Gå til innhold

Shanghai er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AMD gjør det faktisk meget godt på 4 socket server systemer pga deres HT. AMD har da ingenting å bevise på servermarkedet.

 

Nå er de godt rustet ja, men nå kommer straks Nehalem på banen og vil nok gi mye mer konkurranse. Derfor kan de ikke sitte på gjerdet :)

 

Intels sekskjerne Xeon-prosessorer har allerede blitt lansert og blir tilgjengelige i servere i høst. Sammen med høyere ytelse økes desverre også effektforbruket, noe som gjør at disse ikke passer for alle.

 

Hvor har dere dette fra? Noe for å backe dette opp?

 

Fra Anandtechs test av sekskjerne dunnington:

 

It's amazing to see that the 6-core X7460 (2,66GHz) is capable of staying well below its older 65nm brother, the X7350 at 2.93GHz. Both CPUs have the same TDP, but the 6-core X7460 consumes 25W less per CPU than the X7350. Part of this can be explained by slightly lower CPU usage as the 24 cores do not have to work as hard to handle the six VMs. The X7460 is a huge chip, but that does not prevent the newest Xeon from performing 45% better while consuming 25W less per CPU.
Endret av el_salvad
Lenke til kommentar

Nok en rotete overskrift:

"AMD klar med seks prosessorkjerner

Shanghai skal gjenopprette æren"

 

Overskriften antyder at dette er sekskjerneprosessoren som

er klar.

Hvorfor ikke kalle en spade for en spade:

"AMD klar med oppdatert firekjerne prosessor"

 

Om seks-kjerne prosessoren kommer om et år, skriv om det når den er

i butikken :)

Begynner å bli mer og mer fornøyd med måten apple lanserer tingene sine... når de faktisk er tilgjengelig i butikk!

Lenke til kommentar

Jeg synes det er skuffende lite firekjerne AMD servere på markedet i dag. Jeg hadde for noen få måneder siden endelig fått overtalt innkjøpsjefen til å gå for AMD firekjerner/dualsocket i 1U format til vår ESX/FiberSAN "farm". Vi fant ingen xSeries 1U servere hos IBM som hadde dette, vi fant kun dualcore/dualsocket. Jeg tror vi fant noen 2U som kostet uhensiktsmessig mer enn Intel, men vi skulle uansett ha 1U servere.

 

Skuffende.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg synes det er skuffende lite firekjerne AMD servere på markedet i dag. Jeg hadde for noen få måneder siden endelig fått overtalt innkjøpsjefen til å gå for AMD firekjerner/dualsocket i 1U format til vår ESX/FiberSAN "farm". Vi fant ingen xSeries 1U servere hos IBM som hadde dette, vi fant kun dualcore/dualsocket. Jeg tror vi fant noen 2U som kostet uhensiktsmessig mer enn Intel, men vi skulle uansett ha 1U servere.

 

Skuffende.

 

Dell's sortement innen servere/lagring o.l. domineres faktisk av AMD, alle med mulighet for quad-core Opteron 8000-prosessorer. Såvidt jeg huske hadde de 1U-bokser med dette også. Men skuffende at ikke IBM har det da :(

Lenke til kommentar

Jeg venter spent på Deneb. I tillegg til at den blir bakoverkompatibel med AM2-hovedkort, blir det jo spennende å se hvordan den yter i forhold til Penryn- og Nehalem-familien til Intel. Noen som har funnet lenker til ytelsestester på nettet?

 

Ellers tviler jeg på om AMD klarer å levere Deneb i store kvanta før nyttår. Fabrikken Fab 36 er nyoppusset og står ferdig først nå i 4. kvartal, og de bruker nok den første ledige fabrikkkapasiteten til å lage Shanghai-prosessorer til servermarkedet. Så jeg regner med at Deneb fylles opp i nettbutikkene i løpet av 1. kvartal neste år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...