Gå til innhold

Alt om nye HTC Touch HD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mobilen.no sier den kommer i starten av november til Norge.

 

Kommer den med pekepenn/stylus?

Netshop.no sier den er ubekreftet til 22/09 (kan dette virkelig stemme?). Til den nette sum av 5960,-

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=110671

 

Ja, det gjør den, det er bekreftet.

 

Denne nye fra HTC kommer nok til å koste over 6000 kr ja.

Ikke i følge Netshop. De har den til 5960.

 

Nope, I følge Datating vil den ikke koste særlig mer en Touch Pro..

Stemmer nok det. Pro koster vel per dags dato 5294 billigst mulig på nett, bare 700 kroner mindre enn Touch HD.

 

ca 5400 pluss ikke noe særlig mer blir fort over 6000. Spennende telefon egentlig, men tror jeg heller kjøper meg Touch Pro. Gidder ikke å vente så lenge.

1. Blir nok ikke over 6000 nei.

2. I følge Netshop.no kommer den 22/09 -> http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=110671

 

Åssen blir batteriet på denne? Ca 1300 mAh?

1350.

 

 

Kommer den med pekepenn/stylus?

Med tanke på at den har Windows mobile, ville det vært rart om den kom uten stylus.

WM 6.1 med TouchFlo 3D er vanvittig brukervennlig selv uten stylus. Bruker ikke det selv når jeg bruker HTC Diamond eller Pro. Men skal definitivt ha Touch HD.

 

Jeg ser på GSMArena at den også har "Handwriting recognition". Da må den vel ha stylus, ikke sant....?

Såvidt jeg vet er ikke den funksjonen bekreftet, ennå. Eller har noen sett bekreftelser på dette?

Lenke til kommentar

Mobilprodusenten melder at HTC Touch HD blir å finne på det europeiske markedet i fjerde kvartal i 2008. (OPPDATERT): Mobilen.no har nå fått bekreftet at HTC Touch HD vil komme til Norge i begynnelsen av november. Samtidig blir vi fortalt at verken HTC Viva eller HTC Opal vil bli å finne på det norske markedet.

 

Det er ingen prisinformasjon for mobilen tilgjengelig, men Mobil.se antar at den vil koste omtrent det samme som Sony Ericsson Xperia X1, altså 6.000-7.000 svenske kroner (tilsvarende 5.000-6.000 NOK). Uansett vil nok HTC Touch HD havne i den såkalte ”øvre prisklasse”.

 

Så noe billig telefon blir dette ikke, men så er jeg ikke sjokkert. Men denne havner nok helt sikkert i lommen min. (Og jeg som skulle roe meg ned med dette galskapet. I hate myself!)

Lenke til kommentar

Spent på denne, liker den store skjermen med flott oppløsning, og håper på god batteritid.

Da kan den bli min nye privatmobil og erstatte en iPhone 3G. Det jeg er ute etter er god videostøtte, ok musikkspiller og en god nettleser. Og selvfølgelig grei til ringing og sms.

 

Testet HTC Touch Pro i dag og den blir om noen dager den nye jobbtelefonen min.

Lenke til kommentar

Ble litt usikker på hvor mye bakoversveis denne vil gi på den generelle brukeropplevelsen. Den har jo samme spesifikasjoner på ytelse siden som Touch Pro. Dvs. samme chipset , ett Qualcomm MSM7201A med ARM cpu på 528Mhz samt samme mengde RAM og ROM. Men den har jo større oppløsning, det er 25% flere piksler som skal behandles for å oppdatere skjermen både i 2D og 3D. Dette må jo bli noe tregere enn Diamond og Touch Pro.

Selvfølgelig kan man hente noe på at kanskje firmware er noe mer optimalisert. Men til syvende og sist er det samme CPU og mengde RAM/ROM.

 

En annen ting som jeg ser på som rart er i spesifikasjonene til chipsettet så står det at den støtter videoavspilling opp til VGA (640x480) 30fps. Mulig at HTC må ha kommet med noen kompromisser for å få avspilt film i full oppløsning?

 

Disse tingene vil vel også være gjeldende for SE Xperia X1, som har samme chipset og oppløsning på skjerm.

 

Har svært lyst på en telefon med denne formfaktoren, stor skjerm med god oppløsning og Windows Mobile. Så man skal ikke se bort i fra at jeg likevel ender med en slik. :blush:

Men det blir også spennende å se hvem som blir det første produsent som annonserer at de skal bruke Nvidia Tegra APX 2500, ett chipset som på papiret ser ut til å være en svært god konkurrent til Qualcomm 7201A, men har trolig betydelig bedre ytelse på grafikk når vi tenker på Nvidia bakgrunn på dette område.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...