Gå til innhold

Retrotest: Siemens S55


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig test. :)

Da jeg fikk min C55, var S55 virkelig dingsen man siklet på.

(Men min hadde i 2002 det som ble populært først et par-fire år senere: Realtones. 16kHz WAV var ikke noe voldsomt, men du og du så gøyalt når min mobil spilte soloen på 'Smells Like Teen Spirit' når sidemannen hadde en voldtatt midiversjon av 'Summer of '69'. Fikk aldri noen anerkjennelse, selv om det var få som ikke snudde hodet etter mjauende meldinger og gitarhylende venneanrop.)

 

I tillegg kunne du få kjøpt et eget kamera til S55. Dette koblet du til i telefonens bunnkontakt, og på denne måten kunne du knipse bilder med mobiltelefonen. Dette ble mer eller mindre sett på som et leketøy, siden mobilkameraet på ingen måte tok særlig gode bilder.

 

IQP-500 var da ikke noe dårlige greier da det kom, og (selv om jeg ikke husker helt) var visst bedre enn hva de første mobilene med innebygget kamera kunne stille opp med. Dessuten mener jeg å vite at det hadde "skikkelig" blits. Har et IQP-500 liggende (dessverre uten telefon) om Amobil skal mimre over de første kameramobilene. ;)

 

For øvrig var et av slagordene "Si det med 8080 piksler - S55 med IQP-500". Helsides annonser med svært pikselert bilde. :wee:

Lenke til kommentar

Husker jeg hadde en sånn..

Mn første med MMS, men den funket ikke med første sw utgaven.

Husker også at høyttaleren var skikkelig dårlig og var en i litt støyende omgivelser(f. eks ute og gikk langs en trafikkert gate) hørte man omtrent ingenting fra andre enden.

Tastene ble også løse etter kort tid.

 

Brukte den i kort tid før jeg kjøpte en SX1, som jeg solgte og kjøpte meg en M65 for pengene, og den ble liggende i mange år før jeg omsider kastet den. Bare den nest dårligste mobilen jeg har hatt..

 

Veldig morsomt med slike retrotester :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Vi har testet den seks år gamle herligheten med fargeskjerm.

 

 

 

Les mer

 

 

Jeg brukte min S55 frem til i fjor, nå ligger den med viderekobling til min S65, som fremdeles fungerer strålende.

S55 mistet noen taster og batteriet begynte å bli dårlig, den har fungert knirkefritt siden jeg kjøpte den, kun inne på service en gang for å få fiksa en tast og oppdatert firmware (det var noe som ikke kunne oppdateres på vanlig måte via PC).

S65 har jeg hatt omtrent siden den kom, måtte kjapt inn og få fiksa ett problem med at den slo seg av, etter dette har den fungert i all slags vær, fukt har den ikke kranglet om (kan faktisk bruke den i regnvær) og den ligger alltid i lomma på MC jakka, tåler fantastisk mye, selvom den ikke er bygd som en "all weather" telefon.

Den siste måneden har batteriet begynt å krangle, har lite taletide og må stadig lade den.

Jeg vurderer ny smarttelefon med gps og windows mobile, men først kommer jeg til å bytte batteri på min S65, da trenger jeg ikke forhaste meg på å finne en ny telefon, for den vil sikkert virke ennå noen år...

 

Old is better!!!

Endret av think2ce
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

jeg kjøpte en slik ny da de var på vei ut av markedet, betalte vel 1600 inkl kamera. ( utstillingsmodellen i butikken der jeg jobba da) Brukte den helt til vinteren 08. Da gjennomgikk den en 60-graders maskinvask, men etter et par dager tørking funka den igjen. Skjermen var blitt mørkere og med blassere farger, og de jeg snakka med oppfatta meg som svak. Utover det funka den helt som før.

Batteriet begynte å bli dårlig, det lada seg ut nokså fort men det var jo mange år gammelt, ikke mer å vente. Bruker den fortsatt en sjelden gang, utrolig liten og brukervennlig. Høyttalerdekslet er forsvunnet på min også, og tastene er blitt litt slarkete med årene. Og kameraet var ELENDIG! Brukte det et par ganger, noen av de mest bortkastede pengene jeg noensinne har brukt...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...