Gå til innhold

Anmeldelse: Space Siege (PC)


Gjest radar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillet avslørte sin historie VELDIG tidlig til meg i ett kjipt bug som tvang meg til å jukse.

Hadde spillt meg fram til det første motorrommet du kommer til og tatt kveld og savet.

Dagen etter når jeg loadet var jeg en HELT annen plass, totalt ukjent og fiender jeg aldri hadde sett før.

 

Jeg hadde havnet på siste levelen med en historie med mer hull en alle Windows versjonene til sammen og sitter der som ett stort spørsmålstegn.

Kriger meg forbi første fienden og det går så vidt før jeg inser at her må jeg cheate for å komme meg videre, lite ante jeg om at jeg var på siste levelen, jeg anntok ala Dungeon Siege 2 coop at jeg hadde sporet av delvis og at jeg måtte bare prøve å komme meg tilbake på sporet så skulle alt være bra.

 

Men sånn gikk det ikke, kriget litt i noen minutter og der landet jeg mot siste bossen som riktignok skulle ha mye juling siden jeg bare hadde skrap våpenet fra starten av spillet og det ble The End...

 

Viktig å huske på folkens... Spill ut første delen av spillet FØR du lagrer om du ikke vil runde spillet på rekordtid :p

Ellers er det god underholding, venter enda på å Coop teste spillet som er bygd på en annen historie på ett annet skip.

Lenke til kommentar

Spillet er morsomt nok i begynnelsen, men blir fort repetitivt. Anyway, kan noen som har spilt igjennom hele avsløre hva konsekvensen for å bruke alle cyber-implantsene eventuelt er? Tviler på at jeg gidder å spille igjennom hele, og det er den ene tingen jeg lurer litt på. Ta det i spoiler-tag da selvsagt.

Lenke til kommentar

Hvis man ønsker en halvtime til med spilling etter at man er blitt lei(som ikke burde ta lang tid) anbefaler jeg og starte et multiplayer game og springe rundt med det slagvåpnet du har tilgang til. De har faktisk gjort en god jobb med å inkludere forskjellige animasjoner når man angriper forskjellige monster i nærkamp, så i multiplayer oppdrags som er raske og alt er autogenerert er det litt artig.

Lenke til kommentar
Hvis man ønsker en halvtime til med spilling etter at man er blitt lei(som ikke burde ta lang tid) anbefaler jeg og starte et multiplayer game og springe rundt med det slagvåpnet du har tilgang til. De har faktisk gjort en god jobb med å inkludere forskjellige animasjoner når man angriper forskjellige monster i nærkamp, så i multiplayer oppdrags som er raske og alt er autogenerert er det litt artig.

 

som forøvrig er måten jeg spilte begge DS spilla på, løpende rundt i multiplayer ;)

 

sparer meg for å måtte plukke opp en samling med folk og at spillet skifter fra ett rollespill til en RTS med rollespill-elementer...

 

eller med andre ord, jeg har rett og slett ikke sans for å ha 5-6 personer jeg må passe på at gjør rett ting til rett tid osv. jeg har pokker meg nok med den ene...

Lenke til kommentar

Så fram til dette spillet da det skulle være laget av folk fra Dungeon siege. Men hva fikk dem til å droppe loot, og istedenfor få folk til å samle ... søppel? Kult at de tenker nytt, men det gjorde hele spillet veldig kjedelig for min del. Talent-treet var også veldig fantasiløst med tanke på at du føler du ikke kommer deg noe videre. Ang cybernetic'en burde de ha lånt noen ideer fra deus ex.

Lenke til kommentar

Det er helt OK de første par timene mens man enda oppdager egenskapene sine og syns det er kult å trykke 1,2,3,4 og slakte aliens..men så blir det bare så fordømt ensformig likevel etterhvert. Spesiellt etter å ha reddet den første dama, hun sender deg bare på kjedelige plukk opp ditt, trykk på knappen i andre enden av romskipet osv type quests.

 

Er langt fra ferdig, blir sikkert aldri det heller. Men selvsagt vil jeg bli mest mulig robot, roboter er kule og dødsroboter enda kulere.

 

Er egentlig rart at Diablo 2 ble så perfekt, det er jo mye i samme stilen men det blir nesten like naturlig å spille som å puste etterhvert. Man bare presser på videre og videre og plutselig er hele dagen gått bort. Det jeg tror GPG har prøvd på, er å fjerne mest mulig "vissvass" fra action RPG-genren, og bare fokusere på action og RPG light. Men når actionen er såpass døll så..ja.

 

Har nå kjøpt det gjennom Steam så jeg får vel spille gjennom for plikten sin del..er en sucker for rom-spill.

 

Et billigspill som heter Shadowgrounds: Survivor er i samme stilen, bare uendelig mye bedre utført, der er det full RPG med stats og våpen og armor som dropper også.

 

http://shadowgroundsgame.com/survivor/site/index.php

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...