Gå til innhold

Ny stue-Blu-ray fra Panasonic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg blir litt skeptisk når jeg leser om slik fargebehandling, så jeg ville gjerne sett forskjellen.

 

Prismessig er de fremdeles for dyre, og de bør 1500 kr ned i pris før folk virkelig vil vurdere de.

Forøvrig har mange relativt billige bærbare PCer fått Blu-ray-spiller i det siste, og mange uten HDMI og med lav oppløsning på skjermen :!:

Lenke til kommentar
Lover god fargegjengivelse takket være ny prosessor.

Jeg tror filmskaperne har peiling på hvordan de får fargene best frem i utgangspunktet. Digital etterbehandling av fargene tviler jeg sterkt på vil forbedre fargene.

Det slo meg også... er ikke dette digitalt? Er det ikke beste å gjenngi fargene slik kilden gir dem.
Lenke til kommentar

Koster det ikke godt under en tusenlapp for et BD-drev? Kan vel ikke koste så mye å raske i hop en HTCP? Da snakker vi vel også videoprosessering som potensielt tilsvarer standalone-enheter i en klasse som koster minst et sekssifret antall kroner.

 

Nei, skjønner ikke helt behovet for disse.

 

Skal man ha en spiller som bare spiller av "perfekt", så kan man like gjerne kjøpe en PS3. Den har blitt populær blant AV-folk (siden den ikke forurenser med dårlig prosessering, og spiller av like bra som andre spillere).

 

Som andre her, så ser jeg heller ikke det store behovet for prosessering uansett. Skal jeg kjøpe meg spiller, så blir det en PS3 eller en HTPC.

Lenke til kommentar

På PC så får du vel meget god bildekvalitet, men vet ikke helt med lyden?

Er vel veldig få lydkort (/skjermkort med HDMI) som kan sende ukomprimert til forsterker for dekoding av de nye lydformatene?

 

Eller er det noen lydkort som støtter dekoding av dette?

 

Sistnevnte skulle jeg svært gjerne likt å sett. :D

Lenke til kommentar
Lover god fargegjengivelse takket være ny prosessor.

Jeg tror filmskaperne har peiling på hvordan de får fargene best frem i utgangspunktet. Digital etterbehandling av fargene tviler jeg sterkt på vil forbedre fargene.

Det slo meg også... er ikke dette digitalt? Er det ikke beste å gjenngi fargene slik kilden gir dem.

Faktum er jo at Blu-Ray er ganske kraftig komprimerte saker, så ting som bedre Motion Estimation vil kunne gi BEDRE bilde en hva Blu-Ray decoding-speccen tilsier.

Dette er en tenkikk man gjerne også bruker i etterarbeidet dersom man har problemer hardt komprimert video.

Lenke til kommentar

selv om jeg har et ønske om at det skal komme bokser som er både pvr og dvd brenner ( både harddisk og dvd brenner i samme enhet ) så har jeg liten tro på at det kommer med det første.

 

bl.a. så har jo alle selskapene hver sin måte å distribuere signalene på

 

poenget med en slig boks er å kunne lagre otaket på en plate til senere bruk .det er praktisk hvis man også tar opp et program for noen andre da slipper man å måtte spille det av på min optaker .

 

i dag er det veldig mye styr å først gjøre optaket og så brenne det på en plate .

den andre måten er jo å måtte stille inn dekoderen , stille inn opptakeren og så måtte selv se på det programmet ( dekoderen sender det til tven eller opptakeren )

 

uansett så samarbeider ikke en digital dekoder og en dvd opptaker med hverandre slik det er i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...