Gå til innhold

Løser overklokkingsproblem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og at det var slik det hang sammen sa Anders Jensen i en tråd for tre uker siden. Desverre druknet det i poster om hvor slemme Intel var mot overklokkerne. Hvilken hensikt det skulle ha å være slemme med kundene sine var det ikke mange som kunne fortelle. Jeg sa den gangen:

 

Jeg savner bare argumenter for hvorfor en strategi som går ut på å (på sikt) jage en prosent av kundene (overklokkerne) over til AMD for å kunne tjene noen få ekstra kroner på dem det første halvåret er et realistisk scenario. Hvis jeg var Intel ville jeg istedet sementert forspranget til AMD ved å levere produkter som kundene - overklokkerne inkludert - sloss om å få kjøpe. Det er en mye bedre (og for meg dermed mer sannsynlig) strategi.

Og slik viste det seg altså å være... :cool:

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Som jeg håpet så var dette med synkroniserte spenninger noe som ikke ville være tilfelle, var vell bare en glipp / bug med første revisjonen tenker jeg?

 

Folk her fikk det jo til å høres ut som om det var en planlagt strategi fra Intel sin side, men er godt at det har blitt avfeid så jeg kan vurdere Nehalem igjen :)

 

Skal ikke Nehalem kommer på markedet neste måned?

Lenke til kommentar

"Man slipper da problemet med å brenne en splitter ny prosessor ved bruk av entusiast-minne som krever 1,8 V og oppover. Det er også kjekt å huske at Nehalem har en øvre grense på 1,65 V og dersom du passerer grensen vil den ikke starte.

"

 

Jeg får ikke dette helt til å henge sammen, er ikke en slik øvre grense noe som nettopp hindrer at CPUen blir ødelagt? Slik at man i alle tilfeller ikke vil ødelegge den?

 

AtW

Lenke til kommentar
Som jeg håpet så var dette med synkroniserte spenninger noe som ikke ville være tilfelle, var vell bare en glipp / bug med første revisjonen tenker jeg?

 

Folk her fikk det jo til å høres ut som om det var en planlagt strategi fra Intel sin side, men er godt at det har blitt avfeid så jeg kan vurdere Nehalem igjen :)

 

Skal ikke Nehalem kommer på markedet neste måned?

 

Er ikke en bug\glipp..men nå kan produsentene bestemme det selv om de vil ha det synkront eller ikke.

Så du kan fremdeles få kort som bruker synkront cpu\minne...uansett så er det vel bare å lese reviews osv. om det hket så får man fort vite om det kan klokkes eller ikke=)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Og at det var slik det hang sammen sa Anders Jensen i en tråd for tre uker siden. Desverre druknet det i poster om hvor slemme Intel var mot overklokkerne. Hvilken hensikt det skulle ha å være slemme med kundene sine var det ikke mange som kunne fortelle. Jeg sa den gangen:

 

Jeg savner bare argumenter for hvorfor en strategi som går ut på å (på sikt) jage en prosent av kundene (overklokkerne) over til AMD for å kunne tjene noen få ekstra kroner på dem det første halvåret er et realistisk scenario. Hvis jeg var Intel ville jeg istedet sementert forspranget til AMD ved å levere produkter som kundene - overklokkerne inkludert - sloss om å få kjøpe. Det er en mye bedre (og for meg dermed mer sannsynlig) strategi.

Og slik viste det seg altså å være... :cool:

 

Geir :)

 

Nettopp!

Det var voldsom til overreagering på enkelte i forrige runde (nyheten om X58).

Det disse glemmer er at Intel ikke har noe å bekymre seg om det usannsynlige scenario at 0.003% av kundemassen faktisk ville "flyktet" til AMD-platform med CPU'er som slår selv en 805D i effektforbruk og en klokkbarhet tilnærmet 0.

Det ville uansett ikke skjedd, til tross for "synkron" spenningshåndtering "by design".

 

Nei.

"Problemet" lå uansett chipset-design hos produsentene av hk, som er noe mer avhengig av den ovennevnte 0.003% kunder.

Og de klarer selvsagt å løse dette.

Og det er bra. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

0.003% av kundemassen faktisk ville "flyktet" til AMD-platform med CPU'er som slår selv en 805D i effektforbruk og en klokkbarhet tilnærmet 0.

 

UUUUHM, trur phenomen min tar den :p og min phenom klarer 500 mhz UTEN extra VCORE!.

 

klart den er varm...

 

 

MEEEN.

 

Nye phenom 3ghz 45 NM bruker MINDRE strøm enn QX9650,

2.6 Ghz dualcore amd... 45 W

 

E6340 eller ka den heter 2133 mhz burde være på likt nivå, men fortsatt 65 W :p

 

Intel sine er raskere per clock, ikke fult så mye på med vs phenoms...

Endret av iLoVecF
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
0.003% av kundemassen faktisk ville "flyktet" til AMD-platform med CPU'er som slår selv en 805D i effektforbruk og en klokkbarhet tilnærmet 0.

 

UUUUHM, trur phenomen min tar den :p og min phenom klarer 500 mhz UTEN extra VCORE!.

 

klart den er varm...

 

 

MEEEN.

 

Nye phenom 3ghz 45 NM bruker MINDRE strøm enn QX9650,

2.6 Ghz dualcore amd... 45 W

 

E6340 eller ka den heter 2133 mhz burde være på likt nivå, men fortsatt 65 W :p

 

Intel sine er raskere per clock, ikke fult så mye på med vs phenoms...

 

Er litt usikker på hva du gjør i denne tråden her som omfatter o-so-hatede-Intel.

Å ja, nettopp, en AMD-fan med skylapper.

Har du lest reviews av ulike sites om Phenom vs. andre CPU'er? Inkludert her på Hw.no.

Hva er det som da kommer fram av strømforbruk.. Du har ikke lest det nei.

Hvorvidt 45nm versjoner blir så mye bedre gjenstår å se, men jeg håper virkelig AMD har noe som får de til å gjeninnta tronen som de mest strømbesparende CPU-"makers".

Har du en link til test (*MÅLT* strømforbruk) av nye Phenom? (45nm).

Må innrømme at jeg ikke har fulgt helt med i det siste.. hverken for Intel, AMD, Nvidia og ATI(AMD).

Får se om jeg kan oppdatere meg litt. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Nå er denne myten avvist også. Vi får se hva ellers folk finner på får å forsvare sine snart-gamle-vrak.

 

Det var ikke en myte, det kommer hovedkort som har den dritten der....men nå kan ihvertfall produsentene bestemme selv=) Og det igjen betyr vi får kort som ikke har dritten der:D

Det finnes flere HK med diverse dritt som hindrer bra oveklokking på X38/X48 også, men det er ingen grum for juble hos de som vil gjerne avvise hele dritten.

Lenke til kommentar

Sånn sett, men det står i artikkelen også...du skal ikke bli overrasket om den volt-dritten følger med.

Derfor skrev jeg...er bare å lese litt reviews osv. før man kjøper et hovedkort så unngår man det. Jeg er dritglad for nyheten der, men jeg sier dette for på noen hk kommer det til å være slik som vi fryktet.

Jeg har ventet på denne beskjeden :woot:

Så im on your side Sam....not the dark side:P

 

TL1000S: Du må holde deg oppdatert vet du;)

Men er man bare borte fra pcen i 2uker så føler man jo at man må ta igjen en god del:S

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...