Gå til innhold

Norsk fotobok i ny utgave


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som vanlig: En helt ubruklig og unyttig "anmeldelse".

 

Artikkelforfatterens bibliotek blir nok imidlertid ganske fult etterhvert. For oss andre har disse "anmeldelsene" null verdi.

Dette her er ingen anmeldelse - det er vel mer et referat av en pressemelding.

 

Jeg syens det er fint at Akam nå lager disse små arktiklene av diverse pressemeldinger; særlig av det som skjer i Norge. Så slipper jeg å vasse igjennom hauger av kjedelige siter.

 

Tom

Lenke til kommentar

Akkurat som tomsi sier er dette en nyhet - ikke en anmeldelse.

 

For øvrig returneres alt vi tester eller anmelder - også bøker - når vi er ferdige. Eneste unntak er vel et Panasonic-kamera som Erik klarte å ødelegge fullstendig på vei ned fra Everest Base Camp. Det gjør nå tjeneste som uro på kontoret, hengende i en ståltråd fra taket til skrekk og advarsel.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Jeg er så lei av at folk ikke skjønner at Akam frekventeres av personer som ikke besøker all verdens nettsider og fora. Noen har et liv i virkelighetens verden, barn og i noen tilfeller hytte og bikkje i tillegg. For oss er små artikler som referer til pressemeldinger som opplyser om nye/oppdaterte produkter informative. Selv om dere andre har lest om noe å en annen nettside for spesielt interesserte, evt på utenlandske nettsider om teknologi, så betyr ikke det at vanlige folk som meg har hørt om det. Og hver gang det dukker opp en sak om noe som en eller annen har lest om før, så får vi høre det. Hvor håpløst i etterkant journalisten er, og dermed hvor uvitende vi andre er.

 

Jeg synes det er kjekt med journalister som er "trege i oppfattelsen".

Jeg har begravd nerden så langt inni klesskapet mitt at jeg ikke finner ham for tiden, og er avhengige av journalister som er like sløve på å følge med som meg, naboen, broren og kollegaen min. Og egentlig tror jeg ikke journalisten er så treg. Han er bare journalist, en som ønsker å informere. Og så sant journalisten har antenner så vet han at jeg finnes. Det er slik journalister tenker, og takk og pris for det. Nerder kan scanne alle nettsidene de vil siden det er lidenskapen deres, og trenger nesten ingen informasjon. De vet jo det meste før en vanlig journalist likevel. Da synes jeg journalisten kan få lov til å informere oss som ikke har så mye peiling på hva som finnes, og hva som er nytt.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Jeg er så lei av at folk ikke skjønner at Akam frekventeres av personer som ikke besøker all verdens nettsider og fora.

 

Dette var en rar komentar. Jeg syntes godt Akam/Tek kan bruke mer enn fire-fem linjer på en fotobokanmeldelse. Det blir ofte alt for generisk det som står i dem. Det må vel være en grei tilbakemelding til Akam det? Man trenger ikke å besøke "all verdens nettsider" (hva nå enn det er) for å få litt opplysninger? Det er vel nettopp disse menneskene som bør ha litt utfyllende info, eller hva?

 

S.

Lenke til kommentar
Det må vel være en grei tilbakemelding til Akam det?
Slike tilbakemeldinger hører ikke hjemme i artikkeltrådene, men i "Tilbakemeldinger til Akam.no", evt på epost [email protected] eller PM til faari, Aetius eller artikkelforfatter.

 

Personlig er jeg helt enig med Aetius og tomsi42 - dette er en nyhet, og det som er nytt er presisert i artikkelen. Og det er veldig bra at de kommer på Akam også - slik at man ikke må lese mange andre sider for å holde seg oppdatert.

Lenke til kommentar
Boken "Digital fotografi i praksis" er nå klar i ny utgave.

Les mer

Ser det allerede er 4.utgave... :hmm: ikke lenge siden jeg kjøpte den jeg, og uppss... ser i min det er andre utgave. Men leser bokanmeldelsen på den siste nå, så står det heldigvis at det er ikke så mye av innholdet som har endret seg. Jeg har enda ikke lest den fra perm til perm...men jeg har slått opp i den flere ganger...senest i går om Kalibrering av skjerm. Synes den er grundig og forståelig...som de fleste sier: En meget god fotobok.

RandiA

Lenke til kommentar
Det må vel være en grei tilbakemelding til Akam det?
Slike tilbakemeldinger hører ikke hjemme i artikkeltrådene, men i "Tilbakemeldinger til Akam.no", evt på epost [email protected] eller PM til faari, Aetius eller artikkelforfatter.

 

Personlig er jeg helt enig med Aetius og tomsi42 - dette er en nyhet, og det som er nytt er presisert i artikkelen. Og det er veldig bra at de kommer på Akam også - slik at man ikke må lese mange andre sider for å holde seg oppdatert.

Det er åpenbart noen som ikke skjønner forskjellen, og de samme forstår av en eller annen merkelig grunn ikke norsk heller. Ja, jeg og de som ikke leser allverdens nettsider og får med seg nyhetene før Akam presenterer dem er faktisk normalen. De som visste dette allerede utgjør ikke flertallet, det kan jeg garantere for. Hvorfor er det så jævlig vanskelig å forstå at vi vanlige folk som ikke er over gjennomsnittet interessert i å lete opp nyheter på egenhånd også fortjener informasjon fra de store mediene? Vi trenger mer info enn dere.

 

Edit:Og denne informasjonen trengte både jeg og flere andre her på forumet. Dessuten forstår jeg ikke hvorfor en mener at jeg synes emnetittelen er ok. Jeg mener ingenting om tittelen, og gir blaffen i om artikkel-tråder blir automatisk generert. Det er ikke så viktig om det er "urettferdig". Jeg forstår likevel ikke hvorfor det er så vanskelig for brukere å forholde seg til reglene om emnetittel, siden det må diskuteres til enhver tid. Jeg har aldri hatt noen problemer med noe så enkelt som å komponere en tittel som både er beskrivende og oppfyller kravet om 3 ord.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

"Regnes for å være på høyde med Photoshop."

Den formuleringen står på alle sider der du kan laste ned programmet, og er neppe formulert av forfatteren. Det stemmer i og for seg at blant brukerne er den regnet som på høyden med PS, noe jeg personlig mener ikke stemmer. Den siden er forøvrig reklame for boken, og jeg har enda til gode å se forfattere skrive reklame for sin egen bok.

 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor bøkene på død og liv skal være på engelsk. Hvis en norsk bok er bedre enn den engelske boken, vil du da velge den engelske av prinsipp? Merkelig innstilling...

 

Edit: Det som er mer bekymringsfullt er at Akam ikke er med i oversikten over nettsider. De må jo kjenne til oss, men kanskje Fjørtofts tilhold på fotodotten gjør at Akam blir oversett med vilje.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...