Gå til innhold

Test: Asus Radeon HD 4870 X2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin test, men noen av grafene er litt rare. Hadde vært fint hvis oppløsningene kom i riktig rekkefølge for bedre oversikt.

 

Du får det feteste, største, tyngste, varmeste, dyreste og det beste skjermkortet på markedet!

 

Og godt at man ikke legger noe mellom en stol, selv om 260 SLI kunne vært interesant til sammenligning selv om prisen da blir noe over.

Lenke til kommentar

HD 4870 er dyrere enn GTX 280 (som ligger på andrepløass i pris). Men at prisen glir sammen med tanke på fabrikkoverklokkede utgaver skjer nok. Men fortsatt er HD 4870 X2 å regene so mdet dyreste kortet ja.

 

Selv om skjermkortet er det dyreste så kan det fint ha en kjempe god pris. For prisen ses jo opp mot ytelsen. Og ettersom ytelsen er i en helt egen liga, mens prisen ligger rett over GTX 280, så er det en meget god pris for ytelsen.

Lenke til kommentar

Allt for varmt og en stor strømsluker, pluss dårlig driver.

Frister definitivt ikke ,da er det bedre å velge en kjølig geforce istedenfor med lignende ytelse,med tanke på på overklokking og temp i pc,en.

Kjører mitt xfx 9800 gtx på:

 

Core: 778

Shader:1890

Memory: 1123

 

Temp idle:45 grader

Full load: 60 til 65 grader

Det tillsvarer evga 9800 gtx super clocked.

Endret av Mr_tranquilizer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Må bare si at det ikke er varmt i det heletatt! Har dette kortet og det holder 45 grader celsius ved 40% vifte, 53 ved 30% idle. Om jeg setter vifta til 70% når jeg kjører assassins creed holder kortet 67 grader. Vil ikke si dette er høye tempraturer??

 

De temperaturene som oppgis i artikkelen er:

Dog er det litt skremmende høye temperaturer som møter oss. Ved idle så ligger temperaturen på 87-88° C, mens under load så sniker muligens temperaturen seg opp i 90° C. Selv om skjermkortet er designet for dette, så er det varmt. Å skifte skjermkabel i mørket kunne raskt medføre en litt FOR varm finger eller to, som følge av den varme braketen fra skjermkortet.

 

... og det er varmt !

Syns de høye temperaturene i artikkelen er litt rart. Jeg var borti en maskin med 4870x2 tidligere denne uka og tempen var litt over 50°C i idle (sjekka ikke ved load). Det er over 30°C kjøligere enn hva resultatet var i artikkelen ...

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Mulig det kan være relatert til produsent?

For Catalyst 8.8 var rett og slett så dårlig på dette kortet at det var ubrukelig til alt fra spilling til surfing. Vista 64bit.

Vel jeg regner med at du har undersøkt og funnet ut at dette er gjennomgående problemer siden du nevner dette på et generelt grunnlag i testen. Så da er det nok bare jeg som har vært heldig.

Lenke til kommentar
Mulig det kan være relatert til produsent?

For Catalyst 8.8 var rett og slett så dårlig på dette kortet at det var ubrukelig til alt fra spilling til surfing. Vista 64bit.

Vel jeg regner med at du har undersøkt og funnet ut at dette er gjennomgående problemer siden du nevner dette på et generelt grunnlag i testen. Så da er det nok bare jeg som har vært heldig.

Akkurat hvorvidt problemet er skal jeg ikke si noe på. Det er nok mulig jeg har gjort litt dårlig undersøking, men de jeg forhørte meg til nevne at de også har hatt lignende problemer med Catalyst 8.8.

 

Det faktum at Catalyst 8.9 Beta fikset det meste betyr vel at det ikke blir noe stort problem i fremtiden. Uansett, det virker som om det er et langt mindre problem enn først trodd, så har valgt å fjerne det under oppramsing av negative ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...