Gå til innhold

Sanyo med raskere Blu-ray


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

12x = 54 Mbyte/s. Omtrent halvparten av det dagens mekaniske harddisker klarer. Ikke noe spesielt raskt backup-medium akkurat. Nei, kom med 24x-plater til under 10 kr/stk i år så kan det sikkert bli interessant for noen. (Ikke meg, da jeg setter større pris på overskrivbarheten, kapasiteten og tilgjengeligheten til harddisker)

Lenke til kommentar
12x = 54 Mbyte/s. Omtrent halvparten av det dagens mekaniske harddisker klarer. Ikke noe spesielt raskt backup-medium akkurat. Nei, kom med 24x-plater til under 10 kr/stk i år så kan det sikkert bli interessant for noen. (Ikke meg, da jeg setter større pris på overskrivbarheten, kapasiteten og tilgjengeligheten til harddisker)

 

 

100gig på 10 minutter er vel raskere enn 54 Mbyte/s?

Lenke til kommentar
100gig på 10 minutter er vel raskere enn 54 Mbyte/s?

Ja, men hvor har du tallet 10 minutter fra?

 

Disse framtidige platene brenner på inntil 12x = 432 Mbit/s = 54 MByte/s.

 

Forutsatt at platene holder 12x hastighet fra begynnelse til slutt på plata (noe som ikke er vanlig), og alle 4 lagene er 25 GB hver så vil det ta 100000 MB/54 MByte/s = 1852 sekunder =~31 minutter å brenne en full plate. (+ prebufring, lead in og lead out)

 

Leser man litt mellom linjene i artikkelen så ser det ut til at den nye laseren kan brenne inntil 12x eller inntil 4 lag. Ser man på dagens brennere også så gjelder topphastigheten kun ved brenning i ett lag. Regn derfor med at den nye laseren gjør det mulig å brenne 25 GB på ~8-12 minutter, eller 100 GB på ~1-2 timer.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg ser det nå. Merkelig siden det strider mot andre opplysninger. Enten er det 12x eller så brenner den 100 GB på 10 minutter. Det er enten eller. Ikke begge deler.

 

Hvis den klarer 100 GB på 10 minutter så burde de kalt den 37x.

 

Hvis den klarer gjennomsnittlig 12x på 100 GB så vil det ta ~31 minutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...