Gå til innhold

Første inntrykk - OCZ: Neural Impulse Actuator


Submoose

Anbefalte innlegg

Da er jeg blitt (eller har vært det en god stund nå) stolt eier av OCZ: Neural Impulse Actutor.

 

Først av alt så beklager jeg for at jeg ikke har noen bilder i dette sekund, men de kommer opp imorgen kveld.

 

post-117638-1223412099_thumb.jpg

post-117638-1223412149_thumb.jpg

To bilder av innpakningen (NIA-en er pakket ut)

 

post-117638-1223412393_thumb.jpg

Bilde av sensorpannebåndet/sensorene og NIA-boksen. Det ligger en krone der for størrelsesammenheng ;)

 

post-117638-1223412490_thumb.jpg

Et nærmere bilde av sensorene.

post-117638-1223412547_thumb.jpg

Og et bilde av NIA-boksen :)

 

Det første jeg merker når jeg åpner esken er den herlige lukten av spillmanual. Det er ikke en spillmanual der, men det er den samme lukten bare ti ganger sterkere :dribble: Så ser jeg gummisensorene og styringsboksen forsiktig pakket inn med skumgummi, og CD-er med drivere ligger under. Som mange av testene sier, så føles/ser sensorene ut til å være ganske billig lagd, men boksen og alt det andre virker veldig solid. Å installere driverne og programvaren tok ca. 1 minutt, inkludert tiden jeg brukte på å få CD-en ut av konvolutten og inn i PC-en. Installasjonen veier inn på 317MB, men så er 311MB av dem instruksjonsvideoer. Så det ser ut til at OCZ har klart å få det meste inni boksen. Å bruke det for første gang er litt spennende. Jeg driter fullstendig i pong, instruksjoner og all informasjon jeg får og bruker standardprofilen for UT3, og starter starter jeg opp UT3. Ikke veldig overraskende så hopper jeg rundt som en kanin på speed og skyter spastisk overalt. Jeg skjønner ikke en dritt, og får ikke dreisen på noe i det hele tatt. Jeg gir den 10 minutter, men blir ikke noe klokere. Så jeg går ut igjen, og begynner å lese og studere diverse saker og ting. Deretter prøver jeg meg på en pong match. 2-8 til CPU, på easy ... Etter noen tanker, så begynner det å komme seg. Og etter noen mentale sammenbrudd og noen flere prøvelser i UT3, så vinner jeg endelig 7-3 over CPU-en :woot:

 

Jeg har hatt NIA-en i 2 uker, men har ikke hatt tid til verken å skrive test eller prøve den så mye, men her er et lite sammendrag av det jeg har fått til så langt i UT3:

 

- Jeg kan bevege meg rundt.

- Jeg kan hoppe og skyte.

- Jeg kan se utrolig dum ut nå jeg spiller.

 

Hvorfor skriver jeg ikke om hvordan jeg får det til å virke? Fordi det er omtrent like lett som å forklare en 5-åring hvordan kvantemekanikk fungerer.

 

Jeg skal nå fortsette testingen, og komme med bilder og oppdateringer i tiden framover :)

Endret av Submoose
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Hvorfor skriver jeg ikke om hvordan jeg får det til å virke? Fordi det er omtrent like lett som å forklare en 5-åring hvordan kvantemekanikk fungerer.

 

Jeg skal nå fortsette testingen, og komme med bilder og oppdateringer i tiden framover :)

 

Hvordan i all verden fungerer dette, styrer man med tankevirksomhet?????

 

Har tidligere brukt TrackIR fra Naturalpoint

 

Er det noe lignende???

 

Håper du har fått testet litt mere.....

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er tankevirksomhet som er tingen her ja.

Etter hva jeg har forstått så det er ikke bare å tenke på å hoppe så hopper man.

Den registrerer signaler hjernen sender til resten av kroppen, og et signal hjernen sender til kroppen kan knyttes til en kommando du vil at karakteren din skal gjøre.

 

Eksempel:

Bite - hoppe

Dytte kjeven frem - gå fremmover

Knipe sammen øynene - skyte (Ikke så praktisk vil jeg tro)

Endret av Crom-Ag3
Lenke til kommentar
Det er tankevirksomhet som er tingen her ja.

Etter hva jeg har forstått så det er ikke bare å tenke på å hoppe så hopper man.

Den registrerer signaler hjernen sender til resten av kroppen, og et signal hjernen sender til kroppen kan knyttes til en kommando du vil at karakteren din skal gjøre.

 

Eksempel:

Bite - hoppe

Dytte kjeven frem - gå fremmover

Knipe sammen øynene - skyte (Ikke så praktisk vil jeg tro)

 

Det stemmer delvis det du sier, men poenget er at signalene plukes opp direkte fra hjernen, så med litt trening så er det helt unødvendig å faktisk eksempelvis bite sammen kjeven for å gjøre en handling. Med trening er det nok å tenke på å bite sammen kjeven for å gi den samme impulsen og dermed utføre handlingen, så de første par ukene så ser du sansynligvis ganske så dum ut, men utifra alt jeg har lest så blir det etterhvert så naturlig at duy kan utføre kommandoer uten å faktisk gjøre noe rent fysisk i forhold til muskler.

 

Det er også verdt å nevne at du har også mulighet til å styre via forsjellige hjernebølger, men disse krever betydeig mer tid for å mestre sidne hjernen ikke er vandt til å styre ting med hjernebølger. Å bevege muskler for å oppnå resultater derimot er jo noe hjernen er opplæst til over mange år, så det er mye enklere.

 

Jeg tror det at NIA'en utvilsomt er noe du må henge med og forvente å bruke en del uker på bare for å få litt brukbar kontroll, og sansynigvis mange flere uker for å faktisk forbigå sittt eget nivå med tastaturstyring. Det hadde vært utrolig interessant å fått feedback fra en som har eid den i mange måneder og brukt den konstant.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg har også kjøpt meg en slik en, OCZ Neutral Impulse Accuator, og må si det var veldig morsomd å spille med. liksom tenker så går du og skyter osv.. Jeg styrte litt med musa sjøl, og skjøt med denne dingsen.

 

Men nå har jeg gått tilbake til vanelig mus og tastatur, så hvis noen føler seg interisert, så har jeg ett sett på lager, som jeg godt kan selge hvis noen er interisert i å ikke betale full pris ^^

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...