Gå til innhold

Test: Sony Ericsson W980i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mye underholdning for mye penger.

 

Les mer

 

En ting dere burde innse nå er at dere rett og slett ikke har peiling på lyd. Les hva TESTfactory skriver om lyden. Hadde dere hatt et snev av ydmykhet, hadde dere nå sittet og rødmet med en flau smak i munnen. Men det er greit å få bevis for mine påstander. Dere har rett og slett ikke peiling på lyd.

Lenke til kommentar

Middels musikkspiller....makan til tull er det lenge siden jeg har hørt.

Musikk spilleren på denne er helt rå

Når det gjelder mail intervaller så er det feil at de er på 1 - 7 timer. 30 minutt er den laveste og holder plenty.

Å hente mail går og som en drøm

Meldingslyder kan du velge selv(også dine egne lyder) for både mail og sms......så der bomma dere også

 

Til slutt vil jeg bare anbefale denne for dere alle

Lenke til kommentar

Pussig at ikke alt negativt i artikkelen ender opp på minussiden i oppsummeringen også.

 

For her var det en god del å trekke fra: Ikke GPS, ikke Wi-Fi, ikke min-jack, ikke kortplass, ikke mini-USB(?), dårlig kamera, feilplassert kameralinse, liten skjerm, knotete tastelås, tungvindte/følsomme musikktaster, middels batterikapasitet, og ikke fjernkontroll til musikken på hodetelefonledningen.

 

I tillegg regner jeg med at CD-platen bare har programvare for de med Windows og Mac, og at Linux-brukere heller ikke får synkronisert musikk med det innebygde minnet på en enkel måte. Skal vi så være enda litt mer kresne, ville jeg også hatt mer enn 8 GB minne, og dual-SIM.

 

Prisen synes jeg derimot ikke er et minus, i hvertfall ikke hvis telefonen hadde hatt det jeg satte minus ved. Da hadde jeg gladelig betalt det dobbelte og mer til.

Lenke til kommentar

Endelig en til "secondarykid" som er enig i at Sony Ericsson har for små skjermer på mobiltelefonene de lager. Ja ,foruten noen da, som Xperia, men den må man vente lenge på, for å få den i norsk versjon. Jeg har ikke kjøpt Sony Ericsson på mange år p.g.a. små skjermer. Også burde de lage flere med wifi og gps. Walkman-telefonene med små skjermer til SE ser ut som de er ment til bare å ha i lomma og ikke til å se på skjermen(e). Foreløpig Nokia-brukere her i huset.

Lenke til kommentar
Hadde dere hatt et snev av ydmykhet, hadde dere nå sittet og rødmet med en flau smak i munnen. Men det er greit å få bevis for mine påstander. Dere har rett og slett ikke peiling på lyd.

 

Svada, les testen av telefonen hos Mobile-Review.com så kan du se at Amobil har rett i sine antagelser. Sjekk spesielt resultatet av blindtesten. Hvem eller hva i alle dager er Testfactory?

Lenke til kommentar

GSM-arena mente telefonen hadde bra lyd men det var noen små ting med lyden som ikke var helt topp, men de mente at det kom til og bli fikset før den ble lansert pga de haddde en tidelig utgave.. så spørs litt om de gjorde noen forandringer eller ikke.. GSMarena mente værtfall lyden var på høyde med ipod..

 

Det med lyden er en litt vanskelig sak, vært flere diskusjoner her på amobil om det.. og det har i grunn vist seg at det er litt varierte meninger rundt på forskjellige test steder på nettet om hva som er bra lyd og hva som er dårlig..

Lenke til kommentar
Hadde dere hatt et snev av ydmykhet, hadde dere nå sittet og rødmet med en flau smak i munnen. Men det er greit å få bevis for mine påstander. Dere har rett og slett ikke peiling på lyd.

 

Svada, les testen av telefonen hos Mobile-Review.com så kan du se at Amobil har rett i sine antagelser. Sjekk spesielt resultatet av blindtesten. Hvem eller hva i alle dager er Testfactory?

 

Vel vi snakker om årets musikkmobil, ifølge EISA. Og hva mobile-review har koket ihop vet jeg ikke, men de har vel prøvd en uferdig prototype igjen.

EISA prisen henger høyt og man skal skille seg ut for å oppnå en slik tittel. Amobil beviser igjen sin uvitenhet når det kommer til lyd. Kan de ikke slutte med dette vaset?

Lenke til kommentar

Er enig, dette blir bare tullete. W980i blir overalt ansett for å være musikkmobilen over alle musikkmobiler pga lyden. Nærmest i parentes nevnes det at det også er en utrolig fin telefon.

 

Jeg blir litt matt. Ingen i Amobil redaksjonen har det minste peiling på teknologi, 90% av "nyhetene" er dårlig oversatt avskrift av amerikanske blogger, og nå denne "testen" hvor W980i får trekk for dårlig lyd. Greit nok at den er dyr, har liten skjerm osv, men dårlig lyd? :no:

Lenke til kommentar

Hei,

takk for tilbakemeldinger.

 

Hva gjelder lydkvaliteten så er det ikke bare Amobil som ikke er imponert over denne, blant annet har ikke helt ukjente Mobile Review slaktet lyden i en blindtest som det blir nevnt her. Så får de som mener det heller kalle det tull og vas når vi ikke blindt svelger reklamen til Sony Ericsson :)

 

Alle pluss og minus i faktaboksene i selve testen kommer normalt ikke med i konklusjonen av plasshensyn.

 

Når det gjelder størrelsen så spiller ikke "papirtallene" så stor rolle, her har det mer å si hvordan telefonen er i praksis. Firkantet vs. avrundet form kan f.eks. ha mye å si for om telefonen er grei å ha i lommen.

 

Hva gjelder tidsintervallene for sjekk av e-post så anbefaler jeg å lese testen en gang til ;) Som det står er det intervallene for Exchange, ikke vanlig e-post (pop/imap) som er litt merkelige. Og når det gjelder meldingslyd så gjelder det samme, du kan selvsagt velge meldingslyd selv, men forskjellig lyd på sms/mms og e-post er det verre med.

Lenke til kommentar
Hei,

takk for tilbakemeldinger.

 

Hva gjelder lydkvaliteten så er det ikke bare Amobil som ikke er imponert over denne, blant annet har ikke helt ukjente Mobile Review slaktet lyden i en blindtest som det blir nevnt her. Så får de som mener det heller kalle det tull og vas når vi ikke blindt svelger reklamen til Sony Ericsson :)

 

Mobile-rview er plutselig fasit? Dette er jo helt utrolig og tvert imot hva dere tidligere har uttalt dere om dem. Mobile-review pleier å være ekstremt tidlig ute med sine tester, og jeg tipper det de har testet er en tidlig versjon og ikke den endelige som er på markedet. Blindtesten deres er forøvrig full av feil.

Men kjære vene, du lever altså i den tro at EISA er SE sitt reklameapparat? Dette beviser jo at du ikke har peiling på det du driver med. Trodde ikke amobil kunne nå større lavmål enn dere allerede har gjort, men der tok jeg jaggu feil.

Denne er så bra at jeg tror jeg poster kopi av den på andre forum... :!:

Lenke til kommentar

Han sier ikke at EISA er SE-salgsapparat.. Han sier kort og greit at han ikke er enig i at denne telefonen har så bra lyd som EISA vil ha det til..

 

Men jeg tror også det er en mulighet for at mobilereview kan ha fått en tideligere utgave, som nevnt så pratet gsm-arena om at den utgaven de hadde fått ikke var helt optimal og at de forventet en forandring før den ble lansert.. Så godt mulig at de to har fått en tidelig utgave..

 

Jeg har sett søkt en del rundt på forskjellige test sider og w980i kommer bra ut generelt.. Så nå skal jeg se litt på youtube om det er noen som har testet lyden og høre hva de sier...

Lenke til kommentar

EISA mente også at Touch Diamond er den beste smarttelefonen du får kjøpt. Det TVILER jeg på er tilfellet for alle brukere, som igjen kan peke til at heller ikke EISA kan regnes som fasit.

 

Hva med å slutte å hakke på amobil og heller hive dere på som anmeldere selv? Hvis alt er så fordømt grusomt altså. De søker jo i disse dager etter medarbeidere. Så kan vi alle glede oss over fanboys som poster nyheter, og forvridde produktanmeldelser der det hyppig refereres til produktinformasjon fra fra salgsrepresentanter.

Lenke til kommentar
Er enig, dette blir bare tullete. W980i blir overalt ansett for å være musikkmobilen over alle musikkmobiler pga lyden. Nærmest i parentes nevnes det at det også er en utrolig fin telefon.

 

Jeg blir litt matt. Ingen i Amobil redaksjonen har det minste peiling på teknologi, 90% av "nyhetene" er dårlig oversatt avskrift av amerikanske blogger, og nå denne "testen" hvor W980i får trekk for dårlig lyd. Greit nok at den er dyr, har liten skjerm osv, men dårlig lyd? :no:

 

litt av en påstand, jeg vil tro at samtlige av de som jobber for amobil har mer peiling på tekologi en det du har..

 

Denne testen her mener jeg er feil, uten og ha testet telefonen selv går jeg ut i fra at den burde fått topp på lyden, siden så og si alle andre mener den burde få det.. Men så er det telefoner som HTC Diamond som også ble kåret av EISA som årets smartmobile, men den kommer ikke så bra ut på mange forskjellige teststeder.. Og jeg er heller ikke enig i at den fortjente den kåringen.. Men men.. Spør noen kamerater meg om w980i har bra lyd så er værtfall svart ja..

Lenke til kommentar
Mobile-rview er plutselig fasit? Dette er jo helt utrolig og tvert imot hva dere tidligere har uttalt dere om dem.

Men kjære vene, du lever altså i den tro at EISA er SE sitt reklameapparat? Dette beviser jo at du ikke har peiling på det du driver med. Trodde ikke amobil kunne nå større lavmål enn dere allerede har gjort, men der tok jeg jaggu feil.

Denne er så bra at jeg tror jeg poster kopi av den på andre forum... :!:

 

Nokia har gjort storeslem hos EISA de siste tre årene med N90, N93 og N95, så årets pris viser vel bare at Sony Ericsson er inne på noe med sin W980i.

 

Mobile-Review er ikke noe fasit, og det er ikke Amobil, GSMArena, Testfactory(?), du, jeg eller noen her heller. Forøvrig undersøkte jeg litt og originaltesten av Sony Ericsson W980i ble publisert på russisk 30. juli, så kan godt hende det var en uferdig modell. Den engelske oversettelsen ble først publisert 26. august, hadde jeg sjekket originalartikkelens dato ville jeg vært mer kritisk i forrige post vedrørende blindtesten deres. Men noen ganger går det litt fort i svingene. :)

Lenke til kommentar
Mobile-rview er plutselig fasit?

 

(...)

 

Men kjære vene, du lever altså i den tro at EISA er SE sitt reklameapparat?

Alvorlig talt, nå må du slutte med denne trollingen.

 

1) Ble det gitt uttrykk for at dette var en fasit? De sa at BLANT ANNET er denne siden enig med dem. Hvorfor tillegger du dem meninger de ikke har gitt uttrykk for?

 

2) Kommentaren om SEs reklamer henspeiler naturligvis på nettopp... SEs reklamer, og innlegget foran som påstår at "W980i blir overalt ansett for å være musikkmobilen over alle musikkmobiler pga lyden." SE profilerer Walkman-serien sin som gode musikktelefoner, og Amobil m.fl. vurderer om de er enig i dette eller ikke.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...