Gå til innhold

Nokia øker, Sony Ericsson faller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og Iphone er fortsatt en lilleputt.

 

 

 

Les mer

 

Självklart är iPhone i miniatyr jämført med alla andra. Hur många modeller finns det? Tre-fyra? Vad är lägstapriset?

 

Hur många modeller har Nokia och SE? Vad är lägstapriset?

 

Jag ser inte poängen med att nämna iPhone i sälgsammanhang jämført med giganter som Nokia och SE.

Endret av Zehnsucht
Lenke til kommentar

Det som hadde vært interessant, var å se tallene for Europa, og Skandinavia.Merkelig at Amobil ikke kan presentere disse tallene. De presenterte jo tallene for smart-telefoner i Europa, da må det jo også finnes data på det totale mobilsalget i Europa. Tipper mange her på forumet får seg en liten aha-opplevelse da...

Lenke til kommentar

hater å si det poe, men selv for en gammel SE fan som meg så er det tydelig at SE sliter.

 

dem trenger rett og slett å droppe det kunstige skillet mellom W,C/K, og dem andre modellene og heller faktisk prøve å få det beste av alt inn i sine design.

 

kunden ender opp med å stå der "kamera eller musikk? nei pokker jeg tar en samsung/nokia i stedet, for der har en begge deler!".

Lenke til kommentar
N telefoner er brukt av business-segmentet, der forsøker iphone å jobbe seg inn. men er ikke inne enda. Synd med SE, jeg synes fremdeles at SE er de beste mobilene. Nokia har jeg ikke hatt siden jeg hadde en 3110 og det begynner å bli noen år siden nå.

 

E-serien er ment for business-segmentet, mens N-serien er ment som multifunksjonskamera. Dvs. kamera, musikk og spill... Er selv en stolt eier av Nokia N95, student og ikke-elsker av businessfolk. så det så!

Lenke til kommentar
Til sammenligning solgte Nokia 10 millioner N-serie-telefoner alene i første kvartal 2008. Nokia solgte i løpet av perioden mellom 1. april og 30.juni i år ti ganger så mange mobiltelefoner som Apple noen gang har solgt. I løpet av samme tidsrom har Sony Ericsson alene solgt nesten dobbelt så mange telefoner som Apple har gjort siden Iphone kom i salg.

 

Og hvorfor selger Nokia så mye som de gjør? Jo, kanskje pga. de har 455 modeller på markedet. iPhone? Joda, der finnes det ÉN.

 

Det spåes derimot at holder Apple iPhone salget gjevnt på dette nivået neste år, så vil det bli solgt bortimot 40 millioner iPhones. Husk at det er én modell.

Lenke til kommentar

Var ikke akkurat overasket over tallene, Nokia har en god markedsstrategi og pøser på med de "rette modellene". LG har tatt seg opp, selger mange modeller med svært få feil og mangler. SE har fått kjeft som fortjent, men begynner å komme seg opp fra "kneika" de var i. SE w980 er et eksempel på akkurat det. Men som sagt alt i alt var dette som forventet.

Lenke til kommentar
Det spåes derimot at holder Apple iPhone salget gjevnt på dette nivået neste år, så vil det bli solgt bortimot 40 millioner iPhones. Husk at det er én modell.

 

spørsmålet da er hvor stort markedet er for denne ene modellen...

 

det finnet ikke ett skopar som passer alle føtter...

 

Ja, det stemmer forsåvidt ;) Men tar jeg ikke helt feil, vil jeg tro Apple vil lansere én eller flere nye modeller i løpet av neste år.

Lenke til kommentar
Og hvorfor selger Nokia så mye som de gjør? Jo, kanskje pga. de har 455 modeller på markedet. iPhone? Joda, der finnes det ÉN.

 

Det spåes derimot at holder Apple iPhone salget gjevnt på dette nivået neste år, så vil det bli solgt bortimot 40 millioner iPhones. Husk at det er én modell.

Nokia seller ikke bra fordi de har mange modeller på markedet. Det er ikke slik at bare man pusher x antall tusen mobiler ut på markedet, så vil man automatisk selge bra. Nokia har absolutt gjort ett og annet riktig, slik at de har klart å komme dit de er i dag. Men ja; Nokia satser på et mye bredere spekter enn hva f.eks. Apple gjør med sin iPhone.

 

Én modell? Nei, NetCom selger jo tre ulike iPhones og i tillegg har vi modellene som fantes på markedet før 3G-utgaven. Så Apple har iallefall mer enn én modell. Uansett: kanskje på tide at amobil.no roer ned bruker av iPhone-referanser i alle sine artikler? Siden folk flest ikke har iPhone, bør Amobil ta dette inn over seg og prøve å ikke gi et så enside inntrykk av mobiltilstandene der ute. (Jeg er litt lei av at alle andre mobiler hele tiden blir målt opp mot iPhone, akkurat som om iPhone var noen god referanse for hva en mobiltelefon er for noe.)

Lenke til kommentar

iPhone: - iPhone 3G <-- Én modell

iPod: - iPod Shuffle, iPod Nano, iPod Classic, iPod Touch <-- 4 modeller.

 

Mac: iMac, Mac Mini, MacBook, Mac Pro, Mac Air <-- 5 modeller

 

Selv om man kan velge mellom flere lagringkapasiteter, så er det samme modell. BMW 316, 320 og 330 er samme modell. Også kalt 3 serien.

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar
Det spåes derimot at holder Apple iPhone salget gjevnt på dette nivået neste år, så vil det bli solgt bortimot 40 millioner iPhones. Husk at det er én modell.

 

spørsmålet da er hvor stort markedet er for denne ene modellen...

 

det finnet ikke ett skopar som passer alle føtter...

 

Ja, det stemmer forsåvidt ;) Men tar jeg ikke helt feil, vil jeg tro Apple vil lansere én eller flere nye modeller i løpet av neste år.

 

og legger ned den gamle? virker som om det er strategiene deres, det skal kun være "en" iphone (ser for seg en gammel idun reklame)...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...