Gå til innhold

Foto

Første inntrykk - OCZ: Neural Impulse Actuator

12 svar i denne tråden

#1 Submoose

Submoose

Bruker

• Medlemmer
  • 831 innlegg
  •   26. desember 2006

Skrevet 6. oktober 2008 - 22:08

Da er jeg blitt (eller har vært det en god stund nå) stolt eier av OCZ: Neural Impulse Actutor.

Først av alt så beklager jeg for at jeg ikke har noen bilder i dette sekund, men de kommer opp imorgen kveld.

P071008_22.31.JPG
P071008_22.31_01_.JPG
To bilder av innpakningen (NIA-en er pakket ut)

P071008_22.32.JPG
Bilde av sensorpannebåndet/sensorene og NIA-boksen. Det ligger en krone der for størrelsesammenheng ;)

P071008_22.33.JPG
Et nærmere bilde av sensorene.
P071008_22.33_01_.JPG
Og et bilde av NIA-boksen :)

Det første jeg merker når jeg åpner esken er den herlige lukten av spillmanual. Det er ikke en spillmanual der, men det er den samme lukten bare ti ganger sterkere :dribble: Så ser jeg gummisensorene og styringsboksen forsiktig pakket inn med skumgummi, og CD-er med drivere ligger under. Som mange av testene sier, så føles/ser sensorene ut til å være ganske billig lagd, men boksen og alt det andre virker veldig solid. Å installere driverne og programvaren tok ca. 1 minutt, inkludert tiden jeg brukte på å få CD-en ut av konvolutten og inn i PC-en. Installasjonen veier inn på 317MB, men så er 311MB av dem instruksjonsvideoer. Så det ser ut til at OCZ har klart å få det meste inni boksen. Å bruke det for første gang er litt spennende. Jeg driter fullstendig i pong, instruksjoner og all informasjon jeg får og bruker standardprofilen for UT3, og starter starter jeg opp UT3. Ikke veldig overraskende så hopper jeg rundt som en kanin på speed og skyter spastisk overalt. Jeg skjønner ikke en dritt, og får ikke dreisen på noe i det hele tatt. Jeg gir den 10 minutter, men blir ikke noe klokere. Så jeg går ut igjen, og begynner å lese og studere diverse saker og ting. Deretter prøver jeg meg på en pong match. 2-8 til CPU, på easy ... Etter noen tanker, så begynner det å komme seg. Og etter noen mentale sammenbrudd og noen flere prøvelser i UT3, så vinner jeg endelig 7-3 over CPU-en :woot:

Jeg har hatt NIA-en i 2 uker, men har ikke hatt tid til verken å skrive test eller prøve den så mye, men her er et lite sammendrag av det jeg har fått til så langt i UT3:

- Jeg kan bevege meg rundt.
- Jeg kan hoppe og skyte.
- Jeg kan se utrolig dum ut nå jeg spiller.

Hvorfor skriver jeg ikke om hvordan jeg får det til å virke? Fordi det er omtrent like lett som å forklare en 5-åring hvordan kvantemekanikk fungerer.

Jeg skal nå fortsette testingen, og komme med bilder og oppdateringer i tiden framover :)

Dette innlegget har blitt redigert av Submoose: 7. oktober 2008 - 21:49

• 0
<sterano> Whats the difference between Raid_0 and Raid_1?
<Steve> In Raid_0 the zero stands for how many files you are going to get back if something goes wrong.

This APT has Super Cow Powers.
[Bash.org]

#2 Josten

Josten

Bruker

• Medlemmer
  • 2 053 innlegg
  •   20. januar 2003

Skrevet 23. november 2008 - 11:16

Artig test. Håper du får vendt deg til den etter hvert.
  • 0
-.. ..- .... .- .-. ..-. --- .-. .-.. .. - . .- .- --. .--- --- . .-. .

#3 bandit

bandit

Bruker

• Medlemmer
  • 301 innlegg
  •   28. mai 2001

Skrevet 24. november 2008 - 02:10

Hvorfor skriver jeg ikke om hvordan jeg får det til å virke? Fordi det er omtrent like lett som å forklare en 5-åring hvordan kvantemekanikk fungerer.

Jeg skal nå fortsette testingen, og komme med bilder og oppdateringer i tiden framover :)

Hvordan i all verden fungerer dette, styrer man med tankevirksomhet?????

Har tidligere brukt TrackIR fra Naturalpoint

Er det noe lignende???

Håper du har fått testet litt mere.....
  • 0

#4 drisas

drisas

Bruker

• Medlemmer
  • 317 innlegg
  •   8. desember 2005

Skrevet 7. januar 2009 - 13:55

Det er tankevirksomhet som er tingen her ja.
Etter hva jeg har forstått så det er ikke bare å tenke på å hoppe så hopper man.
Den registrerer signaler hjernen sender til resten av kroppen, og et signal hjernen sender til kroppen kan knyttes til en kommando du vil at karakteren din skal gjøre.

Eksempel:
Bite - hoppe
Dytte kjeven frem - gå fremmover
Knipe sammen øynene - skyte (Ikke så praktisk vil jeg tro)

Dette innlegget har blitt redigert av Crom-Ag3: 7. januar 2009 - 13:57

• 0

#5 Salbu

Salbu

Bruker

• Medlemmer
  • 558 innlegg
  •   21. oktober 2007

Skrevet 7. januar 2009 - 15:58

*Mine innlegg*

Jeg har hatt veldig lyst på denne :p Og vurderer sterkt å kjøpe den ;)
  • 0

#6 Stigma

Stigma

Bruker

• Medlemmer
  • 11 334 innlegg
  •   21. oktober 2001

Skrevet 7. januar 2009 - 18:59

Det er tankevirksomhet som er tingen her ja.
Etter hva jeg har forstått så det er ikke bare å tenke på å hoppe så hopper man.
Den registrerer signaler hjernen sender til resten av kroppen, og et signal hjernen sender til kroppen kan knyttes til en kommando du vil at karakteren din skal gjøre.

Eksempel:
Bite - hoppe
Dytte kjeven frem - gå fremmover
Knipe sammen øynene - skyte (Ikke så praktisk vil jeg tro)

Det stemmer delvis det du sier, men poenget er at signalene plukes opp direkte fra hjernen, så med litt trening så er det helt unødvendig å faktisk eksempelvis bite sammen kjeven for å gjøre en handling. Med trening er det nok å tenke på å bite sammen kjeven for å gi den samme impulsen og dermed utføre handlingen, så de første par ukene så ser du sansynligvis ganske så dum ut, men utifra alt jeg har lest så blir det etterhvert så naturlig at duy kan utføre kommandoer uten å faktisk gjøre noe rent fysisk i forhold til muskler.

Det er også verdt å nevne at du har også mulighet til å styre via forsjellige hjernebølger, men disse krever betydeig mer tid for å mestre sidne hjernen ikke er vandt til å styre ting med hjernebølger. Å bevege muskler for å oppnå resultater derimot er jo noe hjernen er opplæst til over mange år, så det er mye enklere.

Jeg tror det at NIA'en utvilsomt er noe du må henge med og forvente å bruke en del uker på bare for å få litt brukbar kontroll, og sansynigvis mange flere uker for å faktisk forbigå sittt eget nivå med tastaturstyring. Det hadde vært utrolig interessant å fått feedback fra en som har eid den i mange måneder og brukt den konstant.

-Stigma
  • 0

#7 oophus_3do

oophus_3do

Bruker

• Medlemmer
  • 4 424 innlegg
  •   10. november 2004

Skrevet 8. januar 2009 - 14:19

En liten update hadde gjort seg her føler jeg.
  • 0

#8 Robåt

Robåt

Bruker

• Medlemmer
  • 343 innlegg
  •   1. januar 2007

Skrevet 15. januar 2009 - 18:51

Ja, åssen går det med denne?
  • 0

#9 Kiwi-Kun

Kiwi-Kun

Bruker

• Medlemmer
  • 419 innlegg
  •   7. november 2005

Skrevet 21. januar 2009 - 20:48

GAWD! Jeg knakk sammen av slutten på førsteinnlegget! XD

Men serr! Få fram en update! NAO! =D
  • 0
Speccs:
HK: Rampage III Extreme, CPU: Intel Core i7 930, RAM: 12GB OCZ Reaper 1866Mhz, GPU: EVGA GTX480 "SUPERCLOCKED", HDD:7TB, PSU: 1000W MIST Mod.

#10 Salbu

Salbu

Bruker

• Medlemmer
  • 558 innlegg
  •   21. oktober 2007

Skrevet 31. januar 2009 - 01:56

Lenge siden updateen du låvte... *bump*
  • 0

#11 celidog

celidog

Bruker

• Medlemmer
  • 462 innlegg
  •   17. mai 2007

Skrevet 5. mars 2009 - 20:10

Hvor mye koster dette? er low på cash siden jeg just kjøpte en ny gamer pc, og jøss den var dyr! Har ikke mere enn 800 til overs :/
  • 0

#12 eXclusive1337

eXclusive1337

Bruker

• Medlemmer
  • 425 innlegg
  •   29. oktober 2007

Skrevet 27. mai 2009 - 11:13

Jeg har også kjøpt meg en slik en, OCZ Neutral Impulse Accuator, og må si det var veldig morsomd å spille med. liksom tenker så går du og skyter osv.. Jeg styrte litt med musa sjøl, og skjøt med denne dingsen.

Men nå har jeg gått tilbake til vanelig mus og tastatur, så hvis noen føler seg interisert, så har jeg ett sett på lager, som jeg godt kan selge hvis noen er interisert i å ikke betale full pris ^^
  • 0

#13 Fisha

Fisha

Bruker

• Medlemmer
  • 350 innlegg
  •   30. desember 2005

Skrevet 1. oktober 2009 - 13:37

HEY, jeg SKAL ha en sånn, siklet på den i ca ett år nå.
Bestiller en fra Amentio as i speak.
Noen som har fått noen flere erfaringer med denne?
Tenker å bruke den til CSs, etter MASSE trening.

Venter fortsatt på update fra trådstarter;P

Mvh Fisk
  • 0
Bjørkeris gjør gutten vis.
HoN<3

0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere