Gå til innhold

Er dette slutten på laser?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Positivt at MicroSoft skaper ny teknologi. Hvis jeg ikke allerede hadde kjøpt Logitech Nano, hadde denne vært et desidert førstevalg. Kanskje er dette til og med et gjennombrudd for trådløse spillmus? :)

 

Tror ikke man vil oppleve noen særlig forskjell fra vanlige optiske mus når det gjelder spill. Det som er fordelaktig med Bluetrack er at den er mer effektiv på ujevne overflater. Derfor er den mest fordelaktig for de som er nødt til å bruke f.eks. kne, katt eller plen som musunderlag - altså primært laptopmarkedet. Det er derfor de sammenligner med laser, som også foretrekkes på grunn av de samme egenskapene.

Lenke til kommentar
var det ikke nettop en artikkel om denne "nyheten" for en stund siden?

 

Artikkelen vi hadde for to uker siden gjaldt spekulasjoner etter at noen oppdaget disse musene i en nettbutikk. Nå er musene offisielt lansert fra Microsoft.

 

Og til Rata101: det blå LED-lyset skal visstnok sende tilbake mer lys til sensoren enn rødt lys, blant annet fordi det reagerer med fluoriserende elementer i underlaget. Om dette har så mye å si i praksis, kan jeg ikke si noe om.

Men det blå lyset skal være mindre følsomt for støv og skitt enn laser er, fordi det har en ujevn bølgelengde. Antar det samme kan sies for andre optiske mus med rødt lys også.

 

Spennende er det uansett at Microsoft tenker nytt. Om det blå lyset og linsa ikke har så mye å si hver for seg, så er det interessant at det i kombinasjon takler så mange underlag.

 

Dessuten ser den tøff ut! ;)

Lenke til kommentar
Skal ha meg en sånn blue track mouse min gamle (med vifte innifor kjøling) begynner og bli slitt så trenger en ny "flashy" mus.

Vifte i musa? I alle dager for slags mus er det du har? :dontgetit:

 

Uansett, hadde vært kult om det kom en test av denne musa her på hardware.no :)

Endret av Tussi_qwerty
Lenke til kommentar
Hva skjer hvis man setter en sånn vidvinkel linse foran en laser?

En laserstråle ser veldig samlet ut men den har en viss diameter. Det gjør at vidvinkellinsa vil spre laserlyset. Som praktisk eksempel tipper jeg at en vidvinkel til fotoapparat foran en laserpeker og man peker strålen mot veggen så tipper jeg man får en dus dott på veggen med noen centimeters diameter.

Lenke til kommentar

Spennende. Hvorvidt denne teknologien slår an kommer an på hvor bra den er (MS er da kjent for å skryte voldsomt mye av egne produkter, ofte uten særlig grunn), og hvordan MS forvalter patenten.. Hvis de tror at de kan utkonkurrere laseren på egenhånd tar de nok kraftig feil.. men får de med logitech & co på kjøpet, da blir det straks mer interessant.

 

Jeg liker i grunn en del av duppedittene til MS, de burde i grunn satse langt mer på det enn den miserable programvaren de spyr ut.

Lenke til kommentar
Spennende er det uansett at Microsoft tenker nytt. Om det blå lyset og linsa ikke har så mye å si hver for seg, så er det interessant at det i kombinasjon takler så mange underlag.

Spennende at Microsoft tenker nytt? Å bytte ut den rød LED-en med en blå en er ikke særlig nyskapende. 99 prosent av alle brukerne av en datamus bryr seg nok svært lite om hva slags teknologi som ligger til grunn for den, så lenge den fungerer.

 

Spennende og nyskapende datamus hadde vært kombinasjoner med gyro el., ting som gjør av vi ville tenke helt nytt når det gjelder bruken av den pekerenheten.

Lenke til kommentar
Spennende er det uansett at Microsoft tenker nytt. Om det blå lyset og linsa ikke har så mye å si hver for seg, så er det interessant at det i kombinasjon takler så mange underlag.

Spennende at Microsoft tenker nytt? Å bytte ut den rød LED-en med en blå en er ikke særlig nyskapende. 99 prosent av alle brukerne av en datamus bryr seg nok svært lite om hva slags teknologi som ligger til grunn for den, så lenge den fungerer.

 

Spennende og nyskapende datamus hadde vært kombinasjoner med gyro el., ting som gjør av vi ville tenke helt nytt når det gjelder bruken av den pekerenheten.

 

Hvis du vil ha virkelig nyskapende mus, så kikk på denne: http://www.hardware.no/artikler/tar_hele_o...kk_videre/55478 :)

 

Men om du leser spesifikasjonene til den nye Sidewinder-musa til MS (som har Bluetrack), så kan det se ut til at Bluetrack har mer for seg enn kun bytte av rød LED med blå.

http://www.mshardwareguide.com/Gaming/Side...91/Default.aspx

Lenke til kommentar
Den så ikke dårlig og vondt og holde i, jeg lover dere.

 

Hva betyr dette?

 

Ontopic: Har lyst på ny mus, men er redd musa i seg selv er av "laber" kvalitet. Håper ikke de har slengt sammen en crappy mus oppå BlueTrack teknologi. Hjelper ikke hvis man kan bruke musa på tunga hvis den er elendig å holde i eller knappene føles elendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...