Gå til innhold

Anmeldelse: Final Fantasy IV (DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med unntak av ei utgåve til Game Boy Advance i 2006, kom Final Fantasy IV aldri til Europa.

 

Er jo slik artikkelen starter, er derfor jeg nevnte PSX utgavene. Men man kan jo spikke fliser å si at FFIV aldri var utgitt som stand alone spill i norge før på GBA :)

 

MEn over til DS utgaven, kjøpte det akkurat, har ikke kommet lengre en til world mappet, men gleder meg til å fortsette. Runnet aldri spillet på PSX, så det er vel på tide nå (ble stående fast på en boss sist)

Endret av Zulphur
Lenke til kommentar
Er litt skeptisk til dette. Etter å ha spilt FF III på DS (som er det eneste FF-spillet jeg ikke har fullført), så frister det ikke så mye med FF IV.

 

Blir kanskje plukket opp billig en gang.

 

Bra anmeldelse btw.

 

Nå har ikke det noe med remaken å gjøre; Final Fantasy III har ALLTID vært kjent som det vanskeligse spillet i serien, og minst intuitive. Final Fantasy II & III er mest for folk som meg som ALDRI får nok av Final Fantasy ;)

Lenke til kommentar

Dette spillet er krever mye mer grinding og mer taktikk i kampene enn SNES utgaven av Final Fantasy IV som ble utgitt i USA (Final Fantasy II).

 

Det er jo selvsagt positivt at en må tenke litt defansivt i kampene for en gangs skyld, fra tidligere av brukte jeg så og si aldri white magic til annet enn det nødvendigste (healing, gjennoppliving og kurere onde spells). Da spammet jeg som en galning med black magic. Jeg hadde ikke peilling på hva vitsen med protect, shield, haste, blink og slow spellene var før.

 

Jeg har til nå kommet til siste lokasjon på spillet, og blir etter en lengre økt med grinding klar for siste boss på spillet :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...