Gå til innhold

Krymper Cell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gode nyheter at IBM endelig har 45nm Cell i produksjon! Jeg har ventet på denne nyheten siden februar.

 

Håper Sony med PS3 denne gangen endrer chassiet også og gjør hele boksen mindre. Men gi oss 4 USB porter, 2 ble rett

og slett for lite.

 

EDIT:

Ifølge japanske kilder tror man at den nye Cell-prosessoren vil være tilgjengelig i løpet av 2009.
søren... hvorfor så sent? Dette hadde jo vært den perfekte julegave for mange om den kom i slank versjon. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Sant. Vil regne med at Sony sitter og prøver ut mange forskjellige prototyper til nye chassier til PS3, selv om byggkvaliteten og gjennomstrømning etc. på den originale faktisk var ganske imponerende i forhold til f.eks. XBOX360 (faktisk grunnen til at jeg ikke har kjøpt meg XBOX360, helvetes leven, samt hardware-problemene). Da mindre PS3 kommer, hopper jeg nok på den.

Lenke til kommentar
Håper Sony med PS3 denne gangen endrer chassiet også og gjør hele boksen mindre.

Jeg tror det vil drøye litt enda før det skjer. Når dem først skal lage en slim utgave så vil dem nok at den virkelig skal være slim. Kanskje med 32nm Cell og 40nm RSX.

RSX er forøvrig forsatt på 90nm så vidt jeg vet, men skulle ifølge rykter byttes ut til 65nm iløpet av høsten.

Lenke til kommentar

Finnes det noen som skriver litt seriøst om programmering til PS3? Har søkt litt på Gamasutra, men finner lite.

 

Det hadde vært litt interessant å høre hvor langt man har kommet da det gjelder bruk av Cell, for RSX er ikke akkurat et spesielt bra skjermkort. XBOX360 har jo et enormt fortrinn i en langt mer tradisjonell prosessor, og et langt bedre ytende skjermkort. Og hvor er det egentlig PS3 får integer-ytelse fra? Det lurer jeg på.

Lenke til kommentar
Jeg tror det vil drøye litt enda før det skjer. Når dem først skal lage en slim utgave så vil dem nok at den virkelig skal være slim. Kanskje med 32nm Cell og 40nm RSX.

 

enig der, noen slimlie ser vi nok ikke før 32nm eller lavere. men er sagt at ps3 er så stor pga at blueray tar så mye plass, denne skal de vist nok også ha krympet. så er det lov og håpe på en mellomverson som har litt mere fokus på lav lyd og litt mindre design.

 

 

men hvor mye strøm bruker RSX? cell ved 65nm har et antatt forbruk rundt 130W, men jeg klarer ikke og få min maskin til og dra mere enn 137W totalt fra veggen, hverken i spill eller f@h

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...