Gå til innhold

Feature: Ei levande verd (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er noen feil i artikkelen:

"rådet" ble valgt for første gang for noen månder siden og har bare hatt en tur til island. "rådet" har knapt noe inflytelse på hva som skal skje videre og fungerer mest som en illusjon om at utviklerene virkelig hører på brukerene, selv om ccp er blant dem beste i den klassen. det har og blitt bygget utallige titans, så det er ikke noe ekslusivt med dem mere.

 

 

titans er forøvrig totalt ubalansert men bedre enn før(remote DD) selvom mange sikkert er uenig i det.

Men anbefaler eve-online til folk med litt tålmodighet og helst noen venner som kan hjelpe litt i begynnelsen.

Lenke til kommentar

Hadde vært flott om artikkelen kanskje kunne beskrevet spillet også, alt som kommer fram er at det er en form for MMO som foregår i verdensrommet, hvor romskip er viktig. Fordi artikkelen skapte virkelig interesse, men nå må jeg på egenhånd finne ut hva det egentlig er snakk om. For de som kjenner til spillet, hvilket konkurrerende MMO kan sies å være sammenlignbart?

Lenke til kommentar
Hadde vært flott om artikkelen kanskje kunne beskrevet spillet også, alt som kommer fram er at det er en form for MMO som foregår i verdensrommet, hvor romskip er viktig. Fordi artikkelen skapte virkelig interesse, men nå må jeg på egenhånd finne ut hva det egentlig er snakk om. For de som kjenner til spillet, hvilket konkurrerende MMO kan sies å være sammenlignbart?

 

Sammenligbart på hvilket område?

 

- Spillet er kjent som å være blant de mest hardeste/avanserte på markedet, både for nybegynnere og så og si 100% nådeløs i PvP.

- Stilmessig og teknologimessig, så er det svært få MMO spill i rombasis, men noe av det nærmeste man kommer må være Anarchy Online. Lite romskip i AO, men det er i sci-fi stil.

 

Ellers så kan du sikkert se på EVE tråden på Gamer.no for massse info (og svar).

Endret av Atomics
Lenke til kommentar

Veldig flott at dere vil skrive om eve online igjen. :thumbs: For sjølv om det er flere som som spiller WOW og age of conan, er eve online er mmo på like linje med andre MMO spill. Håper eg får ser meir nyheter om eve på norsk/gamer.no. Btw det kommer ein ny patch(Empyrean Age 1.1) den 2 september.

Lenke til kommentar

Oh, flott å se at gamer.no skriver om verdens beste MMO spill :thumbup: .

 

Men jeg håper at gamer.no snart kan ta av noen måneder til å teste ut EVE Online, for så å skrive en ny omtale av EVE.

 

Å teste EVE i 1 uke er liten vits. For du får ikke gått igjennom mye på 1 uke.

 

Hvis noen her lurer, så er mitt ingame navn i EVE Online 'NightmareX'.

 

Så hvis du er ny og har spørsmål om PVP og Piracy (Pirat ting), så er det bare å komme til Norwegian kanalen ingame, eller convoe meg når jeg er logget på.

Lenke til kommentar

Må si at spillet høres meget interessant ut ifra slik det blir beskrevet her. MMO'er bør være så dynamiske og åpne som mulig, og "alt" burde være spillerstyrt.

 

EDIT: Linux klient har de også jo. Men EVE er vel i enda større grad enn andre MMO'er et spill som egner seg dårlig for casual gaming, så jeg vet ikke om jeg tør starte.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Hvordan går det med CNRn? *humre litt over intern humor*

 

 

Fin liten artikkel dette, synes den belyser noe av det interessante med EVE på en god måte.

 

redigert @ NorthWave:

 

Det fine med EVE som Casual-spiller er at man får skillpoints uansett om man er logget på eller ikke. Likevel skal det sies at man får svært lite ut av EVE om man ikke har noen å spille med, i alle fall dersom man er ute etter den direkte PVP-biten av spillet. For tiden ligger jeg på 1-4 timer med spilling pr uke, og det fungerer greit.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Bra at Gamer.no skriver om EVE Online, som er en fantastisk dyp MMO.

 

EVE Online ER verdens største MMO.

 

Ja World of Warcraft har fleste kontoer, men det hjelper lite når deres servere holder på 5-7000 spillere max, så egentlig har WoW ca 7000 spillere i "din" verden. Mens EVE Online er ALLE på en server.

Ad addendum; størrelsesmessig er det også størst. Verdensrommet er uendelig ikkesant? ;)

 

Jeg vil påstå at EVE er et av de MMO som er mest casual av de alle. Skills trenes i real time, så det tar fremdeles en stund å utvikle karakteren men man slipper å logge inn for å gjøre det. Inne i spillet gjør man det man vil. Fantasy MMOs har som regel bare 2-3 ting man kan gjøre når man er på høyeste level: raids, pvp/rvr, crafting, ?.

 

I EVE kan man grave etter gull i asteroider, bruker prober for å finne arkelogiske sites, produsere og smugle drugs, være en industri magnat, pirat, bounty hunter, leiesoldat, flåtekommandør, spion, handelsmann, diplomat og mye mye mer.

Lenke til kommentar

Hvordan går det med CNRn? *humre litt over intern humor*

Hehe, den ja, er jo ca 2 og et halvt år siden jeg mistet den.

 

Men ja, er mange i EVE som vet om meg etter at jeg skreiv om det på EVE forumet.

 

Og hvis dere er interesert i å se hva jeg skreiv, så kan dere se HER. 13 sider med LOLS all the way :!: .

 

Jeg var sint som faen når jeg skreiv det der da, så det er ikke så veldig bra skrevet.

 

EDIT: Glemte å linke til en annen topic jeg lagde på EVE forumet en stund siden, topic'en ble vist nok 10 sider lang hehe. Men jeg hadde rett i det jeg sa i topic'en da. Er bare å se hva den en CCP Dev'en sier i topic'en min.

 

Hvertfall, HER er linken til topic'en.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
Men EVE er vel i enda større grad enn andre MMO'er et spill som egner seg dårlig for casual gaming, så jeg vet ikke om jeg tør starte.

 

Jeg vil faktisk tørre å påstå at EVE er vel det eneste MMO spillet jeg har spilt som faktisk er casual vennlig. For det første så trener man skills automatisk, så mens du venter på skill training kan du kose deg med å mining/mission eller leke pirat. Cluet er at det er ikke er antall timer ingame som avgjør om din karakter blir god eller ikke siden det er lite man kan gjøre for å direkte påvirke tiden det tar å trene en skill. Ellers så krever spillet sitt iom at det er ekstremt mye å sette seg inn i, men de fleste spesialiserer seg uansett innenfor et området så om du vil skyte ned pirater trenger du ikke å sette deg inn i hvordan man driver med mining/industri.

 

Jeg reaktiverte uansett kontoen min i dag, skal starte med noen level 3 mission for å bli varm i trøya før jeg går over til level 4 missions :)

Lenke til kommentar

Flott at dere skriver om EVE! Jeg kan skrive under på at det fungerer fint som et casual-spill. Samtidig har du muligheten til å gå skikkelig hardcore.

Om du bare har noen minutter så kan du logge deg på og skifte skill-training, sjekke om noen har kjøpt varene dine, eller sette igang litt industriell produksjon eller forskning. Om du har litt bedre tid kan du gjøre et enkelt oppdrag, gå på jakt etter NPC-pirater eller mine en asteroide eller to.

Vil du være hardcore så kan du melde deg inn i et corp som driver med storindustri eller PvP.

Lenke til kommentar

Jeg skal nå gi dere linker til forskjellige sider som omhandler EVE Online. Er jo greit for nye spillere å se igjennom disse sidene.

 

Jeg skal gi en beskrivelse på hva de forskjellige sidene er om.

 

EVE Online - Trinity Ships Gallery: Det er en side som har mange bilder i fra EVE Online med den nye grafikken.

 

EVE-Live - EVE Ship Fittings: Det er en side som har forskjellige setups til mange skip i EVE Online.

 

EVE Agents - EVE Online Agent Finder: Dette er en side hvor du kan søke etter Mission agenter i EVE Online.

 

EVE GFX: På denne siden kan du kjøpe deg EVE Online forum signaturer eller banners og andre ting og tang, men du kan bare kjøpe det med ingame isk.

 

EVE Files: Her er det hvor alt av EVE Online relaterte filmer og bilder og alt annet i fra EVE Online blir lagret, slik at man kan lage film i fra EVE Online, for så å laste opp filmen til den siden for eksempel.

 

EVETube - Watch EVE Online Videos ONLINE: Denne siden er nesten det samme som YouTube, bare at det er EVE Online filmer på denne siden.

 

Norsk EVE Online Forum: Her er et Norsk EVE Online forum hvor alle norske spillere kan registrere seg og lage topics med spørsmål og info.

 

Har du noen spørsmål om det som er i disse linkene, så kan du spørre meg her i denne topic'en, eller du kan convoe NightmareX ingame, som da er meg. Eller du kan sende en eve-mail til meg ingame hvis jeg ikke er pålogget når du er på.

Lenke til kommentar

Diskusjon rundt målform hører ikke hjemme i denne delen av forumet, og innlegg som dreide seg om det er slettet. Her skal innholdet i artikkelen diskuteres, ikke evt. valg av målform, skrivefeil etc. Kommentarer til skrivefeil skal gis til artikkelforfatter på mail eller PM, og på generell basis er kritikk av artikkelforfatters målform ikke nødvendig å kommentere, da det uansett ikke vil bli forandret.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, evt. kommentarer skal tas på PM.

Lenke til kommentar

EVE er flott det, men etter en stund så begynner det å bli kjedelig og føler som en grind. Meste av tiden jeg er online nå bruker jeg til å snakke med folk. Så EVE har blitt 3D Chat med romskip i bakgrunn og ikke helt "hard packed action" som det var før. Mye av dette skylder jeg på hvordan kampene har blitt.

 

I EVE så er det blobs, eller zerging som kanskje noen av dere er mer kjent med. Ikke nok med det, at alle er på en server er kjekt og fint det da rykter og navn holder seg. Men det er mye lag under kamper og det ødelegger mye av spill opplevelsen etter en stund, selv om man i ny og ne for en god kamp.

 

Hadde det funnet noe lignende spill som EVE så hadde nok en del byttet over i et håp om å finne et bedre spill. Men den dag i dag, er det jo bare EVE som tilbyr futuristisk verden med planeter og romskip MED den hardeste PvP'en noe MMO-RPG noen gang har hatt (lite unntak med Ultima Online?!) og det er nettopp dette som holder de fleste "old timers" igjen.

 

Jeg har spilt EVE i litt over fem år og har ca. 70m sp. Så jeg føler jeg er erfaren nok til å uttale meg som jeg gjør. :p

 

Skulle gjerne skrevet masse mer for å utdype men sitter på jobb så går dårlig. :p

Lenke til kommentar

Jeg har spilt Eve Online i over 4 år nå og syntes dette er ett veldig bra spill..

 

Det er helt klart at dette spillet ikke passer for utålmodige spillere som forventer at de kan knuse all motstand ved å spille 20 timer i døgnet..

 

Når du starter Eve kan man velge mellom 4 raser..Hver rase har sine egne våpen og skip de gir bonuser til men man kan trene alle raser om man føler at man har valgt feil..

 

Man kan gå flere veier i valg av character..PVP, Industry,Trade er noen av tinga du kan "spesialisere" deg på..Men tenk deg godt om for hvis du setter opp en character for industry så trener du skills for pvp mye tregere..

 

I Eve har man ikke levels men skillpoints og dette er basert på skillbooks..Skillbooks går på tid og hver skillbook har 5 ranks..Når du begynner å spille trener du basic skills som våpen og navigasjon..På disse skillbooks kan Rank 1 ta 20 minutter og Rank 5 kan ta 5 dager..

 

Derfor kan du spille Eve hele dagen til du blir grønn men det eneste du får av det er erfaring..Dette er noe av det fine med Eve..Du får skillpoints selv om du ikke spiller..

Dette betyr også de som har familie og mindre tid til å spille har samme mulighet som studenter som kan spille 10 timer om dagen..Dette er nok noe av forklaringen på at gjennomsnittsaldern i Eve var 29 år i fjor..

 

PVP i Eve kan ikke sammenlignes med noe annet MMO..Det er rett og slett helt unikt..Her kan du oppleve alt fra 1 mot 1 til 300 mot 300..

 

Når man begynner å spille Eve så føler man seg ganske unyttig og er forsåvidt det..Men kommer man seg inn i ett spiller styrt corporation og får gode tips om skillbook trening så tar det ikke mange ukene før man er nyttig..

 

Eve er ett stort spill og har utrolig mye å oppleve..jeg spiller selv som pirat og tjener penger på spillet ved å selge det jeg plukker fra skip jeg har skutt ned og ved å foreta ransoms.."Send me 50mill isk and you can fly away with your ship intact"

 

Eve kan prøves gratis i 14 dager og jeg anbefaler de som starter å forlenge trial kontoen en måned for å bli med i ett spiller styrt corp og ..Det koster rundt 80-90 kroner i måneden å spille..

Lenke til kommentar
Når du starter Eve kan man velge mellom 4 raser..Hver rase har sine egne våpen og skip de gir bonuser til men man kan trene alle raser om man føler at man har valgt feil.

 

Hæ? Du trener ikke rase, men skills.

 

 

Man kan gå flere veier i valg av character..PVP, Industry,Trade er noen av tinga du kan "spesialisere" deg på..Men tenk deg godt om for hvis du setter opp en character for industry så trener du skills for pvp mye tregere..

 

Det der er jo tøv. Treningening går ikke noe tregere pga du trener industry. Trener du skills går den tiden de kunne brukt på andre skills tapt....sånn er det med alt du trener i spillet

 

 

Sikker du har spilt i 4år? ;)

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...