Gå til innhold

– Civilization med magi (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MoM er en megaklassiker i mine øyne. Spiller det fremdeles på den eldgamle laptopen jeg drasser med meg på ferier og slikt. Særlig gøy var det med tactical combat og helter som kunne bli nesten halvguder etterhvert. Age of Wonders serien var jo også kraftig inspirert av MoM og jeg likte de spillene også.

 

Har stor tro på Stardock og håper dette blir årets høydare for 2009.

Lenke til kommentar

Master of Magic er faktisk mitt største favorittspill gjennom tidene, så håper dette blir bra. Håper de tar med alle aspektene og bare slenger på litt grafikk og brukervenlighet (litt mye å håpe på). Har alltid synest det var absurd å lage oppfølgere til det i form av sci-fi :wallbash: (Master of Orion). MoM er forøvrig eneste spillet jeg har giddi å runde på hardeste vanskelighetsgrad.

Endret av Uncas
Lenke til kommentar
Master of Magic er faktisk mitt største favorittspill gjennom tidene, så håper dette blir bra. Håper de tar med alle aspektene og bare slenger på litt grafikk og brukervenlighet (litt mye å håpe på). Har alltid synest det var absurd å lage oppfølgere til det i form av sci-fi :wallbash: (Master of Orion). MoM er forøvrig eneste spillet jeg har giddi å runde på hardeste vanskelighetsgrad.

Har aldri tenkt på Master of Orion som oppfølgeren til Master of Magic, de var liksom for forskjellige, ellers må jeg innrømme at jeg nok har spilt MoO mer enn MoM. MoM hadde dessverre noen store problemer med balansen, jeg gikk alltid for blådrager, og de eide stort sett alt.

 

Elsket Galactic Civilizations 2, selv om jeg ikke liker romstrategi noe særlig da det blir for "upersonlig" med romskip. Har gledet meg til dette spillet lenge. :D

Jeg prøvde såvidt Galactic Civilization 1, men ble liksom aldri hekta. Tror jeg gikk lei av å flytte romskipene mine rundt i universet hver bidige tur. Er 2'ern bedre?

Lenke til kommentar

magicgunnar: Tja, du kan jo prøve ut Sins of a Solar Empire. Det er det nyeste spillet Stardock har sluppet. Det er en såkalt RT4X. Det første spillet i sin sjanger egentlig. Du har storheten og civilization følelsen fra store turn based 4X spill, men Sins er helt i real time. Man skulle tro at dette ikke funket overhode, men Sins er veldig vellykket pga fantastisk interface og begrenset mengde nødvendig micromanagment. Det har fått gode kritikker overall på nettet. Anbefales :)

 

Ser fram til Demigod også, men håper de bruker litt tid på Sins Expansion også så jeg slipper å vente så lenge på den. De er iallefall flinke med patcher :)

Lenke til kommentar
magicgunnar: Tja, du kan jo prøve ut Sins of a Solar Empire. Det er det nyeste spillet Stardock har sluppet. Det er en såkalt RT4X. Det første spillet i sin sjanger egentlig. Du har storheten og civilization følelsen fra store turn based 4X spill, men Sins er helt i real time. Man skulle tro at dette ikke funket overhode, men Sins er veldig vellykket pga fantastisk interface og begrenset mengde nødvendig micromanagment. Det har fått gode kritikker overall på nettet. Anbefales :)

Det er det spillet som står øverst på listen min :!: Hadde jeg bare hatt tid, tror jeg bør vente litt...

Lenke til kommentar
Master of Magic er faktisk mitt største favorittspill gjennom tidene, så håper dette blir bra. Håper de tar med alle aspektene og bare slenger på litt grafikk og brukervenlighet (litt mye å håpe på). Har alltid synest det var absurd å lage oppfølgere til det i form av sci-fi :wallbash: (Master of Orion). MoM er forøvrig eneste spillet jeg har giddi å runde på hardeste vanskelighetsgrad.

 

Master of Orion kom da vitterlig først. Ganske snart etter release av Master of Orion laget de en fantasy setting hvor de implementerte den allerede eksisterende spillmekanikken.

 

Kilde:

http://en.wikipedia.org/wiki/Master_of_Orion

http://en.wikipedia.org/wiki/Master_of_Magic

Lenke til kommentar

magicgunnar: Ja uff, har blit helt sugd inn i spillet selv. Har ikke råd til å faktisk betale for mange spill, men det der tok jeg må råd til. Bare må ha collectors edition for ekstra stash, samtidig som jeg får en ordentlig serial, kan spille online og får laste ned de fantastiske patchene. De er utrolig flinke med gode patcher. Ser stoort fram til expansion packen :D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...