Gå til innhold

Test: Cooler Master UCP 700 W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På nytt så fortsetter dere å belaste strømforsyningen under lydtestene med 500W, noe jeg er prinsipielt uenig med , greit nok at Hw.no mener at det er sjeldent at ola dunk kommer over denne verdien men dette slår veldig skjevt ut på de forskjellige psu'ene der for eksempel en 1000Watts Strømforsyning vil ha kun en belastning på 50% mens en 700W strømforsyning vil ha en belastning på 71% noe som vil ha stor betytdning for støymålingene.

 

En % belastning av strømforsyningen på 25% ,50% 75% og 100% bør nok gjøres for å få et riktig støybilde av hver enkelt strømforsyning og for å få en langt bedre sammenligningsgrunnlag for sluttbrukeren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Virket jo i utgangspunktet grei nok denne.

 

Desverre er det slik at en av de, etter min mening, viktigste faktorene for en PSU er vanskelig å få med i en test som dette: Prestanda over tid.

 

Jeg skulle ønske hw.no tok seg tid å kjøre tester på PSU'er som f.eks hadde gått med 75% belasting i 18-24 måneder. Dette ville muligens ha gitt indikasjoner på hvilke fabrikanter som er de flinkeste mht produksjon og valg av kvalitetsdeler.

 

PSU er en den delen jeg kanskje minst ønsker skal bli rammet av f.eks kondensatorlekkasje og tilhørende ustabilitet. Dette er tross alt den delen alt annet i maskinen er avhengig av at fungerer optimalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...