Gå til innhold

Spill Pro Evolution Soccer 2009 (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fett! Genialt at man kan spille med Liverpool i demoen.

 

Edit: Braxboy - tror Fifa 09 går først her i gården i hvert fall. Har allerede bestilt det og PES 09 skal imponere meg veldig mye for at jeg casher inn for det spillet også. Only time will show :)

Endret av Jefecito
Lenke til kommentar
Ahh, gleder meg! Digg at man kan spille L'Pool i demoen :-)

Blir nok å kjøpe dette her, selv om jeg naturligvis kjøper Fifa 09 førstkommende torsdag. Klarer ikke velge, må bare ha begge. Flere som har det sånn?

 

Jeg er virkelig usikker på hvilket som vil bli min favoritt i år. Begge har forskjellige styrker og svakheter, det kommer vel an på hva som betyr mest for en.

Lenke til kommentar

Jeg syntes fremdeles Pro Evolution Soccer har et bedre gameplay, nå har jeg vell og merke ikke testet 2009 utgaven men jeg syntes nå ikke FIFA09 helt matcher tidligere PES spill helt enda, så håper da ikke Konami har gått et par steg tilbake med årest utgave.

 

Når jeg sitter å spiller med kompiser osv så er det alltid mest morsomt med PES, det er bare noe med hele gameplayet som er en smule mer realistisk og vanskelig. Mens med FIFA så er det nok engang slik at kommer jeg meg innen for 16meteren så er det mål 9 / 10 ganger, på PES så er det litt mer spenning fordi det ikke er like lett å putte ballen i mål?

 

Det som taler for FIFA er jo alle lisensene, og det skal være visst at om jeg skal sitte å spille alene så er det mer morro med FIFA og mitt kjære Molde lag enn å sitte med disse random lagene og ikke eksisterende ligaene på PES. Men straks det er kompiser inne i bildet så drar vi frem PES! :D

 

Nå har kanskje PES fått litt større utfordring fra FIFA i det siste med at FIFA har fått et par kule moduser som Be-a-pro osv, som gir en litt større spillbarhet med FIFA. Og online-delen til PES08 var jo en eneste stor vist, og jeg håper virkelig de har fått fikset på den! Og en litt bedre portering til PC hadde gjort seg, er unødvendig at en sitter med Xbox tegn og knapper på en PC-versjon, men på den andre siden så er jo ikke PC-utgaven av FIFA noe som helst å skryte av heller.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker å spille fotball (PES) foran avansert Pong (FIFA) :)

 

For å utdype: For meg er det selv fotballspillingen som er viktig. Hva føles mest realistisk. Hvilket spill gir den beste "ballfølelsen". Ballen er rund, så da vil jeg at spillerne skal oppleve det samme som vi dødelig gjør på matta. Ballen skal sli av i enkelte situasjoner. Når jeg spiller PES (eller ser fotball på TV'n for den saks skyld så kjenner jeg det føtterne. Trefflate, teknikk, føleslse. Hvert spark. Hvordan ville jeg gjort det. Mulighetene for å få til akkurat det syns jeg er størst i PES, derfor faller mitt valg på det spillet.

 

For å fa riktige navn osv Bruker jeg mye tid i editoren til PES for å få navnene på plass. Jeg har til og med tegnet klubblogoen til mitt kjære Liverpool (i PES 5) for å få 'litt' mer "realisme".

Endret av Diffidentia
Lenke til kommentar
Jeg foretrekker å spille fotball (PES) foran avansert Pong (FIFA) :)

 

For å utdype: For meg er det selv fotballspillingen som er viktig. Hva føles mest realistisk. Hvilket spill gir den beste "ballfølelsen". Ballen er rund, så da vil jeg at spillerne skal oppleve det samme som vi dødelig gjør på matta. Ballen skal sli av i enkelte situasjoner. Når jeg spiller PES (eller ser fotball på TV'n for den saks skyld så kjenner jeg det føtterne. Trefflate, teknikk, føleslse. Hvert spark. Hvordan ville jeg gjort det. Mulighetene for å få til akkurat det syns jeg er størst i PES, derfor faller mitt valg på det spillet.

 

For å fa riktige navn osv Bruker jeg mye tid i editoren til PES for å få navnene på plass. Jeg har til og med tegnet klubblogoen til mitt kjære Liverpool (i PES 5) for å få 'litt' mer "realisme".

 

Nå har de begge store steg å ta før de kan kalle seg simulatorer, som de ved noen annledninger har baller til å kalle seg. Vil medgi at PES gir en god ball dynamikk og bedre "kontakt" med underlaget enn fifa, men vet ikke om den er noe nærmere en ekte fotballkamp(nå har jeg ikke spilt PES siden 3&4).

 

Jeg håper egentlig at de to skal få enda en utfordrer som tør å gjøre noen anneledes.

 

PS. God fotball KAN være som avansert Pong.

 

Ash

Lenke til kommentar
Jeg foretrekker å spille fotball (PES) foran avansert Pong (FIFA) :)

 

For å utdype: For meg er det selv fotballspillingen som er viktig. Hva føles mest realistisk. Hvilket spill gir den beste "ballfølelsen". Ballen er rund, så da vil jeg at spillerne skal oppleve det samme som vi dødelig gjør på matta. Ballen skal sli av i enkelte situasjoner. Når jeg spiller PES (eller ser fotball på TV'n for den saks skyld så kjenner jeg det føtterne. Trefflate, teknikk, føleslse. Hvert spark. Hvordan ville jeg gjort det. Mulighetene for å få til akkurat det syns jeg er størst i PES, derfor faller mitt valg på det spillet.

 

Som om jeg skulle ha sagt det selv. Når man kommer inn i PES, så er det rett og slett bare et fantastisk spill. Man er så inne i situasjonene at det føles som man står utpå banen selv. Tror PES kanskje er gøyest for de som spiller fotball selv. Når jeg er på fotballtrening så driter jeg i om skjorten min har lisens. Da er det fotballspillet som teller.

 

I PES har man 100% kontroll over spilleren sin. Ifølge anmelder sliter jo FIFA fremdeles med det i denne versjonen. Uholdbart!

 

PES 2008 var derimot en stor skuffelse. Jeg fikk aldri ballfølelsen fordi jeg mente tempoet var for høyt. PC-versjonen av PES6 var derimot helt fantastisk, og den versjonen jeg spiller enda. PES 2009 skal visstnok ha et tempo mer som i PES6, så da er jeg ikke i tvil om at det blir PES på meg i år.

Lenke til kommentar

Se der ja. Du er også morsom. Hva er det med PES fanboys? hmm. Etter å ha kjøpt og spilt FIFA 08 og PES 2008, også se gode anmeldser av FIFA 09 er det ingenting i vei for å kjøpe FIFA 09. Jeg er ikke FIFA fanboy dersom jeg har kjøpt begge spillene nesten hvert år men ingen tvil at i fjor så viste FIFA at de er overlegen nå. PES er rett og slett arcade-aktig og ekkelt. Men tester demoen på torsdag og gir det en sjanse.

Lenke til kommentar

Kan være med på at PES08 skuffet stort, men vil fremdeles si at faktisk flere av de tidligere PES spillene er bedre enn hva FIFA08 er / var, om du ser utelukkende på gameplay så syntes jeg spill som PES6 faktisk er bedre enn FIFA08.

 

 

Om vi ser hva som har vært tilfellet opp igjennom historien så har det (med unntak fra ifjor) vært PES som egentlig har vært bedre enn FIFA i ALLE år?

 

FIFA har lisensene, mens PES har gameplayet, det har vært status i alle år utenom ifjor da Konami leverte det dårligste og mest problematiske PES-spillet noen sinne. Men fremdeles var PES08 til PC LANGT bedre enn FIFA08 til PC som var en eneste stort vits.

 

 

Det å alt før demoen av PES er tilgjengelig kan begynne å påstå at FIFA09 kommer til å være bedre enn PES09, og det basert på at Konami dret seg ut ifjor, mens alle andre år tilsier at det skal bli bedre enn FIFA får deg til å grense til å være en fanboy i mine øyne.

 

 

Tiden vil vise hva som blir best :)

Det å si at det ene er bedre enn det andre nå når ingen av spillene i butikkhyllene er jo bare tull.

Jeg holder en knapp på at PES blir best på gameplay nok engang, håper de glemmer alt som heter PES08, PES vil nok også ta inn på FIFA litt siden de har fått sikkert seg noen lisenser, men FIFA09 blir nok fremdeles det spillet som er mest morsomt alene på grunn av alle de gode lisensene.

Lenke til kommentar
Se der ja. Du er også morsom. Hva er det med PES fanboys? hmm. Etter å ha kjøpt og spilt FIFA 08 og PES 2008, også se gode anmeldser av FIFA 09 er det ingenting i vei for å kjøpe FIFA 09. Jeg er ikke FIFA fanboy dersom jeg har kjøpt begge spillene nesten hvert år men ingen tvil at i fjor så viste FIFA at de er overlegen nå. PES er rett og slett arcade-aktig og ekkelt. Men tester demoen på torsdag og gir det en sjanse.

 

FIFA 08 var kanskje bedre enn PES 2008, men PES6 (PC versjonen vel og merke) slår de begge ned i støvlene. Jeg kjøpte både FIFA 08 og PES 2008 ifjor, og begge skuffet meg såpass at jeg fortsatte med PES6.

 

FIFA 09 er nok enda et steg framover, men tviler på at fotballfølelsen kan måle seg med den jeg tror kommer i PES 2009. Hovedgrunnen til at PES 2008 føltes arkadeaktig var at tempoet i spillet var altfor høyt. PES5 og PES6 føltes ikke arkadeaktig, og tempoet i PES 2009 vil være mye nærmere tempoet fra de spillene.

 

PES 4 overgår det meste av fotballspill jeg har spilt. Om de finner tilbake til noe som ligner på det gameplaymessig kan jeg fort droppe FIFA 09 for PES.

 

PES 5 og PES 6 overgår PES 4 sitt gameplay...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...