Gå til innhold

Søksmål over Spore og Securom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er noen 3 part programmer som finner slikt og fjerner det. Men det er egentlig ikke noe problem. Så lenge du ikke er en prirat jævel så er det ikke noe stress. Eneste som er stress er hvis du må instalere spore mer en 3 ganger, ( hvilket jeg ikke ser vitsen med da det ikke er et langvarig spill)

 

Det står vel i den teksten du huker av for at du godtar når du legger inn spillet at Sec.rom blir instalert? Og det bruker jo ikke noe maskinvare å prate om. Dette er bare enda en amerikans idiot som prøver å tjene penger på å gå til sak. Håper hun taper og må lide med flere millioner dollars i gjeld.

 

Det er jo EA som eier spillet og de har lov til gjøre hva de vil med det. Om det er lurt i forhold til å selge mye er jo en annen sak. Men missforstå meg rett, jeg er ikke for alskens kopibeskyttelser, jeg sier bare at det er utgivers rett å dytte på så mye de vil. Da de EIER spillet. Når du kjøper spillet da EIER du det, og da er du fri til å gjrøe med det om som du vil. Cracke / knuse / juske og hva en DU vil. Det du ikke kan gjøre er å dele det med andre. Du kan gi bort din kopi, men ikke mer.

Endret av Mittnavnher
Lenke til kommentar
Det er jo EA som eier spillet og de har lov til gjøre hva de vil med det. Om det er lurt i forhold til å selge mye er jo en annen sak. Men missforstå meg rett, jeg er ikke for alskens kopibeskyttelser, jeg sier bare at det er utgivers rett å dytte på så mye de vil. Da de EIER spillet. Når du kjøper spillet da EIER du det, og da er du fri til å gjrøe med det om som du vil. Cracke / knuse / juske og hva en DU vil. Det du ikke kan gjøre er å dele det med andre. Du kan gi bort din kopi, men ikke mer.

 

EA eier ikke min datamaskin og om jeg ikke ønsker å ha dette programmet her vil jeg ha muligheten til å lett kunne avinstallere det. JEg fant secuROM i registry. Har kun medieval II installert, og civilization IV.

Lenke til kommentar

faktisk eier du ikke spillet, du bare leier rettigheter til å spille det. så vidt jeg vet.

 

Problemet ligge i at du ikke får vite at SecuROM ligger der, pluss at SecuROM er potensielt skadelig for PCen. Faktisk har mange fått store problemer med PCen etter SecuROM. Var også en kar her på forumet som ikke fikk spille spore på grunn av at SecuROM ikke støttet DVD spilleren hans.

Endret av NothgaliC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
føkk i helvete faen, det ligger i registeret mitt, hadde ikke snøring om det, men står dette å kjører hele tia? skjønner ikke engang hvor jeg har fått det fra.

Mange spill har SecuRom, så det er ikke vanskelig å tenke seg at man har det installert på pc'en sin. Riktignok er det ingen garanti for at du har den sinteste versjonen av SecuRom, men allikevel.

 

Her er for eksempel en liste over et par spill som bruker SecuRom:

http://reclaimyourgame.com/index.php?optio...5&Itemid=11

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Haha, du er ikke den eneste. Får faen ikke fjerna dritten heller!

 

Søker du på nettet finner du utallige tråder om dette emnet, og mange forslag til hvordan man skal fjerne det! Vær oppmerksom på at securom-spillene slutter å fungere.

 

Og hva mente du med den sinteste versonen?

Såvidt jeg har forstått er det securom 7 folk flest er irritert over, men jeg kan naturligvis ta feil. Tror iallefall versjon 7 har skapt mest problemer, om noen.

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar
Det er noen 3 part programmer som finner slikt og fjerner det. Men det er egentlig ikke noe problem. Så lenge du ikke er en prirat jævel så er det ikke noe stress. Eneste som er stress er hvis du må instalere spore mer en 3 ganger, ( hvilket jeg ikke ser vitsen med da det ikke er et langvarig spill)

 

Ikke langvarig for deg kanskje, men det finnes nok andre som har en helt annen mening enn deg. I tillegg er det mange som har hatt problemer med Securom og det er ikke utenkelig at de da har måttet reinsatallere maskinen en gang eller to. Når man i tillegg til dette tar med folks erfaring med kundestøtten til EA så sier det seg selv at det skal bli gøy med snøballkrig i helvete før jeg gidder å kjøpe et PC-spill fra EA.

 

Det står vel i den teksten du huker av for at du godtar når du legger inn spillet at Sec.rom blir instalert? Og det bruker jo ikke noe maskinvare å prate om. Dette er bare enda en amerikans idiot som prøver å tjene penger på å gå til sak. Håper hun taper og må lide med flere millioner dollars i gjeld.

 

Dette er tekst (som forøvrig ganske sikkert ikke er juridisk bindende) som du ikke får tilgang til før ETTER at du har kjøpt og betalt for varen. I andre sammenhenger vil dette kanskje oppfattes som svindel.

 

Det er jo EA som eier spillet og de har lov til gjøre hva de vil med det. Om det er lurt i forhold til å selge mye er jo en annen sak. Men missforstå meg rett, jeg er ikke for alskens kopibeskyttelser, jeg sier bare at det er utgivers rett å dytte på så mye de vil. Da de EIER spillet. Når du kjøper spillet da EIER du det, og da er du fri til å gjrøe med det om som du vil. Cracke / knuse / juske og hva en DU vil. Det du ikke kan gjøre er å dele det med andre. Du kan gi bort din kopi, men ikke mer.

 

Det er også forbrukerens rett til å få vite hva vi kjøper slik at vi faktisk kan la være å kjøpe noe vi ikke vil ha. Dersom de ønsker å benytte seg av slike DRM så er dette noe som bør stå klart og tydelig merket, både på coveret og på de nettsidene som selger spille(t|ne). Dersom dette ikke kommer tydelig frem kan vi begynne å snakke om villedende markedsføring (blant annet).

Lenke til kommentar
Da de EIER spillet. Når du kjøper spillet da EIER du det, og da er du fri til å gjrøe med det om som du vil. Cracke / knuse / juske og hva en DU vil.
Nei det gjør du ikke. Du eier ikke spillet. Du eier bare en lisens til å bruke det på den måten de mener du skal gjøre det...

 

... mener DE hvertfall.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...