Gå til innhold

Seks kompaktmodeller fra Canon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

G10, Powershot SX1 IS, SX10 IS og 2 ixus modeller - det giver da kun 5 :tease:

 

I øvrigt syntes jeg stadig der mangler en opfølging på powershot 650/ 720 IS. Powerahot A 1- og 2000 kan ikke gøre det, da der mangler både AV og TV og optisk søger for A 2000 vedkommende.

Endret av Kigulu
Lenke til kommentar

Litt overrasket over at Canon ikke stoler på at de kan ta ekstra for entusiastkamera med færre megapixler, heller enn flere. Men det gjør det enklere for meg, har frytket at G10 skulle komme med 8 eller 6 mpx, da ville det vært vanskelig å skjerme lommeboka, -særlig med den endringen i zoomområdet.

Lenke til kommentar
Dere burde rette på produktinformasjonen på G10.

Jeg gikk inn på interenett nå nettopp for å bestille G9, men så tok jeg en liten svipptur innom akam og der så jeg G10.

G9 eller G10?

Har G9 selv og er veldig fornøyd. Savner noen ganger 28mm. Hadde jeg kjøpt i dag hadde jeg kjøpt G10, men bytter ikke ut G9 til fordel for G10. Mulig jeg kjøper en G10 i tillegg. Lurer bare på om batteriene kan brukes om hverandre. Noen som vet ???

 

Arne M

Lenke til kommentar
Du mener at 14Mpix er for mye for et slikt kamera?

Selv har jeg altid vurdert ett kompakt som tilegg til min D300, men jeg blir aldri enig i jungelen.

Jeg ville gått for Leica D-Lux 4, evt. Panasonic LX3 om du måtte spart noen kroner...

Jeg har allerdede et kamera med flere megapixler enn a) jeg trenger og b) bildekvaliteten har godt av. Ikke at jeg er missfornøyd med bildekvaliteten, men arealet som er brukt til de siste 2mpx'ene kunne med betydelig fordel ha vært brukt til å bedre signal/støyforholdet på de resterende. G10 med 6-8 megapixler så ville jeg vært solgt, fullstendig sjanseløs.

 

Og jeg er helt enig med k-ryeng at D-Lux 4 / LX3 er ufattelig fristende. Vi får se når høstens mFT er ferdig lansert.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hvorfor er g10 kameraet billigere enn g9?

stemmer det at de to nevnte kamerane har 15sek lukkertid?

 

G10 er dyrest. Ca 1000kr dyrere. Se mpx.no eller fotovideo.no

 

Var innom interfoto og spurte om prisen på g9 og g10, samme pris for begge.

hehe, og på elkjøp er prisen 4500kr for g9

Endret av CustomTP
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...