Gå til innhold

Sony Ericsson mot stupet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært fett med skikkelige Sony Walkman telefoner, med ordentlig fokus på bærbar musikk!

Men det ville være synd om de splittes, og ikke klarer å fortsette å lage telefoner, fordi jeg liker Sony Ericsson telefoner. Som den jeg har nå, W890i, den er nesten perfekt! Mangler bare egen innebygget mini-jack, og autofokus på kameraet, så hadde det vært den optimale telefonen for mitt bruk! Knapper, stil, form, skjerm, matreale, ordliste, menyer, musikkspiller, osv er konge på denne telefonen!

Lenke til kommentar

har hatt sony i mange år nå, men lurer svært på hvorfor man må velge om man enten vil ha en kameratelefon, eller musikk, man får ikke begge deler..nei desverre så ligger sonyt langt bak nå..kjøpte N82 og fikk alt i ett, kamera,musikk OG gps!. ikke rart sony går med underskudd, de har jo ikke skjønt bæra!.

Lenke til kommentar

undres på om det er sony som er problemet eller om det er ericsson som er problemet.

 

og nei, ericsson reinkarneres ikke, siden ericsson som fima lever i beste velgående.

 

både ericsson og sony (førstnevnte er nok best kjent her til lands) hadde egen mobilproduksjon til en gang på nittitallet, hvor dem bestemte seg for å slå sammen disse delene under sonyericsson navnet.

 

det skulle ikke forundre meg om at problemet sitter hos sony, og at en der har prøvd mer og mer å splitte opp merket i underdeler fokusert på kjente sony produkter (cybershot, walkman) mens markedet har ønsket mer og mer alt i ett telefoner, noe ericsson-delen har prøvd å få til. enden på visa er at en har to leire som står steilt mot hverandre og produkter som ikke blir ferdig pga bevist forsinking i en eller begge av leirene til en får det som en vil...

 

merk at dette er bare vill spekulering fra min side, basert på hva inntrykk jeg har av sony ut fra nyhetsdekningen de siste årene.

Lenke til kommentar
har hatt sony i mange år nå, men lurer svært på hvorfor man må velge om man enten vil ha en kameratelefon, eller musikk, man får ikke begge deler..nei desverre så ligger sonyt langt bak nå..kjøpte N82 og fikk alt i ett, kamera,musikk OG gps!. ikke rart sony går med underskudd, de har jo ikke skjønt bæra!.

Samme tenker jeg. De klarer jo alltid å gjøre noe feil. Enten dårlige taster, dårlig lyd, dårlige tilkoblingmuligheter, eller rett og slett utrolige mangler i programvaren.

 

De kan ikke være redd for at egne serier skal konkurere mot hverandre, når det uansett finnes så mange konkurenter fra andre produsenter.

Lenke til kommentar
har hatt sony i mange år nå, men lurer svært på hvorfor man må velge om man enten vil ha en kameratelefon, eller musikk, man får ikke begge deler..nei desverre så ligger sonyt langt bak nå..kjøpte N82 og fikk alt i ett, kamera,musikk OG gps!. ikke rart sony går med underskudd, de har jo ikke skjønt bæra!.

Samme tenker jeg. De klarer jo alltid å gjøre noe feil. Enten dårlige taster, dårlig lyd, dårlige tilkoblingmuligheter, eller rett og slett utrolige mangler i programvaren.

Da er vi tre om å mene det samme. :)

 

Skoen trykker på så mange forskjellige steder at jeg ikke ser for meg at dette kan fikses i en fei. De må jo først ta til seg hvorfor ting går så dårlig for dem, og det tror jeg ikke de forstår når de snakker om at de bare mangler noen telefoner i lavprissegmentet.

 

Men en ting jeg stusser på når jeg leser artikkelen er at Sony klager på Ericsson for manglende samarbeid. Det største problemet er jo design, og der har vel Sony styringen? Jeg innbilte meg at Ericsson lagde teknologien og Sony designet telefonene, eller sånn grovt sett i hvertfall. Så her er det vel noe jeg ikke har fått med meg.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid hatt Sony ericsson telefoner. Jeg synes softwaren er genial, jeg synes nokia, samsung motorola og alle de andre mobilmerkene sine menyer er meget stygge og lite manøvrerbare. På min tidligere k700i døde joysticken iløpet av 2 år, men ved hjelp av shortkeys osv så klarte jeg å gjøre alt utenom å zoome med kameraet. Shortkeyene er geniale og jeg bruker under 2 sek på å nå mitt mål. feks kalkulator: midtast-0-8 framme.

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt masser av SE telefoner. Det som er bra er at de er små, hendige og lette å bruke. Egentlig ganske så perfekt i så måte. Det dårlige er kvaliteten. Jeg tror jeg har måtta fiksa eller bytta hver eneste SE telefon pga noe defekt med hardware (knapp som ikke virker, deksler som detter av osv).

 

SE sine smart-telefoner er også et litt sorgens kapittel, men her er det først og fremst dårlig software kombinert med litt utdatert hardware. P1 kunne foreksempel blitt en storslager - hadde den hatt edge, gps, dobbelt så rask prosessor og et litt mer gjennomtenkt UI. G900 er jo egentlig enda mer utdatert hardwaremessig siden den kom senere, men tross alt er den utrolig mye bedre å bruke takket være enkle justeringer i UI.

 

Ellers er det vanskelig å spekulere i hva problemene er. Jeg tror vel også de ligger mer hos Sony enn hos Ericsson. Å fokusere på oppsplitting i walkman, cybershot, K, G og hva de nå heter alle sammen, tror jeg er litt avsporing egentlig for alle produsentene har en slik segmentering, ikke minst Nokia. Imidlertid mangler SE helt klart toppmodellene, de har ingen superbra walkman-telefon eller K som har alt. Det blir litt sånn halveis, men de helt nyeste ser ut til å være ganske bra utstyrt, så kanskje om et halvår er SE oppe og går igjen.

Lenke til kommentar

Har vel vært igjennom dette tusen ganger, men for all del.

Nokia er mobilprodusenten med suverent størst feilprosent.

 

Vil heller ha en telefon som virker enn en som ikke gjør det.

 

har hatt sony i mange år nå, men lurer svært på hvorfor man må velge om man enten vil ha en kameratelefon, eller musikk, man får ikke begge deler..nei desverre så ligger sonyt langt bak nå..kjøpte N82 og fikk alt i ett, kamera,musikk OG gps!. ikke rart sony går med underskudd, de har jo ikke skjønt bæra!.

 

N82 er vel for bærbar pc å regne hva størrelsen angår, så vet ikke helt hva den gjør i en mobildiskusjon.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
før så låg dei langt framfor Nokia når det gjaldt teknologi

Ønskes utdypet med konkrete eksempler.

 

Jeg innbilte meg at Ericsson lagde teknologien og Sony designet telefonene, eller sånn grovt sett i hvertfall. Så her er det vel noe jeg ikke har fått med meg.

Ja. Det er en (eller flere?) 3.part(er) som lager telefonene, hvor mye Sony involverer seg i designprosessen vet jeg ikke.

 

Jeg håper at Sony Ericsson består som ett. Selv om Ericsson hadde meget gode telefoner i sin tid (ref SH 888 osv), tviler jeg på at de kan komme tilbake like sterkt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...