Gå til innhold

Windows 7 beta snart klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette beviser vel egentlig at Vista kan sammenlignes med det beryktede Windows ME. ME floppa også og hadde i tillegg kort levetid før neste versjon kom. Så nå blir det spennende å se hvordan markedet reagerer...

 

Nå ble vel strengt tatt Windows ME ikke byttet ut før Windows XP kom. Windows 2000 var jo i utgangspunktet en videreutvikling av NT 4.0, mens ME var videreføring av '98. Windows XP Home er jo versjonen som erstattet ME :) At folk brukte 2000 i mange tilfeller er jo en annen sak egentlig.

Lenke til kommentar
Dette beviser vel egentlig at Vista kan sammenlignes med det beryktede Windows ME. ME floppa også og hadde i tillegg kort levetid før neste versjon kom. Så nå blir det spennende å se hvordan markedet reagerer...

Det gjør det ikke.

Det beviser bare egentlig at det var unormalt mye tid mellom XP og Vista.

 

Windows 7 skal etter planen komme ut i januar 2010. Det vil si rundt 4 år etter Vista.

 

Mellom Windows 95 og 98 var det 3 år, 98 og 2000 var det 2 år, og mellom 2000 og XP var det nesten 2 år.

Lenke til kommentar

Før Windows for en ny kjerne, så vil ikke de store problemene løses.

Problemet med Vista er hovedsaklig at kjernen er moden for utskifting, pluss at det er ressurskrevende.

 

Microsoft vil ikke få bukt med stabilitetsproblemene, sikkerheten og virus før de går over til en ny kjerne. Disse problemene har blitt mer og mer tydelige, og flere har spådd at dette kan være dødsdommen for Windows om det snart ikke kommer en ny kjerne. Om Microsoft fortsetter på samme måte vil flere og flere miste tiltro til selskapet. Jeg ser på det som veldig positivt at folk velger alternativer, men synest synd på alle de som vil oppleve at systemet ikke er godt nok.

 

Edit: At ME "floppa" har mer med hvor dårlig produktet var enn hvor lang tid det tok før neste kom. Det er mulig at det fikk fremskyndet XP litt, men det er ikke kalenderen som viser at ME var et dårlig produkt.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar
Dette beviser vel egentlig at Vista kan sammenlignes med det beryktede Windows ME. ME floppa også og hadde i tillegg kort levetid før neste versjon kom. Så nå blir det spennende å se hvordan markedet reagerer...

 

Er ikke helt enig.. I motsetning til Me, fungerer faktisk Vista.

Både ME og Vista fungerer på sett og vis, og det er mange som klarer å bruke de. Om de fungerer optimalt og stabilt er en helt annen sak. Og da minner Vista om ME, men ikke like ekstremt.
Lenke til kommentar
Før Windows for en ny kjerne, så vil ikke de store problemene løses.

Når du sier kjerne, mener du da kernel? Men uansett, hvilke spesifikke ting med Windows sin kjerne er utdatert?

 

Forøvrig stusser jeg veldig på at W7 skal ha en planlagt beta-periode på over 1 år, spesielt når det ikke er snakk om noen fundamentale endringer. Ofte går det jo også mer tid enn planlagt. Dette kan kanskje tyde på at Windows har en meget stor og uhåndterlig kodebase?

Lenke til kommentar
Dette beviser vel egentlig at Vista kan sammenlignes med det beryktede Windows ME. ME floppa også og hadde i tillegg kort levetid før neste versjon kom. Så nå blir det spennende å se hvordan markedet reagerer...

 

 

Det er jo bare sprøyt?

Vet du egentlig historien til Windows ME?

 

Windows ME var jo et greit nok operativsystem som skulle være en mellomovergang fra Win98 til WinXP, den fikk dessverre ikke så mye fokus fra Microsoft sin side da Win2000 ble en langt større "sukse" og WinME blir idag sett på som en av de største floppene til Microsoft, men ærlig talt så fungerte det nå tålig greit, problemet var jo at det ble byttet ut med WinXP før det hadde gått 2år og derfor med de få oppdateringene operativsystemet fikk føltes som en flopp.

 

 

Dette er jo overhode ikke historien til WinVista, Vista har jo alt vært ute nesten dobbelt så lenge som WinME levde?

Så hvordan kan det floppe like mye? WinVista har jo alt levd like lenge som et gjennomsnittlig Windows-operativsystem egentlig skal leve, Microsoft har jo egentlig alltid hatt som plan å komme med et nytt operativsystem hvert tredje år, og nå har Vista levd i 3år og blir faktisk over 4år før Win7 kommer, noe som faktisk er en lengre levetiden enn noe annet moderne Windows operativsystem med det ene untakket av WinXP som har levd usedvanlige lenge!

 

Det at WinXP har fått levd såpass lenge som det har betyr jo ikke at om nyere utgaver lever kortere så er de plutselig en flopp vettu ;)

WinVista har allerede hatt like lang levetid som de fleste Windows operativsystemer, og dobbelt så lang levetid som WinME, så hvordan kan det være en stor flopp? Windows selv sier jo at de ønsker en ny windows utgave hvert tredje år, så om alt går etter planen så skal jo alt av Windows floppe da?

 

Var også Win2000, Win98 osv en flopp også da? For de levde jo heller ikke lengre enn hva WinVista gjør?

 

 

Du kan si hva du vil om Vista som operativsystem, men å si at det er en flopp bare fordi de får leve i 4år blir jo fullstendig feil, og denne idiotiske sammenligningen med WinME har jo alt feilet totalt ettersom da skulle Win7 kommet i fjor alt!

 

Nå var jo også den opprinelige planen til Microsoft at WinVista skulle være et slags mellomledd mellom WinXP og Win7.

Er latterlig mye rart som blir sagt om Vista, og 90% av det er jo bare tull og fanteri, akkurat som det er på mote å klage på Vista?

 

Greit nok at Vista har sine små problemer og mangler, men det finnes da grenser på hva slags idiotiske kommentarer det er nødvendig å lire av seg! Vista gjør det jo bedre det nå 3år etter utgivelse enn hva WinXP gjorde det på sammetid etter sin utgivelse.

 

Dette beviser vel egentlig at Vista kan sammenlignes med det beryktede Windows ME. ME floppa også og hadde i tillegg kort levetid før neste versjon kom. Så nå blir det spennende å se hvordan markedet reagerer...

 

Er ikke helt enig.. I motsetning til Me, fungerer faktisk Vista.

Både ME og Vista fungerer på sett og vis, og det er mange som klarer å bruke de. Om de fungerer optimalt og stabilt er en helt annen sak. Og da minner Vista om ME, men ikke like ekstremt.

 

 

Nå tok det jo godt over 2år før WinXP i det hele tatt blei brukbart også da ;)

Husker de første årene med WinXP, da var jo faktisk XP i en dårligere tilstand enn hva Vista egentlig har vært noen gang, men det ser visst alle ut til å glemme? Var jo strengt tatt ikke før vi nærmet oss SP2 til XP at det ble akseptert av folk flest som et brukbart operativsystem!

Lenke til kommentar
Dette beviser vel egentlig at Vista kan sammenlignes med det beryktede Windows ME. ME floppa også og hadde i tillegg kort levetid før neste versjon kom. Så nå blir det spennende å se hvordan markedet reagerer...

 

Er ikke helt enig.. I motsetning til Me, fungerer faktisk Vista.

 

Likheten er i mine øyne at begge gir lite forbedringer kontra forgjengeren (98 og XP)

 

AtW

Lenke til kommentar
...

 

Dette er jo overhode ikke historien til WinVista, Vista har jo alt vært ute nesten dobbelt så lenge som WinME levde?

Så hvordan kan det floppe like mye? WinVista har jo alt levd like lenge som et gjennomsnittlig Windows-operativsystem egentlig skal leve, Microsoft har jo egentlig alltid hatt som plan å komme med et nytt operativsystem hvert tredje år, og nå har Vista levd i 3år og blir faktisk over 4år før Win7 kommer, noe som faktisk er en lengre levetiden enn noe annet moderne Windows operativsystem med det ene untakket av WinXP som har levd usedvanlige lenge!

 

Det at WinXP har fått levd såpass lenge som det har betyr jo ikke at om nyere utgaver lever kortere så er de plutselig en flopp vettu ;)

WinVista har allerede hatt like lang levetid som de fleste Windows operativsystemer, og dobbelt så lang levetid som WinME, så hvordan kan det være en stor flopp? Windows selv sier jo at de ønsker en ny windows utgave hvert tredje år, så om alt går etter planen så skal jo alt av Windows floppe da?

 

...

 

Må bare pirke på en liten ting, Vista er snart 2 år, ikke 3 år som du skriver:

Windows Vista (Windows NT 6.0, kodenavn Longhorn) er Microsofts nyeste operativsystem. Vista ble lansert for bedrifter 30. november 2006 og for privatpersoner 30. januar 2007

kilde: Wikipedia

Lenke til kommentar
håper de fjernen alle pop.up advaslene som kommer uansett hva du trykker :hrm:

 

Ja, for de er jo vanskelig å slå av, not......

 

bruker ikke vista på noen av mine pc'er men er så fryktelig irriterende hver gang jeg skal lånen noen andres i en 5-10 min.

Hvilke advarsler er det du tenker på da?

Sitter på Vista nå, og kan ikke si at det er noe jeg plages av i daglig bruk

Lenke til kommentar
håper de fjernen alle pop.up advaslene som kommer uansett hva du trykker :hrm:

 

Ja, for de er jo vanskelig å slå av, not......

 

Ja det er lett å slå av UAC. Men samtidig så er det litt naivt å skru det av.

 

Det eneste UAC mangler IMO er mer innstillinger. F.eks så bryr jeg meg ikke om at UAC popper opp hvis jeg skal endre nettverksoppsettet på desktopen min. Mulig dette går ann under local policy, men har aldri hørt om det før så da regner jeg med at det ikke finnes. ;)

Lenke til kommentar
Dette beviser vel egentlig at Vista kan sammenlignes med det beryktede Windows ME. ME floppa også og hadde i tillegg kort levetid før neste versjon kom. Så nå blir det spennende å se hvordan markedet reagerer...

 

Er ikke helt enig.. I motsetning til Me, fungerer faktisk Vista.

Både ME og Vista fungerer på sett og vis, og det er mange som klarer å bruke de. Om de fungerer optimalt og stabilt er en helt annen sak. Og da minner Vista om ME, men ikke like ekstremt.

Nå tok det jo godt over 2år før WinXP i det hele tatt blei brukbart også da ;)

Husker de første årene med WinXP, da var jo faktisk XP i en dårligere tilstand enn hva Vista egentlig har vært noen gang, men det ser visst alle ut til å glemme? Var jo strengt tatt ikke før vi nærmet oss SP2 til XP at det ble akseptert av folk flest som et brukbart operativsystem!

Ja jeg husker godt da XP kom, og det var fryktelig ustabilt. Poenget mitt lenger oppe var at dette kan være et resultat av at ME var dårlig og det hastet med å få XP ut. Jeg vil påstå at Vista var nesten like problematisk som XP var da det kom ut, men til gjengjeld hadde Microsoft brukt lang tid på Vista. Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...