Gå til innhold

Western Digital fornyer seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men så var det levetiden da... Har mistet troen på WD i den avdelingen nå, tror de burde ta seg sammen og begynne å tenke holdbarhet ovenfor noe annet.

Effektsparingen til WD diskene er svært lav per disk så skal du se noen forbedring må du være bedrift med over 1000 harddisker, GreenPower ser også ut til å gå ut over ytelsen også for WD.

 

Enkelt og greit, be Grinepeisene (GreenPeace) å ryke og reise og fokuser på å lage HOLDBARE disker igjen, ala de gamle 300Gb WD diskene.

Lenke til kommentar

Jeg vil gjette på at denne er 5400rpm. Det er vistnok hele hemmeligheten bak GP-serien. WD selv gjemmer denne delen av spesifikasjonen bak uttalelsen "dynamic rpm" i betydnignen 5400 - 7200 rpm. I tester og rundt om på nett har jeg sett ganske sprikende uttalelser. Noen mener de går på 7200rpm bestandig. Noen sier at det varierer mellom 5400 og 7200. Andre igjen sier at de går konstant på 5400 rpm. WD bidrar så vidt jeg vet ikke til noen oppklaring. Inntil det skjer gjetter jeg på at 5400rpm er grunnen til at de bruker så lite effekt.

Lenke til kommentar
Men så var det levetiden da... Har mistet troen på WD i den avdelingen nå, tror de burde ta seg sammen og begynne å tenke holdbarhet ovenfor noe annet.

Effektsparingen til WD diskene er svært lav per disk så skal du se noen forbedring må du være bedrift med over 1000 harddisker, GreenPower ser også ut til å gå ut over ytelsen også for WD.

 

Enkelt og greit, be Grinepeisene (GreenPeace) å ryke og reise og fokuser på å lage HOLDBARE disker igjen, ala de gamle 300Gb WD diskene.

Hva har GrenPeace med dette å gjøre?

Lenke til kommentar
med 6w effektforbruk får vi kansje se eksterne 1tb disker som ikke trenger strømforsyning =) bare usb eller firewire.

 

 

De har vel lov til å trekke 1.5A/1.8A på 5V (4.75-5.25V). Noe som blir 7.5W/9W på USB. Tror ikke det er noe problem da :)

 

mener å huske at 3,5 " disker trenger 12v, og det får du ikke fra USB porten, Den gir forøver også bare 500 mA maks (selv om noen klarer mer) så det må nok kraftigere effektsparing til før du ser eksterne 3,5" disker uten strømforsyngin (selv om buffalo vistnokk hadde en med en kondensator som ladet seg opp slok at du ikke trengte ekstern strøm til 3,5 " hdd)

Lenke til kommentar
Men så var det levetiden da... Har mistet troen på WD i den avdelingen nå, tror de burde ta seg sammen og begynne å tenke holdbarhet ovenfor noe annet.

 

Er Western Digital veldig myke dårligare på holdbarhet enn dei andre produsentane? Hadde tenkt kjøpe meg ein slik å ha i Popcorn Hour A-110 boksen min.

 

Dette etter å ha lest ein test på SilentPc Review der den vart skrytt oppi skyene.

 

Er det noen andre hd som er nesten like stille som er meir holdbare? Eller har ikkje WD eit haldbarheitsproblem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...