Gå til innhold

Oppdatert Mobility Radeon vist frem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje en noe misvisende overskrift, vi har vel sett bærbare med fler skjermkort flere ganger.

Med flere skjermkort ja, men om du leser en gang til så står det "flere grafikkprosessorer", noe som kan være på ett eneste skjermkort. Der har du forskjellen.

Hva er forresten misvisende? Står det at det er det første med to prosessorer?

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar

Det kan hentyde til at det skulle være første gangen.

 

Et skjermkort har vel mange hundre kjerner, så om et skjermkort bare har to er vel det første på lenge. Jeg antar at de tenker på X2 kortet, som faktisk er to skjermkort på et kretskort, i crossfire. Dvs, samme som sli, bare en litt annen løsning.

Lenke til kommentar
Flimzes:

Hvordan klarer du å se at artikkelen hentyder til det? Hmm... Er jeg blind?

"Doble grafikkprosessorer" som er nevnt i artikkelen er vel ganske ensbetydende med to GPU-er(Graphics processing unit)?

Fordi at det er en ting som skiller det her fra vanlige SLI-bærbare, det er et stort mxm kort i stedenfor 2 mindre, men i brødteksten kan misforstås med at det er første gangen man har sett to grafikkprosessorer i en bærbar.

Lenke til kommentar

Rotete artikkel...

Det er sansynligvis ment som at det blir første gang noen sinne at vi får et ****x2 skjermkort til bærbare.

En annen sak som jeg ikke skjønner i det hele tatt her er at det virker som de påstår at ingen kort i 4000 serien har kommet ut enda. Jeg har hatt 4870x2 i en månde nå, så det er åpenbart ikke det de mener. (skikkelig fornøyd med kortet forresten, har enda ikke møtt noe det ikke takler på max grafikk).

Lenke til kommentar

Steike så mye meningsløse greier dere diskuterer i tråden her så langt..

 

Uansett, ON-TOPIC:

 

"Følgende sier ryktene: HD 4650, HD 4670, HD 4850, HD 4870 og HD 4850 X2 (dobbel GPU)."

 

Jeg vet ikke med dere andre, men jeg fikk nå mail fra Mamoz om ukens tilbud denne uka og der har de en laptop med HD 4650 skjermkort ihvertfall.. de har endel på lager også.. virker ikke som noe som ikke er lansert enda, eller som bare eksisterer i rykter..

 

https://www.mamoz.no/mamozv3/default.asp?pa...PSAGCE-01T01CN5

 

Patetisk dårlig batteritid på 1t 50min dog..

 

Jeje.. keep chatting nonsense

Lenke til kommentar
Steike så mye meningsløse greier dere diskuterer i tråden her så langt..

 

Uansett, ON-TOPIC:

 

"Følgende sier ryktene: HD 4650, HD 4670, HD 4850, HD 4870 og HD 4850 X2 (dobbel GPU)."

 

Jeg vet ikke med dere andre, men jeg fikk nå mail fra Mamoz om ukens tilbud denne uka og der har de en laptop med HD 4650 skjermkort ihvertfall.. de har endel på lager også.. virker ikke som noe som ikke er lansert enda, eller som bare eksisterer i rykter..

 

https://www.mamoz.no/mamozv3/default.asp?pa...PSAGCE-01T01CN5

 

Patetisk dårlig batteritid på 1t 50min dog..

 

Jeje.. keep chatting nonsense

 

Det er ikke snakk om HD 4650 på den pc'n da, men HD 3650..

 

Graphics adapter

ATI | ATI Mobility Radeon™ HD 3650 supporting HyperMemory™ technology

 

Er mange her som bør lese mere nøye før de poster. Alt for mange poster går ut på misforstått lesing.

 

Takk Erich Christian Dahl,for Dahls pils!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...