Gå til innhold

– NAV er dårlig på nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nav bruker fortsatt disketter! Hver måned blir det skrevet ut tusenvis av disketter fra Nav som sendes rundt til fastlegene her i landet via Posten.
Er det 100% garantert at alle fastleger i landet har en såpass moderne PC at den har CD/DVD evt. USB?

 

NAV.no er en utrolig dårlig designet side. Tar lang tid å rote seg frem til det man vil finne.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Nav bruker fortsatt disketter! Hver måned blir det skrevet ut tusenvis av disketter fra Nav som sendes rundt til fastlegene her i landet via Posten.
Er det 100% garantert at alle fastleger i landet har en såpass moderne PC at den har CD/DVD evt. USB?

 

NAV.no er en utrolig dårlig designet side. Tar lang tid å rote seg frem til det man vil finne.

 

Jeg ville tro det er mer vanlig enn det er å ha diskettstasjon, mange nye PCer har jo ikke det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Er det 100% garantert at alle fastleger i landet har en såpass moderne PC at den har CD/DVD evt. USB?

 

Jeg vil iallefall tro det er det minste problemet, de burde iallefall ha råd til det så mye penger de tjener.

Jeg tror at dette har mye med mangel på sikkerhet i helsenettet å gjøre. Hverken NAV eller noen andre kan sende data til dem.

 

For par år siden, har jeg hatt muligheten for et lite glimt på helsenettet. Da jeg var ansatt i et stort firma som skulle legge inn anbud på utvikling av ekstra moduler for helsenettet. Jeg husker at jeg ble fly forbanna på hele dritten, fordi den manglet de mest grunnlengde sikkerhetsrutiner for datakommunikasjon med omverden. Den kunne ikke ta imot data, fordi den manglet sikkerhetsrutiner for en slik kommunikasjon med eksterne nettverk.

 

Jeg var forbanna, fordi slike mangel kan koste liv og helse.

Lenke til kommentar
Nav bruker fortsatt disketter! Hver måned blir det skrevet ut tusenvis av disketter fra Nav som sendes rundt til fastlegene her i landet via Posten.
Er det 100% garantert at alle fastleger i landet har en såpass moderne PC at den har CD/DVD evt. USB?

Den første maskina vi fikk hjemme, for 12 år siden, hadde CD-ROM. Min nyeste maskin som er snart 2 år gammel har diskettstasjon bare fordi jeg ville være maks bakoverkompatibel, og mot selgers anbefaling.

Jeg vil tippe at det er en større andel av fastlegene i landet som har enkel tilgang på CD-ROM enn diskettstasjon.

Lenke til kommentar
Er det 100% garantert at alle fastleger i landet har en såpass moderne PC at den har CD/DVD evt. USB?

 

Jeg vil iallefall tro det er det minste problemet, de burde iallefall ha råd til det så mye penger de tjener.

Jeg tror at dette har mye med mangel på sikkerhet i helsenettet å gjøre. Hverken NAV eller noen andre kan sende data til dem.

 

For par år siden, har jeg hatt muligheten for et lite glimt på helsenettet. Da jeg var ansatt i et stort firma som skulle legge inn anbud på utvikling av ekstra moduler for helsenettet. Jeg husker at jeg ble fly forbanna på hele dritten, fordi den manglet de mest grunnlengde sikkerhetsrutiner for datakommunikasjon med omverden. Den kunne ikke ta imot data, fordi den manglet sikkerhetsrutiner for en slik kommunikasjon med eksterne nettverk.

 

Jeg var forbanna, fordi slike mangel kan koste liv og helse.

 

Enig med deg. Helsenorge har uttrolig dårlige systemer + de omgås aktivt av leger.

 

Helt vanlig at leger skriver b/p på gul lapp og legger ved datamaskinen. Legen forventer at andre bruker dette.

 

Men det største problemet for helsevesenet er faktisk lovverket og datatilsynet. Les litt på det, så skjønner man fort at det er ikke bare bare. Det er pga restriktivt lovverk at man printer ut digitale røndtgen på ullevoll og sender med taxi opp til sykehus X. Samme gjelder nav regner jeg med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...