simen1 her jeg også. Bare håper batteritiden ikke er helt på tryne.

Med chipsettet Simen lister bør nok batteritiden bli en del bedre. Min Thinkpad X40 som er omtrent fem år gammel og 1200 gram med 12" greier 3/6 timer med 4/8 cellers batteri og min bruk, så et firecellers batteri burde være bra nok for min del i en slik netbook.

Lenke til kommentar
Merkelig at den ser ut til bare å bli tilgjengelig i sort når de fleste ser ut til å foretrekke pearl white.. Noe dritt med glossy sort på en slik sak.

 

Jeg misliker glossy, men hvitt er også styggere enn sort. Jeg tenker automatisk på apple ripoff. Riktignok ser jeg at asus s101 satsning blir brun, dog tror jeg ikke fargevalget er det riktige på en laptop...

Lenke til kommentar

Vil si at det var en meget bra pris på denne, iforhold til hva man faktisk får av "ekstra utstyr".

Selv så sitter jeg på MSI Wind akkurat nå.. Og det jeg savner mest på den er N-draft og 6-cellers batteri.

 

160GB utgaven til Wind'n ligger på 3900 (Fikk den prisen da den egentlig skulle komme med 6-cellers bat) og den er overpriset.

120GB versonen får man til 3600 ca, og -+ 300 kr om man er heldig :)

 

 

Hadde jeg ventet litt med å kjøpe min Wind, hadde valget falt på denne :)

*Angrer bittelitt nå*

 

 

Og til de som kjøper ekstra ram; (Tror den er bygd opp på samme måte som MSI Wind)

Husk at det er 1 slot ledig. 1GB RAMn som allerede er i, er intigrert i hovedkortet.

Og CPUn klarer bare 2gb.

Så, skal du ha ram som fungerer, er det bare vits å kjøpe 1 stk 1GB brikke, da 2GB brikken ikke vil fungere.

Endret av BlackkoZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...