Gå til innhold

Lanserer billige prosessorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke om det er hardware sin feil. Men Intel Celeron D er død. Og de nye har ikke det nye navnet på serien som de nå bruker. etter det jeg vet er det Intel Celeron Dual Core.

Og håper ikke Intel tar ut 3 og 4 serien av Intel Celeron

For disse er nede i 35watt TDP (mens dual coren er på 65watt TDP)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Den duo'en kommer til å fly.
...rett i en FSB-vegg :p.

Den klarer sikkert 500fsb på et godt hovedkort, noe som vil si godt over 6ghz..

 

Uten at jeg er helt sikker, pleier ikke f.eks. E2xxx og E4xxx-serien å klokke vesentlig dårligere enn storebrødrene sine? Det inntrykket jeg har fått hvertfall. Hvis det samme skjer med E5200 vil den vel stoppe på rundt 4Ghz. Mye for penga, men noen Wolfdale-kilelr blir det neppe, selv om den har en fordelaktig multiplier.

Lenke til kommentar
Uten at jeg er helt sikker, pleier ikke f.eks. E2xxx og E4xxx-serien å klokke vesentlig dårligere enn storebrødrene sine?
Synes ikke det er så ille med E4300@3GHz/1333FSB 24/7 med forholdsvis moderat vcore?

 

Forøvrig virker Q6600 som et mye bedre kjøp enn Q8200.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Uten at jeg er helt sikker, pleier ikke f.eks. E2xxx og E4xxx-serien å klokke vesentlig dårligere enn storebrødrene sine?
Synes ikke det er så ille med E4300@3GHz/1333FSB 24/7 med forholdsvis moderat vcore?

 

Forøvrig virker Q6600 som et mye bedre kjøp enn Q8200.

Jeg kjører E4300@/3294Mhz/1464FSB 24/7 på min HTPC. Fungerer utmerket, har også stresstestet i 10timer uten noe problemer. Jeg økte volten til CPU til 1.4350 og max temp under load ligger på 60 grader og idle temp er 35 grader. Rimelig fornøyd jah =) Frister å kjøpe E5200 og klokke den nå! =)

Lenke til kommentar
Interesant. Vil det si at Q8200 har 1/3 L2 cache ift. Q9450? Jeg synes det rotes mye med angivelse av L2 cache, noen oppgir det per kjerne, noen total L2 og andre per kjernepar.

 

Det som oppgis totalt er shared for quad.

 

 

Features and Benefits

With four processing cores, up to 12MB of shared L2 cache,¹ and up to 1066 MHz Front Side Bus for notebooks, and up to 12MB of L2 cache² and up to 1333 MHz Front Side Bus for desktops, the Intel Core 2 Quad processor delivers amazing performance and power efficiency enabled by the all new hafnium-based circuitry of 45nm Intel Core microarchitecture.

 

¹ Up to 6M of Intel® Advanced Smart Cache per core pair.

 

( http://www.intel.com/products/processor/core2quad/index.htm )

post-35394-1220490832_thumb.jpg

post-35394-1220490989_thumb.jpg

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...