Gå til innhold

Sony Ericsson svinger øksa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I pressemeldingen fra selskapet sier de at markedet plutselig har endret seg og de skal møte dette med å restrukturere organisasjonen på verdensbasis og si opp folk. Det er en defensiv strategi og vitner om at de ikke vet hva som er galt med salget. Med en slik tankegang må vi nok forvente ytterligere nedgang for SE.

 

Jeg synes de skulle si noe om hva de skal gjøre for å tjene penger også. Hvilke fremtidsplaner de har, og hva vi kan forvente oss av nye og spennende produkter fremover. Da har de i det minste mulighet til å justere planene dersom folk ikke synes de er noe spennende når de hører lekkasjene.

Lenke til kommentar
I pressemeldingen fra selskapet sier de at markedet plutselig har endret seg og de skal møte dette med å restrukturere organisasjonen på verdensbasis og si opp folk. Det er en defensiv strategi og vitner om at de ikke vet hva som er galt med salget. Med en slik tankegang må vi nok forvente ytterligere nedgang for SE.

 

Jeg synes de skulle si noe om hva de skal gjøre for å tjene penger også. Hvilke fremtidsplaner de har, og hva vi kan forvente oss av nye og spennende produkter fremover. Da har de i det minste mulighet til å justere planene dersom folk ikke synes de er noe spennende når de hører lekkasjene.

 

SEMC restrukturerer hele sin organisasjon, Dick har satt i gang omfattende endringer, og den første endringen kommer i form av W902.

Dette er endringer SE kjøpere og andre vil sette pris på, intet negativt i dette, tvert om!

Gidder ikke si for mye i denne tråden, mulig jeg oppretter en dedikert SE tråd senere, for å si litt om strategi, og videre planer, og litt om hva vi vil se neste år.

Lenke til kommentar

W902, hva er så endret med den?

 

Det er vanskelig å se hva det kan være, da man ikke får så mye info fra spesifikasjonene de oppgir selv. Det eneste jeg kan se, som jo er postivt i fall det stemmer, er USB-kontakten. Da forutsetter jeg at den kan brukes til både lading og kommunikasjon med PC. Men jeg tviler.

 

De tviholder fremdeles på M2-kortene, ser jeg. Og hva med mini-jack, har denne telefonen fått det? Jeg tviler på det også.

 

Sony Ericsson har vel vist kjøperne at de ikke er lyttende m.h.t. ønskede endringer.

Lenke til kommentar
W902, hva er så endret med den?

Den har fokus på musikk... og kamera.

Når hadde en Walkman branded mobil fokus på kamera sist, jo med W900, som jo begynner å bli en stund siden.

Sony Ericsson har vel vist kjøperne at de ikke er lyttende m.h.t. ønskede endringer.

Du aner ikke hvor feil du tar.

:whistle:

Walkman-telefonene får dugende kameraspesifikasjoner igjen

Nettopp, men det gjelder ikke alle Walkman modeller, dessverre.

Lenke til kommentar
Og det viser en bedrift i endring fordi ...?

Det viser en endring i strategi og segmentering.

Det er jeg ikke enig i. Dette er ikke noen nevneverdig endring, etter min mening.

 

Neivel, men da forteller du meg det sikkert?

Skal jeg fortelle deg at SE lytter til enkelte kilder?

;)

Nei, hvorfor jeg tar feil. Ikke hvorfor du mener jeg tar feil, da du er så skråsikker at du ikke tar forbehold om at det er din personlige mening. Du sier jeg tar feil, og da bør du vise hvor/hvordan jeg tar feil.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
Det er jeg ikke enig i. Dette er ikke noen nevneverdig endring, etter min mening.

Du må gjerne beholde meningen din, men faktum er at det fremover kommer en gradvis dreining og endring fra SEMC mht portefolio og produkter.

 

 

Nei, hvorfor jeg tar feil. Ikke hvorfor du mener jeg tar feil, da du er så skråsikker at du ikke tar forbehold om at det er din personlige mening. Du sier jeg tar feil, og da bør du vise hvor/hvordan jeg tar feil.

 

jeg har vel ikke klarlagt om det jeg sier her er min "personlige mening" eller om det er andre ting...

Det er din tolkning.

La oss se på hva som kommer, så kan vi se hvem av oss som har rett - ok?

:yes:

Jeg er såvidt "skråsikker" at jeg setter en tier på at jeg har rett.

Lenke til kommentar
jeg har vel ikke klarlagt om det jeg sier her er min "personlige mening" eller om det er andre ting...

Det er din tolkning.

Tvert imot. Jeg konstaterer at du ikke har tatt forbehold om at det du sier er din mening. Du skrev: "Du aner ikke hvor feil du tar." I den setningen er det ingen forbehold om at det er din personlige mening. Tvert imot presenterer du det som en sannhet. En svært dårlig argumentasjonsteknikk!

 

La oss se på hva som kommer, så kan vi se hvem av oss som har rett - ok?

Nei. For det første vil ikke det "som kommer" bevise noe som helst i den ene eller annen retning, kun fakta som må vurderes i ettertid av folk med forskjellig smak, og for det andre er ikke dette en konkurranse om hvem som har rett - jeg har presentert min mening, mens du postulerer udokumenterte sannheter.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
En svært dårlig argumentasjonsteknikk
jeg har presentert min mening, mens du postulerer udokumenterte sannheter.

Jeg skjønner hvorfor jeg bruker mindre og mindre tid her på dette forumet.

 

Jeg har godt belegg for å si det jeg sier, om du tror eller ikke tror noe på dette, spiller ingen rolle for meg, i motsetning til deg - vet jeg.

Mens du kverulerer og blander inn ord som konkuranse og smak inn i dette.

Dette har ingenting med hverken smak eller konkuranse å gjøre, men det har alt å gjøre med hva som kommer og ikke kommer!

Hvis du har flere kreative utspill, ta det evt på pm - ok.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

bmwm3 har hatt rett om mye angående SE før. Sånne påstander er ofte vanskelig å dokumentere med kilder og man kan egentlig ikke gjøre annet enn å vente og se.

 

Selv håper jeg i hvert fall at det ligger noe i det, jeg har savnet "gode gamle SE" og med litt flaks får vi se noen riktig spennende nyheter. :)

Lenke til kommentar
En svært dårlig argumentasjonsteknikk
jeg har presentert min mening, mens du postulerer udokumenterte sannheter.

Jeg skjønner hvorfor jeg bruker mindre og mindre tid her på dette forumet.

 

Jeg har godt belegg for å si det jeg sier, om du tror eller ikke tror noe på dette, spiller ingen rolle for meg, i motsetning til deg - vet jeg.

Mens du kverulerer og blander inn ord som konkuranse og smak inn i dette.

Dette har ingenting med hverken smak eller konkuranse å gjøre, men det har alt å gjøre med hva som kommer og ikke kommer!

Hvis du har flere kreative utspill, ta det evt på pm - ok.

På forhånd takk!

 

Ikke gi deg Bmwm3, du er en av de få som har noe interessant å komme med på dette forumet.

Lenke til kommentar

Hvis man bare har penger og en organisasjon som kan pumpe ut masse telefoner er det lett å lage en salgssuksess i dag. Jeg har oppskriften, men ikke pengene :D

 

Multitouch

aGPS med navigasjon

Minijack-inngang

Lading og dataoverføring, og gjerne mulighet for headset, via USB

Godt kamera med videofunksjon (max 5 megapixler, høyere er unødvendig og fordyrende)

Støtte for "alle" lydformater

Åpen for tredjepartsprogrammer

WLAN, 3G, HSDPA, EDGE og GRPS

 

Det er mange telefoner som har alle disse egenskapene, minus en eller to.

Iphone har som eneste telefon multitouch, men mangler mye på andre ting.

Eneste håpet er LGs nye touch-telefon, men den har sikkert ikke multitouch, den heller.

Lenke til kommentar
Hvis man bare har penger og en organisasjon som kan pumpe ut masse telefoner er det lett å lage en salgssuksess i dag. Jeg har oppskriften, men ikke pengene :D

 

Multitouch

aGPS med navigasjon

Minijack-inngang

Lading og dataoverføring, og gjerne mulighet for headset, via USB

Godt kamera med videofunksjon (max 5 megapixler, høyere er unødvendig og fordyrende)

Støtte for "alle" lydformater

Åpen for tredjepartsprogrammer

WLAN, 3G, HSDPA, EDGE og GRPS

 

Det er mange telefoner som har alle disse egenskapene, minus en eller to.

Iphone har som eneste telefon multitouch, men mangler mye på andre ting.

Eneste håpet er LGs nye touch-telefon, men den har sikkert ikke multitouch, den heller.

En mega nerdetelefon med andre ord. Den nye Palm har jo faktisk så og si alt dette + qwerty. Jeg får egentlig mer og mer trua på X1, men den er nok alt for hi end til å selge i bøtter og spann.

Lenke til kommentar
Dette har ingenting med hverken smak eller konkuranse å gjøre, men det har alt å gjøre med hva som kommer og ikke kommer!

Det er der vi er fundamentalt uenige. Jeg påstår ikke at mine meninger er riktige, men det gjør du. I tillegg påstår du at min smak ikke er relevant, fordi du allerede vet at det som kommer er bra. Det skal veldig mye til å imponere meg, og hvis jeg altså ikke liker det som kommer så sier du at jeg tar feil? Skal du si det samme etter at det er kommet også? Eller vil du da si at jeg jeg lyver og egentlig liker det, men ikke tør å si det? Herregud ... :thumbdown:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...