Gå til innhold

Nvidia må si opp ansatte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Håper de som fikk sparken svarer med å gå til ATI eller Intel.

nVidia - fy fy > :nei:

 

Dersom dette er første gangen nVidia har kuttet på ansatte så er jo det nesten stikk motsatt av fy fy. I motsetning har både Intel og AMD kuttet i stabene sine maaange ganger. Og ettersom ATI har kommet med en utrolig god grafikkserie som har blitt meget populær blir naturligvis nVidia lagt press på og må ta forhåndsregler deretter for å kunne fortsette.

 

Vi kan nok ta det som et tegn på at ATI begynner å selge mer og vil nok ta tilbake litt andeler i grafikkmarkedet.

Lenke til kommentar
Tror nok de havner hos intel.

 

Frister AMD- og Nvidia-ansatte med lønnsøkning.

 

De trenger vel helst ikke å gi lønnsøkning ettersom de blir sparket :thumbup:

 

Så lenge de er verdifulle for Larrabee-teamet og ikke ble sparket pga. udugelighet så får de nok lønnsøkning, skal du se. Generelt får du jo en viss lønssøkning når du bytter jobb i slike yrker uansett.

Lenke til kommentar
Håper de som fikk sparken svarer med å gå til ATI eller Intel.

nVidia - fy fy > :nei:

DU vil ha billigere grafikkort, og bedre grafikkort - Det er ene og alene din feil. Fy skam seg.

 

Om en bedrift ikke omorganiserer seg så vil produktene bli dyrere og dårligere med tiden. Et godt eksempel er byråkratiet i staten.

 

Selvfølgelig - det er kjipt å miste jobben, og det er kjipt å miste jobben i disse tider. Jeg stemmer heller for at man skal si opp ansatte på en ordentlig måte (si ifra i god tid, gi ansatte tid til å omstille seg, sluttpakker etc). Litt tøft å få en 2mnd tid på å pelle seg ut, og ha huslån, unger, og regninger opp etter ørene.

Lenke til kommentar
Tror nok de havner hos intel.

 

Frister AMD- og Nvidia-ansatte med lønnsøkning.

De trenger vel helst ikke å gi lønnsøkning ettersom de blir sparket :thumbup:

Refererer bare fra artikkelen, men du har rett de kan nå låkkes me halv lønning.

Tja, er det så lurt da? Da ender de bare opp med at de forsvinner igjen med en gang de får et bedre tilbud. Dette er jo godt utdannede, profesjonelle dataingeniører. Det er ikke bare ATI, Intel og Nvidia som har bruk for dem, og de har nok integritet til ikke å uten videre akseptere en jobb med halv lønn bare fordi de er et offer for nedbemanning.

Lenke til kommentar
Håper de som fikk sparken svarer med å gå til ATI eller Intel.

nVidia - fy fy > :nei:

 

Selvfølgelig - det er kjipt å miste jobben, og det er kjipt å miste jobben i disse tider. Jeg stemmer heller for at man skal si opp ansatte på en ordentlig måte (si ifra i god tid, gi ansatte tid til å omstille seg, sluttpakker etc). Litt tøft å få en 2mnd tid på å pelle seg ut, og ha huslån, unger, og regninger opp etter ørene.

 

Les artikkelen nå da - det er ingen som blir bedt om å pelle seg ut:

 

"The firm will provide employees affected by this reduction with severance packages, counseling, and job placement services".

Lenke til kommentar
Håper de som fikk sparken svarer med å gå til ATI eller Intel.

nVidia - fy fy > :nei:

 

Hva har NVidia gjort mot deg? :roll: Fatter rett og slett ikke den irrasjonelle kritikken enkelte kommer med. Her kutter konkurrentene til stadighet, men når NVidia gjør det så skal de plutselig få masse pepper for det. Samme gamle reglen som da folk slang dritt om NVidia for de de var "størst", selv om det faktisk var ATi som hadde størst markedsandel med god margin. Er rett og slett lei av ensidig fanboy-tenking fra folk som tydeligvis ikke har satt seg inn i hva som skjer i markedet.

Lenke til kommentar
Tror nok de havner hos intel.

 

Frister AMD- og Nvidia-ansatte med lønnsøkning.

 

De trenger vel helst ikke å gi lønnsøkning ettersom de blir sparket :thumbup:

Det er vel slik at det ikke er de samme folkene man snakker om her. Jeg tipper det nVidia kutter ned på typisk vil være administrasjon, ledelse etc etc, dvs først og fremst "ikke tekniske" stillinger. Det er lite trolig at nVidia gir folkene Intel og AMD vil ha foten bak, det er ofte slik at de mest etterspurte også er de mest "verdsatte"... og derfor viktig for nVidias fremtid.

Lenke til kommentar
Dette er jo godt utdannede, profesjonelle dataingeniører.

 

Det er det da ingen som sier at de er - det kan godt være administrative stillinger som sies opp, ansatte i distribusjonsavdelingen, selgere for alt det vi vet.

Ikke alle ansatte i nVidia er godt utdannede dataingeniører vet du.

 

Jeg snakker om dem som El Salvad snakker om, og han refererer til artikkelen lenket av snurre86. Hvis det er slike folk som blir sparket er de såpass verdifulle for mange andre firmaer at de ikke vil behøve å gå ned i lønn. Det er jo ikke bare dataingeniører heller forsåvidt, men folk med god erfaring i å lede arbeidsgrupper i IT-industrien, selgere osv med kontakter i IT-verdenen m.m.

snurre86 sin artikkel sier at Intel har ledige stillinger i hele dette spekteret.

 

Om det derimot er vaskedamene til nVidia som må si takk for seg er det kanskje verre med dem. :p

Lenke til kommentar
Medfølelse for dei som mista jobben! Men men, konkurranse er konkurranse..
Håper de som fikk sparken svarer med å gå til ATI eller Intel. nVidia - fy fy > :nei:

Oppsigelsene er en fordel for:

1. Nvidia som selskap (lavere utgifter = økt konkurranseevne. Økt effektivitet, sunt med en utskiftning i blant)

2. De ~4600 gjenværende (deres jobber sikres bedre pga punkt 1)

3. Samfunnet (får frigitt arbeidskraft til andre oppgaver)

4. De som sies opp (det er ikke økonomisk eller mentalt bra å ruste fast i en stilling)

5. Oss kunder (økt konkurranseevne = lavere priser, økt utviklingstakt)

 

På kort sikt er det kun en gruppe som vil tape på dette: De som sies opp. Men merk at det er på kort sikt, ikke lang sikt.

Lenke til kommentar
Håper de som fikk sparken svarer med å gå til ATI eller Intel.

nVidia - fy fy > :nei:

DU vil ha billigere grafikkort, og bedre grafikkort - Det er ene og alene din feil. Fy skam seg.

 

Om en bedrift ikke omorganiserer seg så vil produktene bli dyrere og dårligere med tiden. Et godt eksempel er byråkratiet i staten.

 

Selvfølgelig - det er kjipt å miste jobben, og det er kjipt å miste jobben i disse tider. Jeg stemmer heller for at man skal si opp ansatte på en ordentlig måte (si ifra i god tid, gi ansatte tid til å omstille seg, sluttpakker etc). Litt tøft å få en 2mnd tid på å pelle seg ut, og ha huslån, unger, og regninger opp etter ørene.

 

DarkSlayer, jeg vil helst selv uttale meg om hvilken produkter JEG vil ha og til hvilken pris. Denne type grunnløse person angrep på meg som kunde uten at jeg har sagt noe som helst om pris hører ikke hjemme noen sted.

 

Jeg føler med de som blir nødt å forlate jobben sin etter så mange år. That's it!

PS: Ja selv om de får fet bonus, så blir det trist uansett.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...