Gå til innhold

Nettmøte: Vi svarer på dine spørsmål nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes det noen håndbok for mobil med GPS - for "dummies"?

Svar:

Hei, Knut.

Det er jeg ikke sikker på. Det burde kanskje finnes :)

Hvorfor ikke anbefale mobil- og programvareprodusenten sin egen dokumentasjon for programmet og GPS-delen av mobilen? Evt. også linke til noen av forumets tråder om Nokia Maps?

 

Det jeg liker med E71 er at du har to forskjellige moduser for fritid og jobb, så det er jo et pluss dersom du vil "skru av" jobben klokken 4 :)

Er dette godt nok svar på et spørsmål om E71? Hva med å nevne noe av det andre dere skrøt av i testen? Joda, kjekt å greit med modus for å bytte tema og snarveier, men dette er langt ifra det viktigste.

 

For mobilbrukeren som bare skal ringe, sende SMS og høre på musikk er det likevel ingen tungtveiende grunner til å la være å kjøpe Iphone dersom den frister :)

Vil si meg uenig i defineringen av den "riktige" Iphone-kjøper. Har man bare de kravene som er nevnt der kan man klare seg godt med andre alternativer, f.eks. mobiler i Xpressmusic- eller Walkman-seriene. Surfing er et stort kriterie ved kjøp av Iphone, da alle de forholdsvis dyre abbonementene inneholder gratis datatrafikk.

 

Er det lett å bruke mobil opp mot hjemmenettverk som har trådløs sender?

Hvorfor ignorere spørsmålet? Ja, de fleste mobiler i dag med støtte for wlan har enkle løsninger for å koble seg opp mot WLAN. Aller enklest er det kanskje med S60, grensesnittet 5800 Tube vil benytte.

 

Hva med Nokia N96? Det er jo ikke blits på den, men den kan jo fungere som erstatning for N82.

Hvorfor i alle dager anbefale den større og dyrere N96 når han allerede har utelukket N85 grunnet manglende blitz? Hvilke fordeler har N96 som vil kunne gjøre den bedre for ham, utifra hans kriterier? Hva med å heller fortelle om hvor få mobiler det er som har ekte blitz, og at N85 har dual-LED som er langt bedre enn vanlig? Hva med å anbefale KC910, som med unntak av Symbian er midt i blinken for ham?

 

Hvilke telefoner konkurerer med denne, som har samme teknologi og hva er argumentene for/imot å kjøpe i780?

Igjen, hvorfor ignorere deler av spørsmålet? Hvorfor ikke nevne konkurrenter som E71?

 

Jeg har hatt SE W890i i kikkerten en stund, men lurer på om det finnes et godt alternativ til denne, ihvertfal med tanke på skjerm, minnekortstøtte, pris og størrelse

Nokia 5310 Xpressmusic kan utvilsomt konkurrere med tanke på skjerm, minnekortstøtte og pris. Design får være opp til hver og en. 3G nevnes ikke som noe kriterie. Kan ikke se svaret du ga var til så stor hjelp.

Det kommer for øvrig en App Store til Android også

Hvorfor benytte Apples eget navn? Amobil er vanligvis gode på å bruke norsk, så hvorfor ikke si det vil komme en programvarebutikk til Android?

 

----------

Er ikke videre imponert over mye av svarene du ga leserne. Med litt mer tid er jeg overbevist over at mange kunne fått langt bedre og mer utfyllende svar.

 

For de av leserne som fortsatt har spørsmål vil jeg oppfordre til å benytte forumet. Her finner dere entusiaster som hjelper på hobbybasis pga. egen interesse for slike produkter, uten å jobbe på timepris. Du vil få tidvis sterke og uenige meninger, men hjelp og råd skal du få.

Lenke til kommentar
Med litt mer tid er jeg overbevist over at mange kunne fått langt bedre og mer utfyllende svar.

Det beste hadde selvsagt vært om det var tid til å sette seg ned i flere timer og fungere som en konsulent for dem som sendte inn spørsmål. Dessverre er det slik at vi ikke har slike ressurser å ta av, men jeg har forsøkt å gi fornuftige svar. At du og andre er uenige med noen av svarene, og at du mener de kunne vært med utfyllende, er greit. Det skal vi ta med oss videre.

 

Så skal det også sies at vi har fått positive tilbakemeldinger også, så alle er ikke like misfornøyde.

 

Det skal også nevnes at dette nettmøtet har fungert som test av en ny teknisk løsning for nettmøte vi er stolte over å ha fått på plass. Tanken er at vi fremover skal invitere produsenter, operatører og meningsbærere til å møte leserne. Vi tar sikte på å få til et slikt møte allerede neste uke.

 

Vi i Amobil kommer til å stille til nettmøter med ymse tema med jevne mellomrom også.

 

For de av leserne som fortsatt har spørsmål vil jeg oppfordre til å benytte forumet.

Fin oppfordring :)

 

Hva skjer med de særnorske bokstavene her ..?

 

Litt bugfiksing skal utføres. Regner med at det er i orden til neste gang.

Endret av hitokiri
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...