Gå til innhold

Selger mer, tjener mindre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dell har jo en av de mest, om ikke den mest, kostnadseffektive salg/produksjonsmodellen. Så om de sliter er det et dårlig tegn for PC bransjen.

 

Det kan dog hende at de er litt for gammeldagse i en del andre sammenhenger og rett og slett har for mange ansatte, folk på feil steder etc.

 

Marginene er små men Dell er faktisk ikke lenger en billig leverandør, derfor litt merkelig dette.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er vel hovedsaklig på bærbar og server hvor Dell "fungerer" best i markedet. Jeg har ikke sett nye Dell desktops ute i markedet på en del år nå, men ser stadig vekk nye servere og bærbare. Flatskjermer fikk de også et løft på for noen år siden.

 

Situasjonen og fordelingen er sikkert annerledes andre steder i verden.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg tviler på at dette er noe spesielt for Dell.

 

Komplett, Netshop..m/flere "sliter" med inntjening.

 

Kan ikke være lukrativt å drive i en bransje hvor varene blir "utrangert" ila "dager", kombinert med at prisene har sunket hele veien. Beinhard konkurranse, små marginer.

 

Noe som har fått meg til å miste interessen helt for hardware (ihvertfall for en stund). :)

 

Gidder ikke være med på rotteracet med nye oppgraderinger av hk, CPU, for ikke å snakke om skjermkort.

Hobby'n blir rett og slett for kostbar når man ikke får "en puck" igjen for brukt(ferdig testet/konfigurert) hardware. :)

Lenke til kommentar
Jeg kommer ikke til og kjøpe dell, på grunn av at dei er dyrere enn andre merker..

Multicom feks. er billigere ved kjøp av bærbar...

Det man skal være litt oppmerksom på når det kommer til bærbare og som jeg har opplevd/sett ganske ofte er at de aller billigste bærbare har en kvalitet som tilsvarer prisen. En kombinasjon av dårlig hardware(da snakker vi ikke bare om CPU/HK som ofte er det samme, men andre komponenter) og dårlige drivere. Det jeg har opplevd som en av fordelene med Dell, Apple, IBM etc er at produktene faktisk er testet med software/OS før de lanseres for kunder. Samboeren min har en FS som ikke kan være testet overhode, kusinen hennes har en Asus som ser ut til å slite med det samme problem..

 

Jeg er enig i at pris er viktig, men skal man kjøpe det billigste, bør man enten undersøke nøye hvilke erfaringer andre har eller forberede seg på å få katta i sekken. Dette er forsåvidt alltid ett godt råd, men man skal huske at en bærbar skal vare i hvertfall 3 år, kanskje lengre? 1000-2000kr fordelt over 3 år er lite dersom det betyr mindre problemer, dette er en som som lett forsvinner i porto, tid uten PC etc etc... og hvertfall dersom man ender opp med en som tar kvelden eller slutter å fungere optimalt mye tidligere enn beregnet. Selv kjøpte jeg en Dell Inspiron 4150 for vel 8 år siden, det eneste som feiler den er at strømtilkoblingen er ustabil, skjerm etc fungerer helt OK enda. Det samme kan garantert ikke dem som kjøpte mye billigere Zepto maskiner parallelt med meg si, dvs skjermene de fikk var allerede dårlige da maskinen ble levert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...