Gå til innhold

Anmeldelse: Fanatec Porsche 911 Turbo Wheel (PC/PS2/PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Supert med review av dette produktet! :thumbup:

 

Forstår ikke at ette på noen måte kan konkurrere med G25, det virker som totalt forskjellige produkter.

 

Hvor er alle knappene og de gode løsningene?

Hva mener du? Det er da vel knapper på Fanatec-rattet også..? Slik jeg ser det er de i aller høyeste grad konkurrenter, da de er i omtrent samme prisklasse og gir omtrent den samme pakken. Skal man ha noe bedre må man se på Frex-rattet til ~ 10000 kroner.

 

Kommer Porsche-rattet til å tas inn av norske nettbutikker, eller må man kjøpe direkte fra Fanatec?

Lenke til kommentar

hallo folken? har dere sett rattet i aksjon? G25 er jo noe spinkelt og puslete i forhold spør du meg.. kvalitetsfølelsen er mye høyere på porche-rattet.. hadde det ikke vært for den girkassa da.. Ta en tur på youtube og kikk litt på videosammenligninger.

Rattet er jo også en del større, og har en motor som er kraftigere og bedre enn begge G25 sine til sammen..

 

Er vel flere på forumet som har dette rattet? synes å huske at noen importerte før sommeren..

Lenke til kommentar

Fordi Microsoft vil ha enerett til sine egne ratt.

 

 

Dette er altså ikke selve girspakens feil, men festemekanismens. Dessverre er heller ikke girspaken spesielt god. Den gir riktignok mer motstand enn den vi finner på G25, men leverer en ganske grøtete opplevelse. Motstanden er rett og slett såpass ujevn at den føles litt upresis. Det er ikke kritisk, det fører sjelden til bomgiring, men opplevelsen er ikke like eksklusiv som vi skulle ønske.

 

Hei, jeg har hørt at mye av motstanden i giret forsvinner etter litt bruk, hvor lenge hadde dere rattet?

 

Shifting with the sequencial box is quite easy and works well, but shifting with the 6 gear addition is a bit harder. Turns out that the box is quite stiff at first, but seems to loosen up quite a bit after some use.
Lenke til kommentar

Husker neimen ikke hvor lenge jeg har hatt det. Noen måneder. Har først spilt med en "betaversjon", og nå med den ferdige versjonen noen uker. Girspaken glir nok litt lettere etterhvert, men jeg synes like fullt den vingler for mye. Kan ikke fatte og begripe hvorfor de valgte denne monteringsløsningen.

 

Til dere som avfeier dette som et billigprodukt. Det er det definitivt ikke. Selve rattbasen oppfattes nok litt billigere enn G25 sin, men den sitter godt. Og ja, det er mer plast på dette produktet. Men, selve rattet er (som jeg forklarer i omtalen) ganske nydelig. Det er mye kraftigere enn G25, og force feedback-en er både jevnere og heftigere.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar
hvorfor lager de ikke et jævla ratt for xbox 360?

 

tja du har jo dette.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326571

Er 'opplest og vedtatt' at microsoftrattet er jalla. Men Fanatec holder på med xbox360 kompatibel version av 911 rattet.

 

 

Ha en fin dag. :)

takk,Porsche 911 Turbo S wheel for Xbox 360 :w00t: et klasse ratt for 360 de driver å fikser girspaken. Men hvor mye vil dette koste tror du? :hmm:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...