Gå til innhold

Elefant i Opel Corsa fra Leica


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ren gjetning:

8. 300 mm (den svære på bildet)

9. 50 mm eller deromkring

 

Edith: Sværingen virker å være en 350/3.5, og den siste en zoom av noe slag, sannsynligvis ??-90 (vanskelig å se på bildet)

 

Piaf: I følge en poster her ser den siste ut til å være en 30-90. Og det ser ut til at bare fire av objektivene har bladlukker

Endret av Flex
Lenke til kommentar
Leica som i hele den analoge eraen var synonymt med 135mm, velger plutselig å lage et mellomformatsystem når de går inn i den digitale...
135mm må da ha vært et ganske røslig system, spør du meg... ;-)

 

135 er betegnelsen på 35mm brukt i fotosamenheng, da 35mm film vil være halvformatet brukt Cine sammenheng.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 år senere...
hva har dette med elefanter og opel corsa å gjøre egentlig?

 

Mellomformat-sensor: Elefanten

"Kompakt" størrelse: Opel Corsa

 

Når man dro inn Opel i samme setning som leica, så trodde jeg med en gang at kamera var så som så. Vil ikke si Opel er et kvalitetsstempel ala Leica...

Lenke til kommentar
hva har dette med elefanter og opel corsa å gjøre egentlig?

 

Mellomformat-sensor: Elefanten

"Kompakt" størrelse: Opel Corsa

 

Når man dro inn Opel i samme setning som leica, så trodde jeg med en gang at kamera var så som så. Vil ikke si Opel er et kvalitetsstempel ala Leica...

 

Opel har jo "hovedfabrikken" og designsenteret sitt i Russelheim, som ligger i samme delstat og ikke langt fra Solms der Leica holder til... :)

Lenke til kommentar

Når man dro inn Opel i samme setning som leica, så trodde jeg med en gang at kamera var så som så. Vil ikke si Opel er et kvalitetsstempel ala Leica...

..Men gullspaden for dagens "gammel tråd"-graving - den skal du få. :)

 

Heheheh. Nå forstod jeg hva du mente. Jeg trodde det var en sak på forsiden (dvs som var linket på siden av enartikkel jeg leste). Så ikke at den var fra 2008. Stusset også da jeg så JapanPhoto hadde en S2 i butikken ;)

 

Mental note to myself: check date before use!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...