Gå til innhold

Førsteinntrykk: HTC Touch Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en stund siden hadde jeg vært i hundre nå; Diamond MED qwerty tastatur!

 

Jeg klarte ikke å vente, å gikk for en vanlig Diamond. Tidligere hadde jeg P4350 og en touch dual. Sistnevnte var en heslig telefon, og jeg savnet fulltastaturet fra P4350. Nå med Diamond vil jeg påstå dette skjeldent er ett savn, tastaturløsningen fungerer rett og slett kanonbra(bruker den ikke til mer avansert skriving enn sms uansett)! Jeg kan rett og slett ikke tenke meg en Diamond som er dobbelt så tykk og dobbelt så tung, Diamond er perfekt for meg ;)

Lenke til kommentar
Hva med å lage en tabell som sammenligner Diamond og Pro?

Ligger en liten en her

 

Hvordan er æøå løst på tastaturet?

Mener jeg leste et sted at de ligger på en måte under noen andre taster, vi får se...

 

For en stund siden hadde jeg vært i hundre nå; Diamond MED qwerty tastatur!

 

Jeg klarte ikke å vente, å gikk for en vanlig Diamond. Tidligere hadde jeg P4350 og en touch dual. Sistnevnte var en heslig telefon, og jeg savnet fulltastaturet fra P4350. Nå med Diamond vil jeg påstå dette skjeldent er ett savn, tastaturløsningen fungerer rett og slett kanonbra(bruker den ikke til mer avansert skriving enn sms uansett)! Jeg kan rett og slett ikke tenke meg en Diamond som er dobbelt så tykk og dobbelt så tung, Diamond er perfekt for meg ;)

Enig der, tror jeg hadde blitt litt plaget av noe større. Nå var riktignok siste smarttelefon jeg hadde SE P990i som ikke er direkte slank, men allikevel. Det virtuelle tastaturet fungerer uansett utmerket for mitt bruk :)

Endret av stavros
Lenke til kommentar
Jeg tror, tror, ikke du vil merke Touch Pro som kjappere. Dersom det er det du er skeptisk til så ville jeg heller gått for Diamond.

Jeg regner faktisk med at den er litt kjappere. Nå har de hatt enda bedre tid på å optimalisere TouchFLO samtidig som mer minne ALLTID er en fordel. :)

 

Jeg gleder meg virkelig til Touch Pro. Diamond er vel og bra, men for de av oss som surfer en del og skriver mye epost, er et godt hardware-tastatur alfa og omega. ;)

Lenke til kommentar

Joda jeg håper jo den er det, bevares ;) Isåfall slipper de vel enda en oppdatering til Diamond snart. Jeg er ganske sikker på at det aller meste ligger i software, selve hardwaren bør da være kjapp nok til å drive os'et kjapt som fy.

 

Og joda, qwerty er ekstremt kjekt. Var umåtelig glad i det når jeg hadde det tidligere, var tragisk å gå ned til Touch Dual uten qwerty. Nå sitter jeg med Diamond og finner on-screen tastaturet der bedre enn hardware tastaturet på Dual. Syns de har gjort en bra jobb der ivertafall :)

Lenke til kommentar
Nå sitter jeg med Diamond og finner on-screen tastaturet der bedre enn hardware tastaturet på Dual. Syns de har gjort en bra jobb der ivertafall :)

Det kan jeg forsåvidt være enig i men den absolutt verste (og nesten utilgivelige) feilen med software-tastaturet er at det ikke har ÆØÅ på Fullt QWERTY! Hvem har tenkt ut den idéen?! :no:

 

Og det er fremdeles raskere å skrive med et hardware-tastatur enn software-tastaturer.

Lenke til kommentar

Har sett flere videoer av Pro og av Diamond og så langt så virker det ut som Pro er betydelig raskere "out of the box" selv om Diamond har nyeste ROM versjon. Selv venter jeg på en Pro som er bestillt. :)

 

Tror også at Pro er raskere selv om de har samme prosessor og hastighet. Men Pro har nesten 100MB mer RAM (192 vs 288) å gå på + dobbelt så stort ROM (256 vs 512), så tror dette også har endel å si på hvordan telefonen responderer hastighetsmessig når brukeren trykker seg igjennom menyene.

 

Blir spennende å se når jeg har telefonen i hendene i allefall. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...