Gå til innhold

Kommer det nett-PC fra Toshiba?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende, men jeg er spent på hvor lenge denne boblen vil holde. Jeg ser for meg at svært mange vil kaste seg på bølgen, men så vil noen falle fra igjen da dette er et mye smalere segment enn "vanlige" laptoper. Men selvfølgelig vil jo også konkurransen føre til enda lavere priser og økt innovasjon mtp layout. Innvendig er jo snart alle nettbøkene identiske. Savner et alternativ med AMD/ATi. Til slutt er jeg spent på om Toshiba også vil foretrekke en linuxdistro, eller om de også kommer til å klemme inn en omskåret windowsversjon for å ødelegge brukeropplevelsen..

Lenke til kommentar
ellers avgjøres denne "krigen" etter hvor stort og villig markedet er og hvem som kan tilby mest bang for the buck sammen med et bra utseende

 

Det er vanskelig for leverandørene å konkurrere på ytelse når Microsoft setter en streng øvre grense på ytelsen til Netbook maskiner som skal kunne kjøre Windows XP...

Lenke til kommentar
ellers avgjøres denne "krigen" etter hvor stort og villig markedet er og hvem som kan tilby mest bang for the buck sammen med et bra utseende

 

Det er vanskelig for leverandørene å konkurrere på ytelse når Microsoft setter en streng øvre grense på ytelsen til Netbook maskiner som skal kunne kjøre Windows XP...

 

Desto større grunn for produsentene å gå for et annet operativsystem. Ubuntu Netbook Remix, f. eks., som vi mest sannsynlig får se på Dells lille knøtt. Ingen netbook for liten, ingen netbook for kraftig.

Lenke til kommentar

etter å ha brukt mikropc (12" og mindre) i flere år nå ser jeg virkelig behovet for en skikkelig ultraportabel maskin med 10" skjerm som ikke koster over 8-9-10 tusen. 8,9" er litt snaut men brukende, og atomposessoren er bare ett leketøy i mine øyne. bruker i dag både eee900 og acer a150 men det blir for liten posesseringskraft. med nettsider som svømmer over av all verdens juggel i form av blinkende bannere, animert snutter og annet tull suges kraften ut av de minste effektgjerrige prosessorene. spesiellt når flere sider er oppe samtidig med andre applikajoner. om atom hadde kommet med litt høyere klokkehastighet og dobbelkjerne hadde det vært håp.

 

som en liten digresjon.. min 5 år gamle dell l400 med en p3 700, 256mb minne og w2k er ikke vesentlig tregere enn eee900 16gb..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...