Gå til innhold

Gamecube-favoritter på Wii (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er flott, men hva med The Legend of Zelda: The Wind Waker?

 

Ja! En "master quest" utgave med de dungeonene som ikke kom med i originalversjon samt widescreen og 480p hadde vært orgasmisk.

 

Jeg må si at jeg liker dette konseptet. Jeg har f. eks ikke prøvd Pikmin 1 eller 2. Folk har mast om Pikmin med motion control i lang tid nå, så da må vel dette bli bra?

Lenke til kommentar

De annonserte 12 nye spill i går:

 

Start w/ 100 Conversations! English Conversation (Nintendo)

Punch-Out!! (Nintendo)

Trace Memory: R, Gateway of Memory (Nintendo)

Kensax (Nintendo)

Cosmic Walker (Nintendo)

Spawn Smasher (Nintendo)

Dynamic Slash (Nintendo)

Takt of Magic (Nintendo)

Sin & Punishment 2 (Nintendo)

Forever Blue 2: Beautiful Ocean (Nintendo)

Everyone's the Star on the NHK Red-and-White Quiz Battle (Nintendo)

Line Attack Heroes (Nintendo)

Lenke til kommentar

Resident Evil Zero er allerede relansert i Japan, men fikk ganske dårlig kritikk da det er akkurat samme spillet, men med Wii-kontroller i tillegg. Resi 1 blir også relansert, men det blir samme greia. Om disse også er samme greia ser jeg ikke helt vitsen. En GC-kontroller og minnekort koster ikke stort i dag, så sammenligner man prisen på dem pluss GC-versjonen av spillene i forholdt til en identisk Wii-versjon med Wii-kontroller sparer man fort veldig mange penger. ;)

Lenke til kommentar

jeg ønsker litt polerte og nye utgaver av Zelda, synes de Zelda:TP på Wii var for pikselert og grov i grafikken til hva Wii kan presentere.

 

Ellers er det nettopp fargerike spill jeg liker på Wii. Jeg kjøper ikke Nintendo konsoll for FPS og James Bond, men for barnevennlige fargesprakende spill.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tja. Jeg har ikke noe behov for å kjøpe disse på nytt for muligheten til å spille de med Wiimoten. Har vanskelig for å se for meg hvordan dette kan funke, da spillene aldri var lagd med bevegelsesbaserte kontroller i tankene; det smaker av halvveis ålreit implementerte kontrollsystemer som ikke vil tilføre spillene noe nytt.

 

Har et godt forhold til Nintendo og eier selv en Wii, men begynner å bli lei måten de casher inn på relanseringer av gamle titler og overeksponering av franchises, for ikke å snakke om måten de tvinger folk til å stadig kjøpe ny hardware for å få funksjoner de ikke gadd å legge inn fra starten av. Nevner her den nye DS'en og Wii MotionPlus, og viser til N64 for videre eksempler. GameCuben er den eneste konsollen i nyere tid hvor de har klart å holde seg noenlunde i skinnet, så det er vel noe ironisk at det er nettopp GC-spill de skal relansere nå.

 

Men det er vel ikke bare negativt alt sammen. Jeg vil tro GC-relanseringene blir lavere priset enn de andre Wii-spillene, og for alt vi vet kan Wii-kontrollene bli et friskt pust for de gamle klassikerne. Og har man ikke spillene fra før kan det kanskje være verdt å sjekke ut uansett.

 

Det er nå mine 50 øre i saken. Forresten noterte jeg meg noen relativt sjenerende trykkfeil i artikkelen, gikk litt fort i svingene kanskje?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...