Gå til innhold

Farvel Fotohuset


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fotohuset har lagt inn årene for godt etter 80 år på samme sted. Lokalet og personalet blir overtatt av Elkjøp Express.

 

 

 

Les mer

 

Kaste inn årene?????

 

Har hørt om å kaste inn håndkle som i boksing, og legge inn årene som i roing. Men kaste inn årene?

 

Vel uansett er det synd, men vi kan kun skylde på oss selv som er kjipe og alltid vil ha billigst mulig. Helst bestilt fra USA uten moms. :mad:

Lenke til kommentar
Fotohuset har lagt inn årene for godt etter 80 år på samme sted. Lokalet og personalet blir overtatt av Elkjøp Express.

 

 

 

Les mer

 

Kaste inn årene?????

 

Har hørt om å kaste inn håndkle som i boksing, og legge inn årene som i roing. Men kaste inn årene?

 

Vel uansett er det synd, men vi kan kun skylde på oss selv som er kjipe og alltid vil ha billigst mulig. Helst bestilt fra USA uten moms. :mad:

 

Jeg kan vel late som om "Kaste inn årene" er en morsom variant, men jeg har i stedet rettet det nå. Jeg skulle bare passe på at dere var våkne og fulgte med :-)

Lenke til kommentar
Fotohuset har lagt inn årene for godt etter 80 år på samme sted. Lokalet og personalet blir overtatt av Elkjøp Express.

 

 

 

Les mer

 

Kaste inn årene?????

 

Har hørt om å kaste inn håndkle som i boksing, og legge inn årene som i roing. Men kaste inn årene?

 

Vel uansett er det synd, men vi kan kun skylde på oss selv som er kjipe og alltid vil ha billigst mulig. Helst bestilt fra USA uten moms. :mad:

 

 

Står vel  lagt inn årene , som er et kjent uttrykk .

 

 

Uansett er det synd at slike butikker forsvinner,men det er desverre samme utviklingen her som feks med den lokale kjøpmannen som ble presset ut av de store kjedene og gjorde enkeltpersoner styrtrike og valmulighetene minimale,men det er tydeligvis slik vi vil ha det, spare noen ører og miste valgfriheten  :hmm:

Lenke til kommentar

Synd. Har vært innom der et par ganger når jeg har vært i Oslo. En av de butikkene som faktisk har hatt litt ting utenom det vanlige. Skuffer med gamle saker og ting er alltid gøy.

 

Hva skjer med garantisaker/support lurer jeg på nå. Blir det overført til en annen forretning, eller direkte mot importør?

Tror det går til importør ja.

Lenke til kommentar
Nok en gang har det norske folk vist at vi ikke ønsker faghandel som vet hva de driver med, men foretrekker å spare noen kroner ved å handle der det er billigst.

 

Dette blir for dumt Akam. Det er ingen som har sagt at de ikke vil handle med folk som vet hva de driver med.

 

Nei,jeg synest faktisk det var veldig riktig sagt,for folk flest viser jo dette tydelig, vi handler på nett eller hos de store kjedene og går glatt forbi de lokale butikker med lang ekspertise på feltet, ja vi ser jo at selv her på forumet oppfordres det mang en gang til å gå i den lokale fotobutikken og prøve kameraet før en bestiller det på nett  :hmm:

Lenke til kommentar
Dette blir for dumt Akam. Det er ingen som har sagt at de ikke vil handle med folk som vet hva de driver med.
Nei, det er ingen som har sagt det, men tallenes klare tale er jo at folk flest handler der det er billigst. Jeg har selv hatt kunder som har insistert på å prute en hundrelapp på en kamerapakke de kom inn i butikken og var innstilt på å betale hundre kroner mer for, men når det viste seg at den egentlige prisen var lavere enn det han først tilbød, reduserte han tilbudet sitt. Greit for meg, jeg solgte uansett ikke på provisjon, men han måtte vente minst noen dager på kameraet sitt...

 

Problemet, og det gjelder ikke bare kamera og butikker, er at folk vil ha det billigste, og klarer ikke forstå at det ikke kan gi dem det beste. Noen ganger får man begge deler, men det er nokså sjelden. Samtidig kan de svi av mangfoldige tusenlapper på "ingenting" i andre bransjer, fordi de ikke gidder å sjekke prisen andre steder. Jeg sier ikke at folk skal løpe rundt og sjekke prisene overalt og alltid handle der det er billigst, men det er nokså unødvendig at folk vrir på femkroningen og slenger ut tusenlappene.

Lenke til kommentar
Hva skjer med garantisaker/support lurer jeg på nå. Blir det overført til en annen forretning, eller direkte mot importør?

Tror det går til importør ja.

Det er er i såfall utrolig frekt å selge ut beholdningen som "omprofileringssalg" om hele sjappa legges ned (juridisk sett) innen kort tid!

 

Fint om f.eks. Super8 kunne kommet med en avklaring på dette.

Lenke til kommentar
Nei,jeg synest faktisk det var veldig riktig sagt,for folk flest viser jo dette tydelig, vi handler på nett eller hos de store kjedene og går glatt forbi de lokale butikker med lang ekspertise på feltet, ja vi ser jo at selv her på forumet oppfordres det mang en gang til å gå i den lokale fotobutikken og prøve kameraet før en bestiller det på nett  :hmm:

 

Akkurat. Dette og andre foto (og andre fagforum) flommer over av tråder som Billigste nettbutikk, hvilke land er det billigst, hvordan lure tollen, vor trygt er det på ebay, hvordan er B&H etc.etc.

 

Alle her synes det er trist at FotoHuset forsvinner, men hånden på hjertet, hvem her har handlet noe av særlig verdi der? Nå bor ikke jeg i oslo, men har kikket i vinduet der noen ganger, men har aldri brukt en krone der. Kjøpte dere siste kamerahus eller objektiv der? Eller var det greit å ha de der for å kunne snoke litt, spør om hjelp og kanskje kjøpe et batteri om du var i nød?

 

Er som da nærbutikkene forsvant, og alle synes det var trist, og så kom spørsmålet, "men handlet du der da?" "Mmmmmmmmneeeeeei, men det var så greit å ha butikken i nærheten om jeg skulle ha glemt fløten til jorbærene en lørdag ettermiddag."

 

Og angående kasting av årene, så er det rette opp i artikkelen. Helt greit om moderator sletter det som har med årene å gjøre.

Lenke til kommentar
Det er er i såfall utrolig frekt å selge ut beholdningen som "omprofileringssalg" om hele sjappa legges ned (juridisk sett) innen kort tid!
Regner med at enten tar den nye butikken seg av det, eller så tar det gamle selskapet (som ikke driver butikk lenger) seg av det. De skal jo fortsette med digitalisering av film, og det er så vidt jeg har skjønt det gamle selskapet som skal fortsette med.
Lenke til kommentar
Nei,jeg synest faktisk det var veldig riktig sagt,for folk flest viser jo dette tydelig, vi handler på nett eller hos de store kjedene og går glatt forbi de lokale butikker med lang ekspertise på feltet, ja vi ser jo at selv her på forumet oppfordres det mang en gang til å gå i den lokale fotobutikken og prøve kameraet før en bestiller det på nett  :hmm:

 

Akkurat. Dette og andre foto (og andre fagforum) flommer over av tråder som Billigste nettbutikk, hvilke land er det billigst, hvordan lure tollen, vor trygt er det på ebay, hvordan er B&H etc.etc.

 

Alle her synes det er trist at FotoHuset forsvinner, men hånden på hjertet, hvem her har handlet noe av særlig verdi der? Nå bor ikke jeg i oslo, men har kikket i vinduet der noen ganger, men har aldri brukt en krone der. Kjøpte dere siste kamerahus eller objektiv der? Eller var det greit å ha de der for å kunne snoke litt, spør om hjelp og kanskje kjøpe et batteri om du var i nød?

 

Er som da nærbutikkene forsvant, og alle synes det var trist, og så kom spørsmålet, "men handlet du der da?" "Mmmmmmmmneeeeeei, men det var så greit å ha butikken i nærheten om jeg skulle ha glemt fløten til jorbærene en lørdag ettermiddag."

 

Og angående kasting av årene, så er det rette opp i artikkelen. Helt greit om moderator sletter det som har med årene å gjøre.

 

 

Personelig handlet jeg alt fotoutstyr i den lokale fotobutikken helt fra 70 tallet og frem til den ble nedlagt rundt 2004, etter det er det ikke noe alternativ lengre da vi nå kunn har elkjøp og da handler jeg heller på nett .

Lenke til kommentar

Gah, kjipern. Da jeg dro gjennom Oslo sist og jeg klarte å bøye 5 av pinnene i CF-leseren til det ugjenopprettelige gjorde jeg et poeng av å kjøpe ny der, nettopp fordi de var en fagbutikk med gode marginer på "tilbehør".

 

Noen som vet hva som skjer på Elitefoto på Torget i Trondheim, forresten? Kvitter de seg med labben nå?

Lenke til kommentar

Jeg syns akam.no er en del av årsaken til at den type butikker går tapt. Jeg er nybegynner - kan så å si minimalt om foto - lurer jeg på noe - går jeg til akam.no. Her finner jeg svarene. Og når jeg har fått info er det nu vel det samme hvor jeg kjøper objektivet/kamera/etc. Men hadde det ikke vært for akam.no hadde jeg nok vært oftere på den slags "kunnskapsbutikker".

 

Men det er mulig å gjøre både business og holde på kunnskap. Selv om jeg ikke behøver noe spesielt hjelp med "kjøpet" når jeg går til databutikk - syns jeg det er artig å stikke innom Digitalimpuls. De har flott butikk, nye varer på lager og gode folk. Så jeg tror ikke det er bare pris-pris-pris...

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar
Nok en gang har det norske folk vist at vi ikke ønsker faghandel som vet hva de driver med, men foretrekker å spare noen kroner ved å handle der det er billigst. Det er selvfølgelig lett for, men over tid ser man konsekvensen av det.

Det er vel i overkant arrogant å skylde på "det norske folk"? Jeg tillater meg å tro at ingen nord for Dovre føler seg særlig forpliktet til å dra til Foto Huset for å handle selv om de måtte vite at servicen og kunnskapen er over gjennomsnittet der.

 

Men slik er det vel for Oslo-folk, Oslo = Norge. :ermm:

Lenke til kommentar

Markedskrefter - huffameg!

 

Det er en gang slik at det ikke er plass til alle og enhver på det lille markedet Oslo/Norge er.

 

Selv er jeg ingen fotoentusiast, men god service er noe jeg vet å sette pris på. Jeg har handlet i den butikken ved noen anledninger og satt pris på servicenivået deres.

Lenke til kommentar

Noen som vet hva som skjer på Elitefoto på Torget i Trondheim, forresten? Kvitter de seg med labben nå?

Ryktene går vel på at de skal pusse opp! har ikke de en helt rå frontier 390 der oppe?

Siste jeg var innom der så det ikke ut der.

håper nye folk får opp en skikkelig fotobutikk.

velger å tro at de ikke kvitter seg med labben, siden den er så fet! å alle med respekt for seg selv, velger å benytte den:) hvist det er proffe folk bak rattet på maskinen!

 

 

Riegster

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...