Gå til innhold

Kulturo: Metallica: Death Magnetic


Speik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å gi en såpass ødelagt utgivelse 8/10.

 

Jeg er fremdeles dritforbannet over det faktumet at jeg valgte å kjøpe denne platen, i stedet for å laste ned piratkopien som visstnok holder høyere kvalitet rent lydmessig.

 

Metallica skal derimot få tommelen opp for sangene, som holder et godt nivå skiva gjennom.

Lenke til kommentar

Hårreisende flau lyrikk, kjip vokal (Åjadda, jeg sa det!), kjedelige og banale låter, rævva tromming fra coladotten Ulrich, ungdomsklubb-riffing, platte soloer, overkomprimert dritlyd, produksjonen er jall...

 

I det store og hele er dette en likbleik blåkopi av tidligere bragder, bare med senere års fadeser i tillegg. De prøver desperat å spille thrash, surfe på gamle bragder, men denne plata er for thrash metal hva en skikkelig sterk drittlukt er for sex.

Lenke til kommentar
Metallicas nye skive er blitt offer for en massiv heksejakt hva det lydtekniske angår. De lærde mener albumet har falt offer for The Loudness War, til den grad at gruppas masteringtekniker Ted Jensen uttalte "I'm not proud to be associated with this one". Da dette så klart er uheldig, er det neppe noe en hardcore metallicalytter bryr seg nevneverdig om. Denne anmelderen derimot, minner om at anmeldelsen er av et produkt, CD-en i sin helhet trekkes ned av dårlig produksjon.

 

Jo, hvem som helst (med mindre en sitter på et nille-annlegg til 39,90) kan høre at mixingen er rævvadårlig, og ødelegger for min del 90% av platen. Fryktelig synd, men sant.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å gi en såpass ødelagt utgivelse 8/10.

 

Jeg er fremdeles dritforbannet over det faktumet at jeg valgte å kjøpe denne platen, i stedet for å laste ned piratkopien som visstnok holder høyere kvalitet rent lydmessig.

 

Metallica skal derimot få tommelen opp for sangene, som holder et godt nivå skiva gjennom.

 

Vel, for min del, så har plata hatt mye bedre lyd enn piratkopien, så dette er jeg uenig i. Men men, jeg er fornøyd jeg. Metallica gjør jobben ;D

Lenke til kommentar
Verdens største metal-band er tilbake med sin beste utgivelse på 18 år.

 

Les mer

 

Når ble "Enter Sandman" og "Nothing Else Matters" en del av Metallicas 80-tallsepoke, eller "kremen innen thrash-metal"? Det var sikkert ikke ment slik, men det er sånn det ser ut. Dårlig introduksjon.

 

Har lest en del anmeldelser av denne plata nå, og det som for meg er mest slående er hvordan nesten hver eneste anmelder trekker fram en annen låt enn de andre som platas beste. Noen bare skuffer vekk enkelte av låtene som middelmådig "fyllstoff", mens andre trekker de samme låtene fram som genistreker. Dette forteller meg én viktig ting: Plata må høres mange ganger før alle detaljene og finurlighetene synker inn, og det er for meg kjennetegnet på en bra plate. Jeg synes den blir bedre for hver gang jeg hører den. Noen av sangene traff meg med en gang som "instant hooks", mens andre plutselig skinner i et helt nytt lys etter 3-4 gjennomlyttinger.

Lenke til kommentar
Verdens største metal-band er tilbake med sin beste utgivelse på 18 år.

 

Les mer

 

Når ble "Enter Sandman" og "Nothing Else Matters" en del av Metallicas 80-tallsepoke, eller "kremen innen thrash-metal"? Det var sikkert ikke ment slik, men det er sånn det ser ut. Dårlig introduksjon.

 

Har lest en del anmeldelser av denne plata nå, og det som for meg er mest slående er hvordan nesten hver eneste anmelder trekker fram en annen låt enn de andre som platas beste. Noen bare skuffer vekk enkelte av låtene som middelmådig "fyllstoff", mens andre trekker de samme låtene fram som genistreker. Dette forteller meg én viktig ting: Plata må høres mange ganger før alle detaljene og finurlighetene synker inn, og det er for meg kjennetegnet på en bra plate. Jeg synes den blir bedre for hver gang jeg hører den. Noen av sangene traff meg med en gang som "instant hooks", mens andre plutselig skinner i et helt nytt lys etter 3-4 gjennomlyttinger.

 

QFT!

 

Du er glup :D

Lenke til kommentar

Den ene rippen som ligger ute en en recodet 128kbps, å denne suger kvalitetsmessig. Men laster man ned FLAC utgaven så er kvaliteten akkurat like bra som platen. Guitar Hero utgaven skal hvis også komme ut i FLAC nå snart. Ser jeg frem til, for den har uten tvil bedre kvalitet enn orginal platen, noe som egentlig er helt absurd.

Lenke til kommentar

Fikk min i posten i dag fra play.com

Hadde lastet ned hurra-versjon på forhånd, og håpet at orginalen skulle ha bedre lyd, noe den selvsagt har (da det ikke er ræv-komprimert 2 ganger ETTER produksjon), men loudnessfaktoren er alt for gjennomgående til at jeg liker selve lyden når jeg skal sette meg ned å høre på den.

 

Når jeg imidlertid "doinnerspælle" den i bilen på JBL og Cerwin-Vega høyttalere, da er ikke akurat DÈT så nøye, så da funker det bra nok.

 

Sangene i seg selv er gode nok, og liker at de har tatt tilbake litt av 80talls stilen. Men desverre så er det ingen der jeg annser som gode singalong-party-låter, og det skuffer litt.

 

Men jeg angrer ikke på at jeg kjøpte plata. Kosta så lite uansett.

Lenke til kommentar

Dypt uenig med artikkelforfatter her. Har hørt gjennom plata noen ganger nå, og inntrykket jeg sitter igjen med er ingenting. Rett og slett ingenting. Totalt middelmådig.

 

Når jeg første gang hørte One, frøs jeg i åtte minutter i strekk. Hver eneste Metallica-plate har hatt en slik låt (iallefall en, noen ganger flere), men Death Magnetic er helt uten substans.

 

St. Anger vil bli husket fordi den var legendarisk dårlig, men Death Magnetic vil gå i glemmeboken for meg. Alltid trist når ungdomsheltene skuffer slik.

Lenke til kommentar

Helt klart den beste utgivelsen på mange år, ja. :)

Riffene er tilbake, rå vokal og tekstene er ikke så værst de heller.

Såklart kan de ikke måle seg med de første albumene, men man kan jo ikke forvente en ny "Master of Puppets". Når vi tar utgangspunkt i St. Anger og Load/Reload er jo dette på rett vei. (ikke det at de ikke har gode låter, men som album stiller de svakere)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...