Gå til innhold

Refleksjon: Slik kapret LG hjertene våre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

vær så snill å slutt å refere til deg selv i tredjeperson. folk har fått med seg at du er redaktør, det er ikke nødvendig å fise rosebuisker rundt tittelen i hver eneste artikkel. samme i den nettmøte artikkelen, når du står som forfatter av artikkelen holder det å bruke "jeg" for å referere til deg selv. er absolutt ingen andre blogger på nettet som er så selvgode at de driver på slik

 

så får det ehller være så lenge med å klage på det faktum at et gedigent "se så tøff jeg er" bilde av forfatterne er klistret øverst i artikkelen og faktiske relaterte bilder er skyvet lenger ned

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
vær så snill å slutt å refere til deg selv i tredjeperson. [...] er absolutt ingen andre blogger på nettet som er så selvgode at de driver på slik

 

Nå er ikke dette en blogg, men et redaksjonell publikasjon. En "leder", eller hva man nå ønsker å kalle det, representerer redaksjonens syn - ikke enkeltpersoners syn.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Lederartikkel

Endret av hitokiri
Lenke til kommentar
Noen som har sett LGs salgstall for Europa, Skandinavia e.l.? LG gjør åpenbart mye riktig for tiden, men jeg er ikke sikker på om en leder med utgangspunkt i deres europeiske modeller gjenspeiler deres stadig økende salgstall globalt.

 

LG er den eneste mobilprodusenten som gjør noe riktig! Alle andre er opptatt av MP3, Spill og annet vas og driter i faktum at folk flytter på seg overlandegrenser...

 

LG er den eneste produsenten som tilbyr T9 ordbok på alle slags språk, mens møkkaprodusenter som Nokia og Sony Ericsson er fornøyd med nordiske språk... Håper de to sistnevnte går konk...

Endret av Epp
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Amobil er en blogg ja i mine øyne. Den dagen amobil kommer med orginale nyheter og tester som ikke er fulle av tekniske feil skal jeg vurdere å konsidere det som noe annet men frem til da kommer jeg alltid til å referere til det som en blogg.

 

Når det gjelder den wikipedia linken sier den også at det er uvanlig å signere, i det tilfellet her både signeres det og refereres til vedkommende som har skrevet det i tredje person.

 

"Fra å være et av de kjipeste selskapene i mobilverdenen har LG nå blitt trendsetteren, skriver redaktør Marius Valle."

virker som et sitat fra en eller annen side stoffet kommer fra, og hadde vært en god innledning om det var et svar på den påstanden. det høres forøvrig bare dumt ut da du faktisk klarer å referere til din egen artikkel i futurum eller hva det enn heter. det blir som for ola nordmann å gå ut døra hjemme og si til de som er der at "ola nordmann er ute på sykkeltur". det er langt fra normalt og høres bare ut som et skrik etter oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Heh.. Jeg som kunde har aldri hatt bruk for T9-ordliste for alle språk. Og om jeg hadde kjøpt en Serie 40-telefon med begrenset med lagringsplass, hadde jeg blitt grinete om den inneholdt T9-ordliste for alle språk. Greit nok at et språk neppe tar stor plass, men såvidt med bekjent er Serie 40 nå tilgjengelig på ca 90 språk.

Lenke til kommentar
Heh.. Jeg som kunde har aldri hatt bruk for T9-ordliste for alle språk. Og om jeg hadde kjøpt en Serie 40-telefon med begrenset med lagringsplass, hadde jeg blitt grinete om den inneholdt T9-ordliste for alle språk. Greit nok at et språk neppe tar stor plass, men såvidt med bekjent er Serie 40 nå tilgjengelig på ca 90 språk.

 

Har du hatt brukt for alle de dårlige spilla som er på mobilene? Siemens A55 hadde T9 på de fleste europeiske språk samt en god del andre. Den var ikke noe monster av en telefon! Google så finner du ut hvor minimal den var. Når har man telefoner med flere Mb ROM og RAM og så må man begrense seg til 4 språk? Det er bare helt latterlig. En mobiltelefon er til for å kommunisere... MP3 spillere kamera o.l. vil alltid være dårlig på mobiltelefoner... Om det er så stort problem hvorfor selger de ikke telefoner med bare norsk t9 i Norge?

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Det vil uansett aldri være lurt å inkludere noe som så godt som ingen har bruk for i en telefons firmware. Det å dele opp ulike regioner, slik man gjør i dag, er den klart beste løsningen for både produsentene og for 99% av forbrukerne.

 

Resten av innleggetditt ser jeg ingen grunn til å kommentere en gang, da du åpenbart er forutinntatt, ikke kjenner mobileverdenen og dens muligheter eller hva folk flest vil ha. Sånn, stikk tilbake til konsollvinduene dine. :p

Lenke til kommentar
Det vil uansett aldri være lurt å inkludere noe som så godt som ingen har bruk for i en telefons firmware. Det å dele opp ulike regioner, slik man gjør i dag, er den klart beste løsningen for både produsentene og for 99% av forbrukerne.

 

Resten av innleggetditt ser jeg ingen grunn til å kommentere en gang, da du åpenbart er forutinntatt, ikke kjenner mobileverdenen og dens muligheter eller hva folk flest vil ha. Sånn, stikk tilbake til konsollvinduene dine. :p

 

Hvorfor må man dele opp i regioner. Du syns sikkert det er en god ide med regioner på DVD også? Vedder på at du har gjort DVD spiller din sonefri. Jeg har spurt alle produsentene av mobiltelefoner og man kan ikke engang legge til språk i noen av dem. Man kan legge inn masse idiotiske jingels og spill, men ikke det man kunne ha brukt for. Om man skulle ha regioner så kunne man i Norge ha solgt mobiler med engelsk, tysk, spansk, fransk osv og ikke finsk, svensk og andre ubrukelige språk.

 

Konsoll har jeg ikke, og det er du som ikke har snøring på hvilke muligheter som fins. Ellers så er det revnende likegyldig om 90% ikke trenger mer en norsk språk når 10% trenger det, men har ikke mulighet til å få lagt inn det de trenger. :nei:

Lenke til kommentar

DVD-spilleren min er regionfri, men den har menyer på kun engelsk, spansk og fransk. Uten at det forsurer hverdagen min i nevneverdig grad.

 

Hva du åpenbart ikke vet, er at oversettelser og lokalisering er både veldig tidkrevende og kostbart. Splitter man firmware opp i regioner, trenger man ikke å vente på at alle oversettelser er på plass, testet og validert før man kan begynne å selge en modell. Med det tempo utviklingen har i dag, kan 1-2 måneders forsinkelse bety store økonomiske tap for produsent.

 

Videre vil dagens modell medføre betydelig mindre footprint, fordelen med at regionale bugs kan fikses ved å rulle ut en fiks regionalt i stedet for globalt, sannsynligvis tar færre telefoner kvelden under software-oppgraderinger osv.

 

Ta deg en tur til vår hovedstad, så finner du fort ut at svensk er alt annet enn ubrukelig på telefoner solgt i Norge. I tillegg er det mange skandinaver som kjøper telefoner i andre skandinaviske land. CDON selger svenske telefoner i Norge, Elkjøp selger norske telefoner i Danmark etc. I tillegg har vel de fleste, om ikke alle, engelsk som alternativ.

 

Jeg føler meg ganske så sikker på at om det hadde vært et marked for det, så hadde produsentene lagt inn mulighet for å installere ytterligere språk for ordlisten. Og hadde det stemt at 10% trenger det, hadde det vært et marked for det. I drøyt fire år nå har jeg daglig vært i kontakt med mobiltelefonbrukere over hele verden, så jeg mener å ha en grei oversikt over hva forbrukere flest trenger og ikke, T9 for 90 språk er ikke blant det.

 

Å bruke T9 på en telefon er uansett som å sykle med støttehjul. :p

Lenke til kommentar
Noen som har sett LGs salgstall for Europa, Skandinavia e.l.? LG gjør åpenbart mye riktig for tiden, men jeg er ikke sikker på om en leder med utgangspunkt i deres europeiske modeller gjenspeiler deres stadig økende salgstall globalt.

Dårlig med respons, så jeg måtte finne tallene selv. :p

 

http://www.lge.com/ir/archive/main.jhtml

 

Som ventet egentlig. Kun hver niende LG-telefon selges i Europa, mens en av tre selges i USA/Kanada. Hvilket bare bekreftet mine mistanker om at det er ikke pga de modellene omtalt i denne lederen at LG har sin eventyrlige vekst.

 

Det skulle ikke forbause meg om dette er LG-modellen som har solgt best i 08:

http://www.lgmobilephones.com/phone.aspx?id=370

 

Og den tror jeg ikke kaprer hjertene til mange nordmenn, hverken i eller utenfor amobil-redaksjonen. ;)

Lenke til kommentar
DVD-spilleren min er regionfri, men den har menyer på kun engelsk, spansk og fransk. Uten at det forsurer hverdagen min i nevneverdig grad.
Det er fordi du kan engelsk. Lokalisering av programvare er viktig for brukervennlighet , språkbevaring osv.

 

Hva du åpenbart ikke vet, er at oversettelser og lokalisering er både veldig tidkrevende og kostbart. Splitter man firmware opp i regioner, trenger man ikke å vente på at alle oversettelser er på plass, testet og validert før man kan begynne å selge en modell. Med det tempo utviklingen har i dag, kan 1-2 måneders forsinkelse bety store økonomiske tap for produsent.

Videre vil dagens modell medføre betydelig mindre footprint, fordelen med at regionale bugs kan fikses ved å rulle ut en fiks regionalt i stedet for globalt, sannsynligvis tar færre telefoner kvelden under software-oppgraderinger osv.

Blander ikke du sammen argumenter for brukergrensesnittet i ulike språk og T9 ordlister? Å tilby andre ordlister enn den standardpakka har lite med lokalisering å gjøre.

 

Ta deg en tur til vår hovedstad, så finner du fort ut at svensk er alt annet enn ubrukelig på telefoner solgt i Norge. I tillegg er det mange skandinaver som kjøper telefoner i andre skandinaviske land. CDON selger svenske telefoner i Norge, Elkjøp selger norske telefoner i Danmark etc. I tillegg har vel de fleste, om ikke alle, engelsk som alternativ.

 

Jeg føler meg ganske så sikker på at om det hadde vært et marked for det, så hadde produsentene lagt inn mulighet for å installere ytterligere språk for ordlisten. Og hadde det stemt at 10% trenger det, hadde det vært et marked for det. I drøyt fire år nå har jeg daglig vært i kontakt med mobiltelefonbrukere over hele verden, så jeg mener å ha en grei oversikt over hva forbrukere flest trenger og ikke, T9 for 90 språk er ikke blant det.

Jeg tror at andel flerspråklige øker i de fleste vestlige land og er ganske sikker på at mange av dem kunne tenkt seg å ha mulighet for ordbøker i "sine" språk.

Selv kjøper jeg Nokia blant annet fordi Skandinavia-pakka inneholder tysk T9 ordbok.

Lenke til kommentar

Han hevdet at regioner var en dum ting, mens jeg forsøkte å si hvorfor det er slik. Hverken mer eller mindre.

 

Er vel kanskje verdt å spørre seg om hvor mye mer man er intresserte i å betale for at telefoner skal ha 90 språk. T9 ordliste er vel en tredjeparts applikasjon produsenter betaler lisenser for.

 

Vi som ikke bruker ordliste vil nok ikke betale noe ekstra for de med obskure ønsker.

Lenke til kommentar
Å bruke T9 på en telefon er uansett som å sykle med støttehjul. :p
Å ikke bruke T9 er som å skyte med en revolver fra 1800-tallet mens alle andre har halv-automatisk pistol; du ser veldig tøff ut der du hamrer løs på tastaturet med en hastighet på ca 160 tegn per minutt, men det er veldig greit å kunne gjøre alt mulig annet mens du i tillegg skrever flere ganger så fort. ;)

 

 

For tre-fire år siden var LG et møkka-merke kun venninner som ikke visste bedre kunne komme til å kjøpe, idag kan en kompis imponere meg med en LG.

Lenke til kommentar

Ser selvsagt verdien i T9, men for meg som hadde skrevet og sendt titusenvis av SMSer før det var noe som het T9, virker det bare dumt å sette seg ned for å venne seg til det.

 

Jeg skriver forholdsvis fort på de fleste numeriske tastatur uten at jeg trenger å se på telefonen, noe som holder i massevis for meg. Uansett ikke noe poeng i å kunne skrive kjappere enn hodet tenker. :)

Lenke til kommentar
vær så snill å slutt å refere til deg selv i tredjeperson. folk har fått med seg at du er redaktør, det er ikke nødvendig å fise rosebuisker rundt tittelen i hver eneste artikkel. samme i den nettmøte artikkelen, når du står som forfatter av artikkelen holder det å bruke "jeg" for å referere til deg selv. er absolutt ingen andre blogger på nettet som er så selvgode at de driver på slik

 

så får det ehller være så lenge med å klage på det faktum at et gedigent "se så tøff jeg er" bilde av forfatterne er klistret øverst i artikkelen og faktiske relaterte bilder er skyvet lenger ned

 

 

Wow.. Snakk om å overragere. Går utifra det er ingen som holder en pistol inntil hodet ditt, og som sier at du må lese Amobil? Ikke? Da tror jeg at det er best om du tar deg en fridag, og kommer tilbake igjen med godt humør, og "forums-spirit" ;)

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig. Det blir for dumt. Og høres helt malplassert ut.

 

Slik er første innlegg.

Fra å være et av de kjipeste selskapene i mobilverdenen har LG nå blitt trendsetteren, skriver redaktør Marius Valle.

 

Dette er like informativt, og høres mye bedre ut når du vet hvem som er forfatteren.

Fra å være et av de kjipeste selskapene i mobilverdenen har LG nå blitt trendsetteren.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...