Gå til innhold

– Littlebigplanet «umulig» på 360 (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hm, man har da harddisk på 360 også? Eller har jeg missforstått noe her..

 

Pga. Arcade og Core-versionen av 360 får ikke utviklere lov å MS å kreve at brukeren har harddisk. De må derfor lage spillet som om harddisken ikke er der, eller ha en version for de med harddisk (feks. Oblivion) der den blir brukt som mellomlagring.

 

Mener et par spill har fått lov å gå rundt denne regelen.

Lenke til kommentar

Jeg synes det hadde vært så mye greiere om alle spill kom til pc også. Det er jo en maskin som brukes til så mye annet enn bare spilling. Den oppgraderer jeg jo også med jevne mellomrom slik at den tar de nyeste spillene.

 

360 min blir knapt brukt siden jeg har en pc som er jevnt over mye kraftigere. Samme hadde vært med en ps3 antar jeg.

Lenke til kommentar

Det er vel strengt talt snakk om at de ikke vil bruke ressurser på å gi dette ut i andre format. Jeg har sett spillutviklere før gjøre FANTASTISKE ting med ganske beskjeden maskinvare (f.eks. Shadow of the Colossus til PS2 eller det første Metal Gear Solid spillet på PS1). Ser jo det at det er greit å kunne forholde seg til en gitt maskin, men PS3'en er fortsatt for dyr til at den vanlige mannen i gata kjøper en maskin for det ENE spillet (ingen regel uten unntak seff:))

Lenke til kommentar

Til alle som ikke skjønte hovrfor LBP ikke kan bli det samme på 360 så sa han også at spillet fyller en hel Blu-ray disc.

 

Syntes det er bra at noen utviklere der ute ikke slakter og voldtar sine egne spill for å få dem på flere konsoller. Jeg er av den formeningen at de fleste spill blir bedre hvis det blir fokusert 100% på en konsoll. Og som eier av alle konsollene så ønsker jeg å få spill som er vel laget til en av maskinene isetedenfor et halvferdig produkt på begge. (Ble rimelig skuffet da nyheten om FF13 kom til 360)

Lenke til kommentar
Til alle som ikke skjønte hovrfor LBP ikke kan bli det samme på 360 så sa han også at spillet fyller en hel Blu-ray disc.

 

Syntes det er bra at noen utviklere der ute ikke slakter og voldtar sine egne spill for å få dem på flere konsoller. Jeg er av den formeningen at de fleste spill blir bedre hvis det blir fokusert 100% på en konsoll. Og som eier av alle konsollene så ønsker jeg å få spill som er vel laget til en av maskinene isetedenfor et halvferdig produkt på begge. (Ble rimelig skuffet da nyheten om FF13 kom til 360)

 

Ja, for det å levere et spill på flere plater er et kjempeproblem. Vi som har spilt på PC i noen år har ALDRI opplevd det :p Er ikke så veldig vanskelig å legge 40GB på 5x 8.5GB DVD-plater. Og det å bli skuffet fordi et spill kommer på en gitt konsoll er jo forferdelig bortkastet energi. Jeg skal gi det et råd: hvis det kommer et spill til en konsoll du ikke liker, så ikke kjøp det :)

Lenke til kommentar
føler man skal ta den med ei skje salt :p

 

Ps3 har selvfølgelig noen fordeler, men Media Molecule er vel typ sony?

 

Føler det blir litt som om han Peter Molyneux skulle gå ut og si at fable 2 skulle blitt helt anderledes på ps3.

 

"typ sony" ? Media Molecule er en selvstendig utvikler med utspring fra Lionhead Studios (som nå eies av Microsoft Game Studios og som utvikler Fable 2).

 

Til andre:

Hvis du har en visjon for et spill som innebærer at du trenger stor lagringsplass og et medieformat der du kan distribuere 40 gig med data, så passer ikke 360. Derfor er spillet utviklet for PS3 og ikke gjort cross platform pga hardware begrensninger i 360 - er vel ikke værre enn det?

Lenke til kommentar
Ja, for det å levere et spill på flere plater er et kjempeproblem. Vi som har spilt på PC i noen år har ALDRI opplevd det :p Er ikke så veldig vanskelig å legge 40GB på 5x 8.5GB DVD-plater. Og det å bli skuffet fordi et spill kommer på en gitt konsoll er jo forferdelig bortkastet energi. Jeg skal gi det et råd: hvis det kommer et spill til en konsoll du ikke liker, så ikke kjøp det :)

Les nå artikkelen da mann. Hvis man lager et spill som i all hovedsak BASERER seg på brukergenerert innhold så må man nesten ha en plass å lage nedlastede filer?! XBOX360 leveres ikke med HD i alle varianter og man kan dermed ikke lage et spill som eksluderer enkelte eiere av samme konsoll.

5 DVD-plater er selvsagt en mulighet, men hvis mesteparten er byggeklosser, teksturer osv osv så trenger man kanskje muligheten til å aksesserer mer data enn man dår på en plate. Skal du bytte plate hver gang du endrer fra treverk til murstein når du bygger bane?

 

Folk er så hårsåre når det kommer noe til en konsoll de ikke eier selv. Begge konsollene har sine fordeler og bakdeler. Hadde de vært helt like hadde det holdt med en type..

Lenke til kommentar

Synes forfatteren av denne artikkelen legger litt opp til de vanlige fanboy krigene, men men.. en annen overskrift hadde vært mer passende. Men så var da "Mia Gunnersen hadde sex med Røkke" også overskrift i de 2 største avisene i landet i dag.. jaja..

 

Back to topic, driter egentlig i om spillet er mulig på andre konsoller, men det er tydelig at artitekturen av både psn og ps3 passer dette spillet meget bra. Faktisk så tror jeg at det jeg gleder meg mest til i dette spillet, er å se på alle brettene alle de kreative personene i verden klarer å lage. Selve spilling, samt brettdesigning er en bonus.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...