Gå til innhold

Windows Cloud lanseres om seks uker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde vært fint med en kobling til den relevante saken:

 

– Det er en felle!

Richard Stallman går hardt ut mot såkalt cloud computing, og hevder det er markedsført for hardt.

 

 

post-3851-1222949923_thumb.jpg

 

Nå hadde det vært fint om det hadde vært noen andre en bråkebøtta RMS.

Mannen er væl det nærmeste man kan kalle en fanatiker i dataverdenen.

Det eneste han bryr seg om er sin egen agenda og tyr til drittkasting når han ikke får det som han vil.

Typisk RMS

 

Og nå er han imot linux også

Linx

 

Og jeg kan vel si at personlig så syns jeg mannen er et svært Rauhøl

 

Folk kan selv gå inn på wikipedia og lese om mannen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Stallman

Lenke til kommentar
Hadde vært fint med en kobling til den relevante saken:

 

– Det er en felle!

Richard Stallman går hardt ut mot såkalt cloud computing, og hevder det er markedsført for hardt.

 

 

post-3851-1222949923_thumb.jpg

 

Nå hadde det vært fint om det hadde vært noen andre en bråkebøtta RMS.

Mannen er væl det nærmeste man kan kalle en fanatiker i dataverdenen.

Det eneste han bryr seg om er sin egen agenda og tyr til drittkasting når han ikke får det som han vil.

Typisk RMS

 

Og nå er han imot linux også

Linx

 

Og jeg kan vel si at personlig så syns jeg mannen er et svært Rauhøl

 

Folk kan selv gå inn på wikipedia og lese om mannen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Stallman

 

 

Kan du ikke komme med mer saklige komentarer?

 

Hva er det du reagerer på med mannen eller hans synspunker holdninger etc.?

 

Han har en agenda som du ikke like fordi?

Endret av snurre86
Lenke til kommentar

Synes ikke noe om å begynne å diskutere Richard M Stallman her nå, men han går jo i samme fella som Michael Moore. Skriker om alt mulig til folk ikke gidder å høre på ham mer.

 

Cloud computing skjønner jeg ikke helt greia med. Folk har da leid ut distribuert datakraft før. Er forskjellen nå at Microsoft skal gjøre dette mer tilgjenglig da eller?

 

Makan til komplisering av saker det er for tiden.

 

Synes folk skal applisere KISS på mer enn bare Linux distroer.

Endret av saivert
Lenke til kommentar

*snip*

 

 

Kan du ikke komme med mer saklige komentarer?

 

Hva er det du reagerer på med mannen eller hans synspunker holdninger etc.?

 

Han har en agenda som du ikke like fordi?

 

Jeg er imot han fordi han er full av f...

OM agendaen hans hadde vært for open source skulle jeg ikke ha sagt noe, men han er rett og slett imot at man skulle ha muligheten til å kjøpe software.

Og jo mere man leser om mannen så får man intrykket at han er personifiseringen av uttrykket "you`re either with us, or against us".

 

Og man kan lure på hvor mye linux tjener med å han med på laget.

http://www.forbes.com/forbes/2006/1030/104_print.html

Kort og godt hvordan han bruker Lisensen han lagde til å tvinge firmaer som bruker linux til å få viljen sin. Og om hvor motvillig han er til å sammarbeide.

(Info: artikkelen er fra 2006, er ikke sikker på hvordan det har utviklet seg siden.)

 

og som saivert skriver så har han hundrevis av saker mellom himmel og jord som han støtter og skriker om.

http://www.stallman.org

hjemmesia hans.

 

Og advarslene hans om Cloud computing er bare en av mange saker han skriker høyt om uten å ha noe innhold.

 

"But Richard Stallman, founder of the Free Software Foundation and creator of the computer operating system GNU, said that cloud computing was simply a trap aimed at forcing more people to buy into locked, proprietary systems that would cost them more and more over time."

en anklage han kommer med uten å gi noen beviser for hvorfor. For så å begynne å klage på personvernet.

 

Kort og godt.

stallman er full av f....

Og han har en personlig hær som støtter han.

 

Ps:

Grunnen til at jeg klager så stallman her er fordi han ble bragt inn som kilde til kritikk mot Cloud computing.

Om man hadde brukt litt tid så kunne man heller ha funnet en troverdig kilde istedenfor stallman.

Som f.eks. Larry Ellison, sjefen for Oracle

http://blogs.wsj.com/biztech/2008/09/25/la...computing-rant/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
"But Richard Stallman, founder of the Free Software Foundation and creator of the computer operating system GNU, said that cloud computing was simply a trap aimed at forcing more people to buy into locked, proprietary systems that would cost them more and more over time."

en anklage han kommer med uten å gi noen beviser for hvorfor. For så å begynne å klage på personvernet.

 

Det er egentlig ganske enkelt, om du tenker over det. Når programvaren ikke engang ligger på din egen maskin, blir vel friheten ganske innskrenket, nesten automatisk? Bekymring over personvernet følger her naturlig. Du vil bl.a oppbevare all sensitiv info på en ekstern server?

 

Forøvrig er Stallmann som regel en som skriker høyt, og bl.a GNU/Linux eksempelet er etter min mening unødvendig å presse så hardt på (som Stallmann dessverre gjør), men det gjør ikke poengene han kommer med ugyldige - de er som regel meget gyldige.

Endret av meastp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...