Gå til innhold

Sim-kort med innebygget DVD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gode idé, men trenger de virkelig mer enn 700MB til såkalt nødvendig programvare for Wind-abonnementer?

 

?? Hva mener du dette var jo for å slippe å legge ved en CD, skulle man laget en CD i det samme formatet som simkortet brekkes ut i fra hadde vi ikke snakket om 700mb snarer 7mb vil jeg tro.... Derfor DVD, som du ser er ikke denne fullskala...

Lenke til kommentar
æsj, de har jo flyttet på plasseringen av simkortet på kortet, da passer det jo ikke lenger i startac'en min!

 

Neida. Se på bildet som viser baksiden, så ser du at selve simkortet sitter i en rammme det brekkes ut av.

 

Men ellers varjo dette en ganske grei løsning. Kan tenkes at det er flere operatører som plukker opp dette konsptet.

Lenke til kommentar

Det er kanskje ikke så mange nå som husker at eldre telefoner brukte HELE SIM-kortet. Altså inkludert det de kaller ramme her. Tidlige SIM-kort hadde faktisk ikke mulighet for å brekke av den mindre biten en gang.

 

Norges første 1-krones-telefon, Motorola Micro TAC, brukte hele det store SIM-kortet.

motorola%20MICROTAC.jpg

Denne skulle jeg forresten gjerne sett en retro-test av. :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Virket litt praktisk og smart,men korleis blir "produksjonskostnadene"?Eg tenger for å legge til ei lita dvd-plate samman med simkortet i plasten er vel litt meir omstendlig enn å "spy ut" programvaren/evnt. anna informasjon med dvd brennerene som allerede har vært på markedet i veldig mange år?Men,så lenge kostnaden ikkje blir lempet over på meg som forbruker kunne eg tenkt meg det (lite trolig? )Men,så har eg ikkje forvane å skifte sim-kort så ofte.

 

Simen1:

 

OT: siden du mente den gode gamle Motorola modellen,lurer eg på om du husker den andre gode modellen til Motorola tidlig på 90-tallet med store taster og stort trekant batteri.Meiner ein brukte "bankkort store simkort" på den modellen.Har søkt samman med min gode venn Google men,har ikkje funnet bilete av den.Men,husker ikkje modell namnet.Men,min far hadde ein slik.Trur han følte seg litt som "kongen på haugen",da det ikkje var allemannseige den gangen..

Lenke til kommentar
Som sagt: HELE denne greia er et SIM-kort:

SIM-CARD-16-CARD_1.JPG

 

SIM-kort finnes i to størrelser:

- Stor: Hele det store kortet, på størrelse med bankkort.

- Liten: Den lille biten man brekker av for å bruke i moderne telefoner.

 

Det er viktig å påpeke her at SIM-kortene i utgangspunktet kan være helt like, på de gamle simkortene, kunne man klippe ut ett "lite" simkort ifra også, og dette funket så lenge man gjorde det skikkelig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...