Gå til innhold

Lanserer minibærbar med spillytelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Video Review med film av COD4 som spilles på maskina:

http://www.mobilecomputermag.co.uk/2008092...ng-netbook.html

 

Vet ikke helt jeg, kunne nesten ha tenkt meg en ultraportabel spillmaskin som kan kobles til LCD skjermen i stua?

Det er et litt annet segment en hva miniPC markedet er i dag, men neppe noen umulighet :) Bare å koble til blåtann tastatur eller ordne wiimote så blir det bra det ;)

Endret av eNigma333
Lenke til kommentar
Skulle vel ha hatt dual-atom, men ellers bra.

Den skulle vel hatt et bedre brikkesett, mindre ramme rundt skjermen og høyere skjermoppløsning, men ellers bra.

 

Hvordan er Geforce 9300M i forhold til AMD 780G ?

 

Om den leveres med Vista skulle det vel nesten ha vært mere ram, men vet ikke om Atom er 64bits kompatibel?

Atom er ikke bare kompatibel med 64bit-prosessorer, den er en 64bit prosessor.

Likevel, Intel har lagt inn en sperre i brikkesettet så man ikke kan putte inn mer ram. Dette gjør de for å unngå at Atom konkurrerer mot dyrere prosessorer. Økonomene kaller det markedssegmentering.

Lenke til kommentar
Video Review med film av COD4 som spilles på maskina:

http://www.mobilecomputermag.co.uk/2008092...ng-netbook.html

 

Vet ikke helt jeg, kunne nesten ha tenkt meg en ultraportabel spillmaskin som kan kobles til LCD skjermen i stua?

Det er et litt annet segment en hva miniPC markedet er i dag, men neppe noen umulighet :) Bare å koble til blåtann tastatur eller ordne wiimote så blir det bra det ;)

Tenkte enda lengre i den retningen: Glimmrende som HTPC (klient)?

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar
Video Review med film av COD4 som spilles på maskina:

http://www.mobilecomputermag.co.uk/2008092...ng-netbook.html

 

Vet ikke helt jeg, kunne nesten ha tenkt meg en ultraportabel spillmaskin som kan kobles til LCD skjermen i stua?

Det er et litt annet segment en hva miniPC markedet er i dag, men neppe noen umulighet :) Bare å koble til blåtann tastatur eller ordne wiimote så blir det bra det ;)

Tenkte enda lengre i den retningen: Glimmrende som HTPC (klient)?

The former obviously complements the nVidia GeForce 9300M graphics chip, although our very early tests indicate that while the N10 can cope with 480p HD video with ease, it struggles a little with 720p.

 

 

Med ultraportable maskiner betaler man en del for at de er små, så ytelsesmessig er det neppe en god investering å kjøe den som dedikert HTPC. Skal man ta den med hit og dit i tillegg, er det et bedre kjøp.

Lenke til kommentar

Dette er vel en PC som er laget for de som må bare ha en WoW-fix på flyplassen et eller annet sted i verden. :)

 

Ellers enig at prisen er det viktigste med disse mini-pc'ene og nå begynner de å nærme seg vanlige bærbare der også. Poenget bør være heller: Hva kan vi få til å lage med maks $500 utsalgspris.

Endret av johncl
Lenke til kommentar

Jeg synes 8.9"erne de lager mest av akkurat nå for små. Før så jeg aktivt på 13". Skal jeg ha en type netbook så må det bli en 10" eller litt større, den må kunne spille av 720p på skjermen og via HDMI.

 

Jeg har også fått med meg at det kommmer maskiner med 11.1" nå i år, samt at det begynner å komme en del 12" maskiner. Jeg tror en blanding av disse vil bli den perfekte netbooken for meg. 136x*720/768/800 på 11-12" med ytelse nok til x264-720p er perfekt.

 

Jeg tror det i likhet med meg sitter en del og venter på dette, mens gadgetfreakene kjøper 8.9"erne. Det er nesten så jeg går for en Dell 12" Lattitude nå, men jeg venter og ser litt siden jeg ønsker meg en ren netbook i det formatet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ikke noe galt i at Asus lager små laptops som støtter grafikk-intensive spill og kjører vista greit, men ordet "netbook" står i fare for å bli utvannet. Artikkelforfatteren bruker heldigvis ordet minibærbar.

 

Jeg er kjempefornøyd med min Asus EEE 900, linux og en måneds oppetid. Jeg har den med overalt, og skjer det noe med den - kjøper jeg bare en ny. Netbooks er enkle maskiner, og det er det som gjør de så forbaska flotte. :thumbs:

Endret av tickinghd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...