Gå til innhold

Mobilbetaling slår an


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En liten andel testpersoner fikk også programvaren Barclaycard Visa payWave, som er en løsning for å betale for varer med mobiltelefonen. Testpersonene fikk muligheter til å betale for varer som kostet under ti pund, i en rekke butikker som var utstyrt med NFC-betalingsterminaler.

Veldig irriterende hvis det kommer en grense på 10 pund siden man da uansett trenger kortet med på en litt større handletur.

Lenke til kommentar
Ja la åss handle i en mnd, så få regningen i posten.....

Hvor mange blir å gå på en smell her.. :hmm:

Nei det er bra som det er i dag, med plastikk og pæng..

Ser ikke forskjellen på dette og et kredittkort. Syntes teknologien virker genial. Den kan jo etterhvert sikkert kobineres med en PIN kode på lik linje som et bankkort i fremtiden for større beløp. Ja til mindre ting i lommene.

Lenke til kommentar
Ja la åss handle i en mnd, så få regningen i posten.....

Hvor mange blir å gå på en smell her.. :hmm:

Nei det er bra som det er i dag, med plastikk og pæng..

Ser ikke forskjellen på dette og et kredittkort. Syntes teknologien virker genial. Den kan jo etterhvert sikkert kobineres med en PIN kode på lik linje som et bankkort i fremtiden for større beløp. Ja til mindre ting i lommene.

Mange som ikke bruker kredittkort ;) .

Lenke til kommentar
Ja la åss handle i en mnd, så få regningen i posten.....

Hvor mange blir å gå på en smell her.. :hmm:

Nei det er bra som det er i dag, med plastikk og pæng..

Ser ikke forskjellen på dette og et kredittkort. Syntes teknologien virker genial. Den kan jo etterhvert sikkert kobineres med en PIN kode på lik linje som et bankkort i fremtiden for større beløp. Ja til mindre ting i lommene.

Mange som ikke bruker kredittkort ;) .

 

bingo, faktisk er det mer vanlig med debitt-kort i de fleste deler av verden utenom usa (hvor jeg har hørt om at folk registrerer sitt kreditt-kort på spesielle nettsider for å kunne betale regninger online).

Lenke til kommentar

Nå brukes debitkort en hel del i USA også da. Og ja, man må registrere kort og/eller kontoinformasjon på mottakers nettsider for å betale online.

 

Vil man ikke det, har man jo selvfølgelig sjekk. Jeg trodde jeg var 15 år for ung til å bruke sjekkhefte. Men så flyttet jeg til USA. :)

 

Når jeg betaler husleia, så er det kun sjekk som gjelder. Eller, jeg kan forsåvidt betale med kort på nettsiden til en samarbeidspartner av huseier, men det betyr $30 i gebyr. Huseier har forøvrig ganske noen tusen leiligheter i området, så det er ikke det at de er små...

Lenke til kommentar

Hmm.. vist man er på fylla da og vil legge kortet i baren, legge mobilen fra seg der da.. hehe.. Egentlig kunne jeg tenkte meg at dette ble innført.. hadde vært greit vist mobilen kunne funket som serfikat for bilen også.. Jeg har mistet serfikatet 3 ganger, og bankkortet har jeg sikkert mistet/ødelagt 10 ganger.. men mobilen får jeg alltid dratt med meg..

Lenke til kommentar
Kva skjer om mobilen går tom for batteri?

Bare nok et argument for at man ikke burde bruke mobilen.

 

Kan ikke bare bankene gi oss en nøkkelring eller noe?

Vet ikke om noen av dere noen gang har hatt et busskort/heiskort i skibakker el. de krever ikke strøm for å virke. Det er snakk om en brikke med en magnetisk (eller noe i den duren) kode.

Lenke til kommentar
Nei...har aldri brukt skikort eller busskort. :roll:

 

Det står ingenting i artikkelen om den må ha straum for å virke. Du må tydelegvis slå den på når det skal brukes. Er du sikker på at den vil fungere utan straum? Kva om den er avslått og du går tom?

Det står i artikkelen at den nåværende teknologien som brukes er NFC

Så regner med at passiv kommunikasjon kan brukes for denne type kommunikasjon.

 

Passive Communication Mode: The Initiator device provides a carrier field and the target device answers by modulating existing field. In this mode, the Target device may draw its operating power from the Initiator-provided electromagnetic field, thus making the Target device a transponder.
Lenke til kommentar
  • 7 år senere...
×
×
  • Opprett ny...