Gå til innhold

Nå kan utviklerne snakke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei

Den mot sier seg ikke

Utviklerne har lov til å snakke om programmer som er utgitt, men ikke om programmer som ikke er utgitt

Når disse programmene er utgitt så kan du snakke om dem :)

Men ikke under utviklingsfasen

Da må det defineres hva som menes med utgitt. Er programmet utgitt dersom Apple nekter å legge det i Applestore. For hvis ikke, så er man like langt.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar
Nei

Den mot sier seg ikke

Utviklerne har lov til å snakke om programmer som er utgitt, men ikke om programmer som ikke er utgitt

Når disse programmene er utgitt så kan du snakke om dem :)

Men ikke under utviklingsfasen

 

Apple fjerner taushetsplikten om programmer som ble avvist.

 

Taushetsplikt om programmer som ennå ikke er lansert, vil imidlertid fortsatt gjelde. Det betyr at utviklerne ikke får lov til å snakke om programmene sine før de er offisielt lansert.

 

nåja, jeg gjetter meg til at det kommer an på hvordan en tolker "ikke lansert"...

Lenke til kommentar

Jeg er rimelig sikker på at "iPhone Software" refererer til operativsystemet, ikke selve programmene. Arstechnica har f.eks. publisert en artikkel om generell iPhone programmering. Så nå kan man snakke om alle API o.l. man har tilgang til i 2.1, mens man ikke kan snakke om det som er nytt i 2.2 Betaen. Dette samsvarer med hvordan det er med OS X, hvor det også er NDA på versjonene i utviklingsstadiet.

 

Hva som skjer med programmer som blir avvist, sier den originale meldinga her ingenting om.

 

http://developer.apple.com/iphone/program/

Endret av eisa01
Lenke til kommentar
morsomt at dem kaller det "iphone software" og ikke "iphone os" eller "iphone firmware".

Vel, nå er det slik at den generiske betegnelsen "software" dekker både iPhone OS og Apples egne iPhone-applikasjoner (Mail, Safari, iPod-applikasjonen, osv).

Poenget med NDA har vært å beskytte Apples egne innovasjoner og utviklingsarbeid, ikke å hemmeligholde hva uavhengige utviklere driver med. Det er ganske sikkert som eisa01 sier (og som jeg selv har sagt tidligere), at NDA nå bare vil gjelde for det som angår ikke-offentliggjorte versjoner av iPhone OS, Apps og SDK - f.eks iPhone OS 2.2 beta som nå er distribuert til utviklere.

 

Jeg regner med at alt dette blir klarere formulert i den nye utvikleravtalen enn i den korte meldingen som varslet om den kommende endringen i policy, så det er ikke noe stort poeng i å spekulere mer i dette nå.

Endret av Newton
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...